Hvad hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. december 2015

Tine B

Vores datter skal hedde Saga Noelle Bundgaard Valdimarsson..
I daglig tale bliver det nok bare Saga.. 

Saga er også et islandsk navn, og min svigerfar er islænding.. Noelle har ingen betydning for os, vi synes bare det lyder smukt.. 

Bundgaard er mit mellemnavn og Valdimarsson er min mands efternavn. Da vi blev gift tog han mit mellemnavn og jeg tog hans efternavn, således at vi alle hedder det samme til efternavn.. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. december 2015

Diosa85

annadea skriver:

Hvad hedder jeres børn, og hvad skal de hedde og hvorfor?

Og hvad har i gjort med hensyn til mellemnavn og efternavn?

Jeg kan selv starte:

Jeg har:

Rasmus Nor (bare kaldet Rasmus til hverdag)

Rasmus fordi det kunne vi begge to godt lide, Nor fordi det har været i min mands familie i mange år. 

Rasmine Josephine (bliver kaldt både Rasmine og Josephine)

Rasmine til ære for min oldemor, som jeg var tæt knyttede til. (hun hed Anne Rasmine, men blev bare kaldt Rasmine) Josephine fordi min mand altid har kunne lide det navn siden, han hørte det første gang. 

Andrea Caroline

Efter min mormor Caroline Mathilde, blev det til Caroline, min mand har altid holdt af navnet Andrea, og 2 år før, Andrea blev født mistede vi vores fælles veninde, så til ære for hende, blev hun  kaldt Andrea.

for 5 år siden fik vi så tvillinger, to piger.

Dagmar Marie og Asta Sophie

Dagmar fordi jeg er vild med lidt ældre navne, og navnet Dagmar betyder meget for mig, da min mor hedde Louise Dagmar, Marie efter min mands mor.

Asta fordi min mand elsker navnet, jeg var lidt betuttet ved det, men elsker det nu, Sophie fordi vi begge elskede navnet.

Med hensyn til mellem- og efternavn har vi gjort sådan, at vi har brugt mit Vestergaard, som mellemnavn og så hed vi begge Nielsen, så der var ikke så meget at snakke om der. Så det blev til Vestergaard Nielsen, glæder mig til at høre hvad jeres dejlige unger hedder, og hvorfor.

Kys Anna Dea.

Min søn hedder Tobias Viktor, kaldes Tobias. Tobias fordi det var der navn vi bedst kunne lide ud af de få vi havde fundet og det klingede samtidig godt med mellemnavn og efternavne. Viktor efter min farfar som jeg var tæt knyttet til og også hed Viktor til mellemnavn. 

Han har fået sin fars to efternavne da mit efternavn ikk betyder noget for mig og de betyder meget for ham så det var meget nemt at der blev sådan 

Anmeld Citér

30. december 2015

linkon

Min datter hedder Aria Christin, aria var min mands forslag og Christin er efter min mor :-)

Anmeld Citér

30. december 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor
EnGodMor skriver:

Hvis i så fik en tredje dreng, hvad skulle han så hedde? 

Ja eller hvis det blev en pige. 

Ja det er et meget godt spørgsmål... En pige vat nok blevet en naya og en dreng højst sansynlig noget uden n

Anmeld Citér

30. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
annadea skriver:

Hvad hedder jeres børn, og hvad skal de hedde og hvorfor?

Og hvad har i gjort med hensyn til mellemnavn og efternavn?

Jeg kan selv starte:

Jeg har:

Rasmus Nor (bare kaldet Rasmus til hverdag)

Rasmus fordi det kunne vi begge to godt lide, Nor fordi det har været i min mands familie i mange år. 

Rasmine Josephine (bliver kaldt både Rasmine og Josephine)

Rasmine til ære for min oldemor, som jeg var tæt knyttede til. (hun hed Anne Rasmine, men blev bare kaldt Rasmine) Josephine fordi min mand altid har kunne lide det navn siden, han hørte det første gang. 

Andrea Caroline

Efter min mormor Caroline Mathilde, blev det til Caroline, min mand har altid holdt af navnet Andrea, og 2 år før, Andrea blev født mistede vi vores fælles veninde, så til ære for hende, blev hun  kaldt Andrea.

for 5 år siden fik vi så tvillinger, to piger.

Dagmar Marie og Asta Sophie

Dagmar fordi jeg er vild med lidt ældre navne, og navnet Dagmar betyder meget for mig, da min mor hedde Louise Dagmar, Marie efter min mands mor.

Asta fordi min mand elsker navnet, jeg var lidt betuttet ved det, men elsker det nu, Sophie fordi vi begge elskede navnet.

Med hensyn til mellem- og efternavn har vi gjort sådan, at vi har brugt mit Vestergaard, som mellemnavn og så hed vi begge Nielsen, så der var ikke så meget at snakke om der. Så det blev til Vestergaard Nielsen, glæder mig til at høre hvad jeres dejlige unger hedder, og hvorfor.

Kys Anna Dea.

vores søn hedder Theis Tage/p>

theis fordi vi syntes det var sødt og for 8 år siden var der ikke ret mange som hed det, så det var et lidt specielt navn.

tage fordi min morfar hed det som andet navn, en person jeg aldrig har set og altid har savnet at kende.

vores anden søn hedder Theo Tage.

theo fordi vi gerne ville at de startede med det samme og så spurgte vi for sjov vores store søn hvad han syntes og hans svar var theo.

tage af samme grund som storbror, og så kunne vi godt lide tanken om to t navne efter hinanden.

vores datter hedder vilje Vivia

vilje fordi faren fik sin vilje (han har ønsket sig en pige gennem alle graviditeter) og da vi fandt ud af det var et godkendt pigenavn brugte vi lidt tid på at finde ud af hvad vi selv syntes om det  og elsker det.

Vivia er min mormors andet navn, jeg mistede hende da jeg var 9 år. hun har en stor betydning for mig.

mine bedsteforældres navne har bestemt hvad vores børns fornavn skulle starte med.

alle 3 børn har desuden deres fars 2 efternavne  

Anmeld Citér

30. december 2015

alenemor42

Jeg har en 

Lukas Ban

Nicola Hanako 

Og en jamie 

De 2 ældste har japanske mellemnavn pga. Deres japanske farmor

Anmeld Citér

30. december 2015

Benjamins'mor

Min søn hedder Benjamin, fordi det navn faldt jeg bare pladask for. Og han kunne ikke hedde andet da han blev født. 

Min datter hedder Celina, vi synes det var et smukt navn og hun kunne ikke hedde andet da hun blev født.

Anmeld Citér

30. december 2015

charthys

Vi går meget op i arvenavne i min familie,  således har alle børn tre fornavne,  hvor af kun det første er "deres eget"

Min søn hedder Asbjørn (vi elsker nordiske navne,  og hans fødselsvægt lagde op til bjørn ...)

Palle (efter hans oldefar) og

Johannes (efter hans farbror) 

Min ældste datter hedder Emma 

Elisabeth ( en tipoldemor som alle piger i slægten er opkaldt efter) 

Anette (efter hendes afdøde farmor) 

Min yngste hedder Ida

Elisabeth 

Marie (efter en anden dejlig oldemor .. ) 

Anmeld Citér

30. december 2015

LLT.

Jeg har en Lærke sofia, Liam robert og Lykke sofia

Anmeld Citér

30. december 2015

Vik

Vores pige hedder Angelia Freya (ikke Angelika eller Angelina!!) til dagligt bliver hun kaldt Angelia. Navnet stammer fra en sang som vi begge to elsker og synes at navnet passede perfekt til vores smukke pige.

vores babydreng hedder Marley Viktor ( bliver kaldt Marley) vi ville finde et lidt anderledes navn som vil passe til datterens og blev forelsket i Marley. Viktor er efter min morfar ��

Synes begge navne er ret internationale og det skulle de være da kommer fra Estland med russisk baggrund .

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.