Hvad hedder jeres børn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.429 visninger
44 svar
10 synes godt om
29. december 2015

annadea

Hvad hedder jeres børn, og hvad skal de hedde og hvorfor?

Og hvad har i gjort med hensyn til mellemnavn og efternavn?

Jeg kan selv starte:

Jeg har:

Rasmus Nor (bare kaldet Rasmus til hverdag)

Rasmus fordi det kunne vi begge to godt lide, Nor fordi det har været i min mands familie i mange år. 

Rasmine Josephine (bliver kaldt både Rasmine og Josephine)

Rasmine til ære for min oldemor, som jeg var tæt knyttede til. (hun hed Anne Rasmine, men blev bare kaldt Rasmine) Josephine fordi min mand altid har kunne lide det navn siden, han hørte det første gang. 

Andrea Caroline

Efter min mormor Caroline Mathilde, blev det til Caroline, min mand har altid holdt af navnet Andrea, og 2 år før, Andrea blev født mistede vi vores fælles veninde, så til ære for hende, blev hun  kaldt Andrea.

for 5 år siden fik vi så tvillinger, to piger.

Dagmar Marie og Asta Sophie

Dagmar fordi jeg er vild med lidt ældre navne, og navnet Dagmar betyder meget for mig, da min mor hedde Louise Dagmar, Marie efter min mands mor.

Asta fordi min mand elsker navnet, jeg var lidt betuttet ved det, men elsker det nu, Sophie fordi vi begge elskede navnet.

Med hensyn til mellem- og efternavn har vi gjort sådan, at vi har brugt mit Vestergaard, som mellemnavn og så hed vi begge Nielsen, så der var ikke så meget at snakke om der. Så det blev til Vestergaard Nielsen, glæder mig til at høre hvad jeres dejlige unger hedder, og hvorfor.

Kys Anna Dea.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

esioul

annadea skriver:

Jeg kan selv starte:

Jeg har:

Rasmus fordi det kunne vi begge to godt lide, Nor fordi det har været i min mands familie i mange år. 

Rasmine til ære for min oldemor, som jeg var tæt knyttede til. (hun hed Anne Rasmine, men blev bare kaldt Rasmine) Josephine fordi min mand altid har kunne lide det navn siden, han hørte det første gang. 

Andrea Caroline

Efter min mormor Caroline Mathilde, blev det til Caroline, min mand har altid holdt af navnet Andrea, og 2 år før, Andrea blev født mistede vi vores fælles veninde, så til ære for hende, blev hun  kaldt Andrea.

Dagmar fordi jeg er vild med lidt ældre navne, og navnet Dagmar betyder meget for mig, da min mor hedde Louise Dagmar, Marie efter min mands mor.

Asta fordi min mand elsker navnet, jeg var lidt betuttet ved det, men elsker det nu, Sophie fordi vi begge elskede navnet.

Med hensyn til mellem- og efternavn har vi gjort sådan, at vi har brugt mit Vestergaard, som mellemnavn og så hed vi begge Nielsen, så der var ikke så meget at snakke om der. Så det blev til Vestergaard Nielsen, glæder mig til at høre hvad jeres dejlige unger hedder, og hvorfor.

Kys Anna Dea.

Har ingen børn....  Endnu :-P :-P 

Men vi har tre pigenavne vi er vildemed, der er ingen speciel historie bag.

Alina

Aleah

Angelina  

Anmeld Citér

29. december 2015

annadea

Så smukke navne, hvis jeg ville have flere, ville jeg straks tilføje dem til min navneliste.

Anmeld Citér

29. december 2015

Zicla

Jeg har 2 piger:

Zia: Synes at det er et fantastisk navn. Fandt det på en hjemmeside da jeg var gravid. Jeg vil nok have haft en Maya Izabella, men min venindes datter kom til at hedde Maya og min svigerindes datter hedder Isabella til mellemnavn. Zia hedder Laura til mellemnavn, da vi kunne lide navnet - Senere fandt vi ud af navnet stammede fra Mandens oldemor:-) Zia bliver kun kaldt for Zia

Clara: Vi havde 2 navne vi syntes var rigtig skønne men kunne ikke vælge så vi tog begge navne. Så hun fik navnene: Clara Ibi, men bruger kun Clara....

Vi har dog ikke snakket om navne selvom vi er i gang med at få et barn mere. Nok mere for at der ikke er sket noget endnu, men kan godt kigge engang imellem synes om navne som godt kan komme i vores liste. 

Anmeld Citér

29. december 2015

Joan ( Smallie )

Vi har en Niels peter

Ogen Anne marie

også gamle navne til dagligt bliver de kun kaldt Niels og Anne

Anmeld Citér

29. december 2015

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
esioul skriver:

Har ingen børn....  Endnu :-P :-P 

Men vi har tre pigenavne vi er vildemed, der er ingen speciel historie bag.

Alina

Aleah

Angelina  

Min datter hedder Alina 

Anmeld Citér

29. december 2015

FruStolpe

annadea skriver:

Jeg kan selv starte:

Jeg har:

Andrea Caroline

Kys Anna Dea.

Vi har en Isabella og en Caroline 

Anmeld Citér

29. december 2015

esioul

Aisha skriver:

Min datter hedder Alina 

Det er så smukt et navn 

Anmeld Citér

29. december 2015

Klumpe-dumpe

Min datter hedder Malucca Joy (og så mit mellem og efternavn) 

malucca fordi jeg synes det er smukt og unikt og Joy, fordi hun er mit livsglæde.

oftes bliver hun kun kaldt Malucca 

Anmeld Citér

29. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter hedder Lenora Rae (udtales Ray) og bliver kaldt Lenora til hverdag.

Lenora: Egentlig var vi blevet enige om Lenore, fordi vi begge synes det var et smukt navn der fungerede både på dansk og engelsk. Vi endte dog med Lenora, fordi det var lidt nemmere at udtale. 

Rae: Fordi hendes far insisterede på at hun skulle have et engelsk navn og jeg egentlig har været ret vild med det navn siden første gang jeg hørte det. 

Hun har fået min efternavn til mellemnavn, da det egentlig er et navn jeg er rigtig stolt over, et gammelt dansk navn som kun få mennesker hedder idag. Og så fik hun fars efternavn, da han var meget stolt over sit tyske ophav som navnet afspejler

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.