Retssag overstået, forundret over udfald

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. december 2015

Anonym

Det kan virkelig undre mig hvis han bliver sendt hjem uden videre opfølgning. Synes generelt kommunerne er blevet meget mere opmærksomme på at følge op på indberetninger osv.. Ind i mellem vil jeg sige man næsten ikke giver forældrene en chance, så det er ret utroligt de bare lader sådan noget her passere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. december 2015

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20
Anonym skriver:

Jeg ved ikke helt hvad ben jeg ska stå på. Jeg er dybt bekymret. Jeg har været inde og vidne imod min søster, og hendes kæreste (barnets far)... Deres søn havde 12 brækkede knogler, som 7 uger gammel. Jeg er den eneste som har passet ham, ud over dem. Han har været fjernet siden han var 7 uger gammel, og indtil nu 6 måneder. Retten frikendte dem begge, pga der ik var beviser for a det var dém der havde gjort det - og hvem af dem det var. Jeg er meget forundret over a man lader en så alvorlig sag med et spædbarn passere... Hun løg så det vil noget i retten... Hold kæft hvor jeg syntes det er vanvittigt a de bare blev frikendt ... Det rør mig ret meget, havde bare brug for a komme ud med det, da jeg ikk ka få sammenhæng i det her... Jeg har så meget brug for en afslutning, a vide hvem der havde gjort ham fortræd... Men det sker vidst ikke ...Hvad så med barnet, han får de bare igen, også må vi håbe han ikk brækket flere knogler? ... I har sikkert set sagen på EB, og BT... 

http://ekstrabladet.dk/112/foraeldre-tiltalt-for-mishandling-baby-fik-talrige-knoglebrud/5887552

Ej jeg græder for det lille barn tænk at nogen kan være så ond og brutal. 

Jeg kan godt forstå dig! Der er jo ingen tvivl om at det er mishandling af den lille baby! Der burde være sket noget mere i sagen. For barnets skyld! 

Jeg bliver helt dårlig af at vide dette er stået på for sådan en lille nyfødt baby. Ja eller i det hele taget et barn. 

Det må være svært ikke at kunne gøre noget.

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Hvorfor tror du ikke at sagen er blevet undersøgt til bunds?

Jeg kan godt forstå dine frustrationer. Det må være en rigtig ubehagelig situation at stå i. Kommer der en eller anden form for kontrol/opsyn med dem når de får barnet tilbage?

Men retssystemet er jo (heldigvis) skruet sådan sammen at man ikke kan kendes skyldig medmindre der er beviser.

Det tror jeg ikke den er fordi, de ikk har lavet en gennemscanning af ham efter han er kommet isolere, for a se om evt nye brud var kommet i plejefamilen.. Der er mange løse ender i den her sag. ting der ku ha været mere undersøgt, som feks min søster psykiske sygdomme de sidste 10 år, hendes udtalelser om a hun aldrig ville ku "magte" ham alene osv...  

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Det sidste dommeren sagde var "lad os håbe det ikk sker igen" både mig og min mor sagde, ja hvis han da ikk dør inden..

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Den måde faren havde tabt ham på, fra 1-1,5 m højde, der ville drengen ikke ku brække armen i et v, lægen sagde a det var under 1% chance for a et brud på armen ku ske sådan... Der var bare så mange ting... 

Anmeld Citér

31. december 2015

Carina:-)

Hvor er det hæsligt at tænke på hvor den baby har lidt og grædt 

Forstår slet ikke argumentet med at det skal bevises

Siden hvornår er overvejende beviser ikke nok der er jo ingen tvivl om at han er i livsfare ved at komme hjem.

Der er jo ingen forældre der vil indrømme at de er så syge og afstumpede at de mishandler deres baby.

Lundin har aldrig indrømmet mord på Marianne og hendes børn og ligene er aldrig fundet men han blev da sendt i forvaring.

Forstår slet ikke vores retssystem der svigter ofrene og beskytter forbryderne-

Gruer for at det her ender i en tragedie ala Tobias og Kasper sagerne .

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym trådstarter

Carina:-) skriver:

Siden hvornår er overvejende beviser ikke nok der er jo ingen tvivl om at han er i livsfare ved at komme hjem.

Der er jo ingen forældre der vil indrømme at de er så syge og afstumpede at de mishandler deres baby.

Lundin har aldrig indrømmet mord på Marianne og hendes børn og ligene er aldrig fundet men han blev da sendt i forvaring.

Jeg har jo haft passet ham, og set ham regelmæssigt... Der har aldrig været et blår mærke på ham, men han græd meget ... Brudne var stabile, det betyder a knoglerne ikk har været forskudt, men "passet" sammen, hvis du ved hvad jeg mener? Det betyder a de er begyndt a "kalke", og 3 dage efter har det ikk gjort "ondt"... Bruddet på overarmen var forskudt - derfor kom der mærker og derfor gjorde det specielt ondt - og derfor blev de nød til a ta til hospitalet. Der faldt de så 6 brud mere - og senere 6 til. 

Det undre mig også a jeg ikk er blevet afhørt noget mere, nu når hun mistænkte mig for a ha gjort det. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Sprit25

Carina:-) skriver:

Rettelse/ han indrømmede partering og siger at mordet på dem var et uheld! Han har tilstået men ikke at det var bevidst. 

Naturligvis skal der beviser på bordet. 

Anmeld Citér

31. december 2015

Sprit25 skriver:

Rettelse/ han indrømmede partering og siger at mordet på dem var et uheld! Han har tilstået men ikke at det var bevidst. 

Naturligvis skal der beviser på bordet. 

Nå ok det var jeg ikke klar over

Men holder stadig fast i at et spædbarn der er udsat for så grov vold og ikke er i inst eller andet ikke skal hjem til de der er nærmest til at være mistænkte.

Der er næppe nogen forældre der vil indrømme de er så afstumpede at de mishandler deres barn og der må tvivlen komme barnet til gode.

Så i min verden er det ikke en naturlighed der skal være beviser - begrundet mistanke er nok til at man skal beskytte et barn .

Ækelt at tænke på hvad han kommer hjem til .

Anmeld Citér

31. december 2015

Anonym skriver:

Jeg har jo haft passet ham, og set ham regelmæssigt... Der har aldrig været et blår mærke på ham, men han græd meget ... Brudne var stabile, det betyder a knoglerne ikk har været forskudt, men "passet" sammen, hvis du ved hvad jeg mener? Det betyder a de er begyndt a "kalke", og 3 dage efter har det ikk gjort "ondt"... Bruddet på overarmen var forskudt - derfor kom der mærker og derfor gjorde det specielt ondt - og derfor blev de nød til a ta til hospitalet. Der faldt de så 6 brud mere - og senere 6 til. 

Det undre mig også a jeg ikk er blevet afhørt noget mere, nu når hun mistænkte mig for a ha gjort det. 

Ja det virker som om det er en "ligegyldig" sag 

Men det at du selv har børn der aldrig har været udsat for noget vægter jo nok tungt i at du så ikke bliver mistænkt

Forstår slet ikke at han overhovedet kommer hjem igen ....

Håber du er der i hans liv og vil gøre alt hvad du kan for at beskytte ham -Men du kan self ikke være der altid. 

Føj det er væmmeligt at tænke på ....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.