Pseudotvillinger - GO el NO GO?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. januar 2016

Jegkiggerpåfugle

Vi har 14 mdr mellem vores børn og det er den bedste beslutning vi har taget at skulle have børn tæt på hinanden, som en anden skriver - storebror har ikke været sat til side men drager id i det og fået lov til at være lille når der var behov og lillebror på flaske så er det hele meget nemmere 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. januar 2016

Liv_86

Linkaa skriver:

Hej piger

Jeg har en datter på 8 lige om lidt og en baby på 3 1/2 mdr... Vi vil gerne have et par stykker mere, og gerne tæt på hinanden da den store er så meget ældre.

Hvad er jeres erfaringer med børn tæt på hinanden? Leger med tanken om 16-18 mdr imellem

Jeg har en datter på 6. Vi er lige gået i gang med projekt baby og vil gerne have to mere. Dem har vi tænkt skal komme lige efter hinanden altså når den mindste (nr2) er omkring 6-9 mdr. Max 1 år. 

Så jeg siger go. 

Vil i hver fald ikke selv vente så længe, da man denne gang skal "starte forfra" og det vil jeg i hver fald ikke også med den tredje 

Anmeld Citér

3. januar 2016

MomInTheMaking

Linkaa skriver:

Hej piger

Jeg har en datter på 8 lige om lidt og en baby på 3 1/2 mdr... Vi vil gerne have et par stykker mere, og gerne tæt på hinanden da den store er så meget ældre.

Hvad er jeres erfaringer med børn tæt på hinanden? Leger med tanken om 16-18 mdr imellem

De første 2-3 år tror jeg det er mega hårdt, så tror jeg tilgengæld også at børnene får meget glæde af hinanden når de bliver større. Jeg personligt ville ALDRIG få børn så tæt. Der ville altid skulle være minimum 3 år imellem mine. Men nu tror jeg slet ikke vi skal have flere. og min datter er 4 nu.

Anmeld Citér

3. januar 2016

Skouboe

Jeg har 18 måneder imellem mine, og kunne jeg gøre det om, havde jeg nok gjort det, også selvom de i dag har stor glæde af hinanden. Det ville de nok også have haft, hvis der var 2,5 eller 3 år imellem, men det har simpelthen været for hårdt. 

Lillesøster var syg, og det endte med at sende mig i brædderne med stress... Og selvom vi har prøvet at holde storesøster fri, kan vi godt mærke på hende at hun altid har været den store. 

Anmeld Citér

3. januar 2016

Linkaa

L-Mortil2 skriver:

For os har det klart kun været positivt! Der er 15 mdr mellem vores, og det har aldrig været bøvl. Vi har ikke oplevet skrækscenarier , altså storebror har ikke følt sig tilsidesat, han har fået lov til at være lille, alt det han havde brug for, og som storebror når det var tilfældet! Vi var glade for at overstå bletiden samtidig, så man ikke "starter forfra" . De har alle dage haft stor glæde af hinanden, og komplimenterer hinanden godt . De leger sammen, sover sammen mm efter eget ønske. Vi er så glade for det de har sammen. Og nu hvor de er godt 5 og 6 år, så trives de nu med udviklingen i deres forhold, mht skolestart for den store, og oplevelsen for den "lille" af at være stort barn i BH. 

Jeg har kun gode erfaringer! Og det er selvom den mindste har været alvorligt syg de første par år. 

Hvor dejligt at læse Det er nogle skønne drenge❤️

Anmeld Citér

3. januar 2016

Linkaa

Tak for svar alle sammen

Synes at der er overvejende positive tilkendegivelser. Min plan vil være at holde dem begge hjemme indtil børnehave, hvis det økonomisk kan lade sig gøre, såfremt vi vælger så tætte børn

Anmeld Citér

3. januar 2016

Valle81

Jeg siger no go, men kun ud fra din store pige.

Jeg fik selv pseudotvillinger, da min datter var omkring de 7,5 , og det er gået hårdt ud over hende. Jeg har ikke haft tid til hende i over tre år. Alt er gået op i de to drenge. Der er 12 mdr mellem mine drenge.

Anmeld Citér

3. januar 2016

migxher

Jeg tror du vil finde både positive og negative berretninger, og derfor synes jeg da i skal gå i gang når i begge har både lysten og overskud til et barn mere (:
Der er både negative og positive ting ved lille aldersforskel, men det er der jo også ved ved en større forskel.
Vi har også overvejet kort alderforskel, men er blevet enig om at vi vil have mindt 2 år mellem. Det der vægter højest for mig er om min krop vil holde til det. Der er unægtelig større risiko ved en graviditet+fødsel når der er kort tid mellem. Og jeg vil gerne passe på mig selv og min krop.
Og så kommer det jo også an på børnenes personlighed. Nu er vores dreng en super nem dreng, men det er jo ikke sikkert nummer 2 også bliver det.
Jeg går hjemme med vores dreng nu, og tænker at når nummer 2 kommer skal de begge være hjemme, nok til børnehavealderen. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.