Retssag overstået, forundret over udfald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2015

alenemor42

Det er ikke sikkert barnet kommer hjem. Hvis barnet ikke har fået brud i anbringelses tiden vil barnet med stor sandsynlighed forblive anbragt pga. Den fare der ligger i at barnet kan få skader af at komme hjem. Anbringelsen har ikke noget med dommen at gøre.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Ja det virker som om det er en "ligegyldig" sag 

Men det at du selv har børn der aldrig har været udsat for noget vægter jo nok tungt i at du så ikke bliver mistænkt

Forstår slet ikke at han overhovedet kommer hjem igen ....

Håber du er der i hans liv og vil gøre alt hvad du kan for at beskytte ham -Men du kan self ikke være der altid. 

Føj det er væmmeligt at tænke på ....

Jeg er der ikk... Ingen i familien er der... Hun har afskåret os allesammen, det syntes vi også er mærkeligt...

Anmeld Citér

31. december 2015

Carina:-)

Anonym skriver:

Jeg er der ikk... Ingen i familien er der... Hun har afskåret os allesammen, det syntes vi også er mærkeligt...

Håber nogen holder hånden over den lille fyr 

Anmeld Citér

31. december 2015

L-mor

Carina:-) skriver:

Nå ok det var jeg ikke klar over

Men holder stadig fast i at et spædbarn der er udsat for så grov vold og ikke er i inst eller andet ikke skal hjem til de der er nærmest til at være mistænkte.

Der er næppe nogen forældre der vil indrømme de er så afstumpede at de mishandler deres barn og der må tvivlen komme barnet til gode.

Så i min verden er det ikke en naturlighed der skal være beviser - begrundet mistanke er nok til at man skal beskytte et barn .

Ækelt at tænke på hvad han kommer hjem til .

Det er ikke domstolen, der bestemmer, hvorvidt barnet skal hjemgives, men kommunens børn- og ungeudvalg. De kan godt vælge at lade anbringelsen fortsætte, hvis de vurderer, at forældrene ikke har de fornødne kompetencer til at tage sig af ham. Ligesom at de kan vurdere, at en barn kan bo hos forældre, mens der kører en retssag mod dem.

Retten 'ser tilbage' på nogle specifikke begivenheder og forsøger at fastslå et evt. ansvar for disse. Børn- og Ungeudvalget ser på barnets nutid og fremtidige trivsel og vurderer hensigtsmæssigheden for barnet af at bo hos forældrene, evt. Med støtte. 

De to afgørelser har meget lidt med hinanden at gøre.

Anmeld Citér

31. december 2015

Carina:-)

L-mor skriver:

Det er ikke domstolen, der bestemmer, hvorvidt barnet skal hjemgives, men kommunens børn- og ungeudvalg. De kan godt vælge at lade anbringelsen fortsætte, hvis de vurderer, at forældrene ikke har de fornødne kompetencer til at tage sig af ham. Ligesom at de kan vurdere, at en barn kan bo hos forældre, mens der kører en retssag mod dem.

Retten 'ser tilbage' på nogle specifikke begivenheder og forsøger at fastslå et evt. ansvar for disse. Børn- og Ungeudvalget ser på barnets nutid og fremtidige trivsel og vurderer hensigtsmæssigheden for barnet af at bo hos forældrene, evt. Med støtte. 

De to afgørelser har meget lidt med hinanden at gøre.

Godt at vide forstod bare på ts at retten havde hjemgivet barnet men godt at høre  at sådan hænger Det ikke sammen 

Anmeld Citér

31. december 2015

Kamilla-m

Årh.. stakkels stakkels dreng 

hvor ville jeg ønske jeg ku hente ham hjem og passe på ham og Give ham al den kærlighed og omsorg han måtte ha brug for 

Håber ALDRIG de forældre får lov qt se ham igen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.