Meget kort barsel... Erfaringer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2015

Mor til Ella

Mor11 skriver:

Jeg kan ikke forstå at faren kun kan tage 2mdr? Barsel/forældreorlov er da noget man har ret til? Og hvis han ikke har holdt noget ved de 2 store, må hans arbejdsplads da lige tage sig lidt sammen for at undvære ham i fx 3mdr så jeres bebs måske kunne nå at runde bare 7mdr det ville jeg personligt gøre meget for i hvertfald synes 3-4mdr er lige kort nok. Hvis man er førstegangs er det jo nærmest først der man begynder at have vænnet sig til morrollen og sin babys signaler... 

Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at sende barnet afsted tidligt, alt kan i princippet lade sig gøre, man kunne også sende dem afsted dagen efter fødslen men jeg ville selv have ondt i maven over det på barnets vejne. 

Nu er vi 3 gangs forældre så det er MEGET afslappet det hele Men ja du har ret.

han er håndværker, og det er bare ikke et fag hvor det er " normalt " far har barsel. Og det er også ham der tjener pengene, så der er mange ting i det

Der er mange ting man har ret til, men hvis alternativet måske er at man står uden job, er det ikke en ret vi vil stå på

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mor til Ella skriver:

Nu er vi 3 gangs forældre så det er MEGET afslappet det hele Men ja du har ret.

han er håndværker, og det er bare ikke et fag hvor det er " normalt " far har barsel. Og det er også ham der tjener pengene, så der er mange ting i det

Der er mange ting man har ret til, men hvis alternativet måske er at man står uden job, er det ikke en ret vi vil stå på

tja. Jeg er også håndværker og har holdt barsel hele 2 gange i knapt 1år og har stadig mit job min fætter holder også barsel, han er tømre. Måske der findes bedre arbejdspladser for din mand hvis de er så gammeldags  

økonomisk kunne man evt lægge til side under graviditeten så der ikke er det store tab i de par måneder eller 3 han er hjemme.  

jeg ved godt det er nummer3 for jer, jeg mener bare at efter 3mdr har man nærmest kun lige lært sin baby rigtigt at kende alle bebser har jo deres små finurligheder  

Anmeld Citér

29. december 2015

lineog4

Det handler vel i høj grad om at mærke efter i maven. Kan du også selvom du er 3. Gang med ro i sindet aflevere din baby når han/hun er 4 mnd til fx en vuggestue med den bemanding der er - vel vidende at den tætte kontakt, opmærksomhed osv ikke vil kunne dækkes som du/I gør. Og ja det gjorde man da jeg var barn, men bemandingen var også bare en helt anden end den er i dag. 

Jeg ved jeg ikke kunne selv, en baby på 3-4 mnd er jo helt hjælpeløs og alle instinkter i den handler om overlevelses og overlevelsen er afhængig af de "store" omkring den. Men jeg kunne så heller ikke en gang lade mine babyer da de var 3-4 mnd passes i flere timer af mormor 

Og så min sidste tanke: husk at have et sikkerhedsnet. Den nemme graviditet, den nemme fødsel, den nemme hundrede procent raske baby er ikke en garanti. Vil din salon og jeres økonomi kunne klare hvis du ikke kan gå tilbage efter de 3-4 mnd fx hvis baby får voldsom reflux med en masser gener til følge? Eller hvad hvis din krop siger fra med for kort livmoderhals eller fra 6. Måned eller....? Ikke for at male fanden på væggen, men der er bare en masse små og for mange ligegyldige ting der kan vælte et korthus der er spændt for hårdt.

Anmeld Citér

29. december 2015

Muffinmus

Mor til Ella skriver:

Ca 3-4 mdr

Med mindre du har et barn med særlige behov kan du jo ikke få barnet passet fra det er 12-16 uger gammelt...

Og har ikke tiden til det barn og fravælger omsorgen fra start pga div årsager, skal i nok overveje om der er plads til det barn. For det tredje barn tager ofte rigtigt meget tid og dobbelt så meget energi. 

Anmeld Citér

30. december 2015

AJ14

Mor til Ella skriver:

Sagen er den at jeg idag har været til scanning, og ja hvis vi vælger at beholde barnet, kommer det til august.

vi har 2 piger en på knap 4 og en på 1,5 år. 

Vi er endnu ikke fast besluttet, da mange ting spiller ind.

men jeg vil virkelig gerne høre fra nogen som har holdt KORT barsel. ?? Hvordan det gik og sådan.

håber at høre fra nogen, så vores falg kan blive truffet på bedst muligt grundlag.

Hvad med en ung pige i huset eller bedsteforældre eller reservebesteforældre til at passe barnet?  Eller faren kunne f.eks. holde barsel to dage om ugen og du tre dage om ugen indtil barnet er 6 mdr gammel. ? Bare et forslag.  . 

Anmeld Citér

31. december 2015

Mor til Ella

Jeg har ikke skrevet at mit barn skulle passes efter 12 uger.

men at jeg skulle have 3-4 måneder, og manden ville så forsøge at få 2 måneder, så er vi på 5 måneder, derefter ville jeg kunne bruge barslen på deltid.

men jeg har valgt at få fjernet barnet, jeg er overrasket over hvor fjendsk holdningen til min problemstilling er fra folk der ikke kender mig og min familie, selvfølgelig ikke fra alle men bare at man kan finde på at skrive at jeg skal gøre op med mig selv om jeg har PLADS til at barn mere gør mig så ked af det, og tør da slet ikke tænke på hvordan folk som kender mig vil tænke om egoistiske mig. 

Så konklusionen bliver at jeg bliver ved at være mor til 2, og det er fint.

men tak for at i brugte tid på at svare, særligt de konstruktive, med ideer hvor det reelt kunne fungere.

Anmeld Citér

31. december 2015

Mor til Ella

AJ14 skriver:

Hvad med en ung pige i huset eller bedsteforældre eller reservebesteforældre til at passe barnet?  Eller faren kunne f.eks. holde barsel to dage om ugen og du tre dage om ugen indtil barnet er 6 mdr gammel. ? Bare et forslag.  . 

Og et godt forslag

Anmeld Citér

31. december 2015

lineog4

Mor til Ella skriver:

men at jeg skulle have 3-4 måneder, og manden ville så forsøge at få 2 måneder, så er vi på 5 måneder, derefter ville jeg kunne bruge barslen på deltid.

men jeg har valgt at få fjernet barnet, jeg er overrasket over hvor fjendsk holdningen til min problemstilling er fra folk der ikke kender mig og min familie, selvfølgelig ikke fra alle men bare at man kan finde på at skrive at jeg skal gøre op med mig selv om jeg har PLADS til at barn mere gør mig så ked af det, og tør da slet ikke tænke på hvordan folk som kender mig vil tænke om egoistiske mig. 

men tak for at i brugte tid på at svare, særligt de konstruktive, med ideer hvor det reelt kunne fungere.

Tænker ikke du er egoistisk, eller jo er valg om at ville et barn eller ikke ville er vel delvist egoistisk spundet ind i tanker om ens familie, arbejde med mere. 

Men jeg tænker når man tilvælger er barn skal man også være realistisk og man skal mærke efter i maven. En god blanding af de to ting hvor mavefornemmelser nok vejer mest. Og livet er jo bare nogengange ikke god til at følge bogen, til at følge de planer man har lagt og især med et lille nyt menneske kan så mange ting blive anderledes end planlagt. 

Håber du er i maven er afklaret med beslutningen og så er det jo egentlig ligegyldigt hvad alle andre mener, for er du det og er din mand det så er beslutningen den rigtige - og forresten er sikker på der da blev plads til endnu en lille trold i jeres familie når først den var der, og er også sikker på hvis planlægningen ikke holdt så fandt I ud af det.

Anmeld Citér

31. december 2015

AJ14

Mor til Ella skriver:

Det er altid nemt at dømme andre bag en skærm. Du skal gøre hvad du har det bedst med og ikke hvad folk herinde skriver. Vi kender jo ikke din situation 100 procent. Mine forældre stod i samme situation men hvor det kun var min mor der kunne tage lidt barsel og valgte ung pige og reservere bedste til os. Og jeg har ikke taget skade selvfølgelig kan der være en masse med et lille barn på 5 eller 6 måneder. Men det kan der også med en på 10 måneder. Så det er jo ingen garanti. Desuden har du jo også rigtigt gode arbejdstider i forhold til andre. Så jeg ville ikke være så bekymret. 

Anmeld Citér

31. december 2015

snuskesmor

Jeg håber da virkelig ikke dit valg har noget med folks reaktioner her inde at gøre. Vi er bare en bunke tosser på internettet. Din familie ville formentlig være langt mere forstående - netop fordi de kender dig.

Bedste ønsker herfra.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.