Pseudotvillinger - GO el NO GO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.806 visninger
17 svar
11 synes godt om
3. januar 2016

Linkaa

Hej piger

Jeg har en datter på 8 lige om lidt og en baby på 3 1/2 mdr... Vi vil gerne have et par stykker mere, og gerne tæt på hinanden da den store er så meget ældre.

Hvad er jeres erfaringer med børn tæt på hinanden? Leger med tanken om 16-18 mdr imellem

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

charthys

Linkaa skriver:

Hej piger

Jeg har en datter på 8 lige om lidt og en baby på 3 1/2 mdr... Vi vil gerne have et par stykker mere, og gerne tæt på hinanden da den store er så meget ældre.

Hvad er jeres erfaringer med børn tæt på hinanden? Leger med tanken om 16-18 mdr imellem

altså, - det kommer an på hvor tæt vi snakker.

16-18 mnd, okay, men mindre end det er et no-go i min verden.

Jeg har 12½ mnd mellem mine og det har den ældste virkeligt betalt prisen for :/

Anmeld Citér

3. januar 2016

Lukas&Liam<3

Go  - det første 1,5 år var hårdt, nu bliver de 2 og 3 lige om lidt. De elsker hinanden, selvfølgelig med op og nedture

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

3. januar 2016

(august)

Klart gå med ca 16-18mdr mellem. Vi har selv 17mdr og efter det første år bliver det godt. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Carina:-)

Har ikke selv erfaringen men har flere tilfælde i vennekreds og familie og det har absolut ikke tiltrukket mig at se på det udefra.

Den "store" bliver tit glemt og skal være større end h*n er meget hurtigt og har et særligt træls tilfælde i nær vennekreds hvor pigen på 13 mdr var så meget i inst at det gik ud over hendes trivsel og de skulle have en støtteperson på for at hun kunne komme tidl hjem og holde fri indimellem simpelthen fordi forældrene ikke magtede at have 2 små børn tæt på hinanden.

Det er heldigvis ikke tit det går sådan ,men generelt synes jeg tit at især den første tid går udover det ældste barn så kan det godt være de får masser af glæde af hinanden senere men det kan man også selv om der er større aldersforskel -

Og hvor er det fede i at få børn hvis man ikke kan få tid til at nyde dem fordi alting går op i praktiske opgaver.

Så jeg ville sige min 2 år men igen ingen personlige erfaringer bare betragtninger udefra dem jeg kender med børn meget tæt på hinanden. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

A-1995

Jeg vil sige go! Vi har 18 mdr imellem. Den store er knap 20 mdr og den lille halvanden måned. Det er benhårdt uden tvivl, men den store forguder lillebror og vi har indtil nu slet ikle haft problemer med jalousi og lign. Lillebror er også flaskebarn så han hænger ikke på mig konstant og far tager meget over så jeg kan få tid med storebror. Så hvis i er 2 forældre om tingene og din mand er indstillet på at være ligeså meget på med børnene som dig selv, så ingen bliver glemt så siger jeg go!

personligt glæder jeg mig helt vildt til at få det første år overstået og at de begynder at få lidt glæde af hinanden ☺️

Anmeld Citér

3. januar 2016

L-Mortil3

For os har det klart kun været positivt! Der er 15 mdr mellem vores, og det har aldrig været bøvl. Vi har ikke oplevet skrækscenarier , altså storebror har ikke følt sig tilsidesat, han har fået lov til at være lille, alt det han havde brug for, og som storebror når det var tilfældet! Vi var glade for at overstå bletiden samtidig, så man ikke "starter forfra" . De har alle dage haft stor glæde af hinanden, og komplimenterer hinanden godt . De leger sammen, sover sammen mm efter eget ønske. Vi er så glade for det de har sammen. Og nu hvor de er godt 5 og 6 år, så trives de nu med udviklingen i deres forhold, mht skolestart for den store, og oplevelsen for den "lille" af at være stort barn i BH. 

Jeg har kun gode erfaringer! Og det er selvom den mindste har været alvorligt syg de første par år. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Mom2Two

Hej piger

Der er 13 måneder imellem mine, og jeg er SÅ glad for det!!! de har sådan et helt specielt bånd, jeg har aldrig noglesinde ville ha det anderledes. Syntes ikk det har været hårdt, de går hjemme endnu, men starter i børnehave den 11... 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Kløver

Linkaa skriver:

Hej piger

Jeg har 2 sæt pseudotvillinger det ældste sæt med 14 mdr imellem og det yngste sæt 13 mdr og der er 4.5 år imelkem barn nr 1 og barn nr 4. Det er mega mega hårdt men børnene har rigtig meget glæde af hinanden men der er meget som forældre gør i dag, som der ikke er så meget tid for der er bare stor forskel på at have 1-2 børn og med længere afstand og 4 mindre/små børn  

men ville ikke undvære for noget  

Anmeld Citér

3. januar 2016

Kamilla-m

Linkaa skriver:

Hej piger

Jeg har seks.

en på 8, en på 5, en på 4, en på 3 og en på 11 mdr, og en på 13 dage. 

Jeg ELSKER det, de færste år er dog hårde ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.