annadea skriver:
Hvad hedder jeres børn, og hvad skal de hedde og hvorfor?
Og hvad har i gjort med hensyn til mellemnavn og efternavn?
Jeg kan selv starte:
Jeg har:
Rasmus Nor (bare kaldet Rasmus til hverdag)
Rasmus fordi det kunne vi begge to godt lide, Nor fordi det har været i min mands familie i mange år.
Rasmine Josephine (bliver kaldt både Rasmine og Josephine)
Rasmine til ære for min oldemor, som jeg var tæt knyttede til. (hun hed Anne Rasmine, men blev bare kaldt Rasmine) Josephine fordi min mand altid har kunne lide det navn siden, han hørte det første gang.
Andrea Caroline
Efter min mormor Caroline Mathilde, blev det til Caroline, min mand har altid holdt af navnet Andrea, og 2 år før, Andrea blev født mistede vi vores fælles veninde, så til ære for hende, blev hun kaldt Andrea.
for 5 år siden fik vi så tvillinger, to piger.
Dagmar Marie og Asta Sophie
Dagmar fordi jeg er vild med lidt ældre navne, og navnet Dagmar betyder meget for mig, da min mor hedde Louise Dagmar, Marie efter min mands mor.
Asta fordi min mand elsker navnet, jeg var lidt betuttet ved det, men elsker det nu, Sophie fordi vi begge elskede navnet.
Med hensyn til mellem- og efternavn har vi gjort sådan, at vi har brugt mit Vestergaard, som mellemnavn og så hed vi begge Nielsen, så der var ikke så meget at snakke om der. Så det blev til Vestergaard Nielsen, glæder mig til at høre hvad jeres dejlige unger hedder, og hvorfor.
Kys Anna Dea.
Min søn hedder Tobias Viktor, kaldes Tobias. Tobias fordi det var der navn vi bedst kunne lide ud af de få vi havde fundet og det klingede samtidig godt med mellemnavn og efternavne. Viktor efter min farfar som jeg var tæt knyttet til og også hed Viktor til mellemnavn.
Han har fået sin fars to efternavne da mit efternavn ikk betyder noget for mig og de betyder meget for ham så det var meget nemt at der blev sådan