Meget kort barsel... Erfaringer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.106 visninger
30 svar
40 synes godt om
28. december 2015

Mor til Ella

Sagen er den at jeg idag har været til scanning, og ja hvis vi vælger at beholde barnet, kommer det til august.

vi har 2 piger en på knap 4 og en på 1,5 år. 

Vi er endnu ikke fast besluttet, da mange ting spiller ind.

men jeg vil virkelig gerne høre fra nogen som har holdt KORT barsel. ?? Hvordan det gik og sådan.

håber at høre fra nogen, så vores falg kan blive truffet på bedst muligt grundlag.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. december 2015

alenemor42

Mor til Ella skriver:

Sagen er den at jeg idag har været til scanning, og ja hvis vi vælger at beholde barnet, kommer det til august.

men jeg vil virkelig gerne høre fra nogen som har holdt KORT barsel. ?? Hvordan det gik og sådan.

håber at høre fra nogen, så vores falg kan blive truffet på bedst muligt grundlag.

Hvad er kort barsel?

Anmeld Citér

28. december 2015

Mor til Ella

Ca 3-4 mdr

Anmeld Citér

28. december 2015

Vik

Vi kan planlægge alt vi vil, men du ved ingenting før baby er født.

jeg har fået en total morsyg dreng . Han nægtede at spise, sove uden mor. Kunne blive helt hysterisk. Nu er han snart 8 måneder og jeg er allerede ked ad det at vi har kun 3 måneder tilbage sammen.

må sige at da min datter var baby var jeg parat til at starte da hun var 6 måneder, hun har slet ikke haft sådan en store mor behov.

Anmeld Citér

28. december 2015

Sandratoft

Mor til Ella skriver:

Ca 3-4 mdr

Er der andre der kan overtage barslen? En far eller mormor eller? 

Hvis ikke, tager de ikke først børn ind i dp/vs når de er 6 måneder? 

Anmeld Citér

28. december 2015

Sedigfor

Sandratoft skriver:

Er der andre der kan overtage barslen? En far eller mormor eller? 

Hvis ikke, tager de ikke først børn ind i dp/vs når de er 6 måneder? 

Jo, seks mdr er mindste alder (:

Anmeld Citér

29. december 2015

ErDuHerIkkeSnart

Jeg tænker at der er mange ting som spiller ind. De fleste kan ikke planlægges og handler om hvilke behov barnet viser sig at have. Selvfølgelig kan du nøjes med så kort barsel - det gjorde vi jo før i tiden og det gøres stadig i mange lande. Men det er klart nok ikke ensbetydende med at det er bedst for barnet.

Er der fordi du er nødt til at holde kort barsel grundet fx arbejde? Eller har du ikke lyst til mere? Hvem overtager efter dig - er det far eller en anden primær-person, kontra en "fremmed"/institution? Hvad skal der ske med amning? Og hvad hvis barnet slet ikke er klar til adskillelse på det tidspunkt? Er det virkelig barslen som er afgørende for, om I vælger baby til eller fra? Osv. Osv. 

For mig vil der være meget stor forskel på beslutningen alt efter svarene på disse spørgsmål. Kort barsel kunne godt komme på tale her grundet arbejde (fx 6 måneder) - men selvfølgelig kun fordi far overtager hvor jeg slipper og kommer til at være ligeså meget "på" baby som jeg i de første måneder.

Held og lykke med det hele.

Anmeld Citér

29. december 2015

Julemusen

Mor til Ella skriver:

Jeg har ingen erfaring med kort barsel udover to stk på 8 måneder, hvilket mange fandt kort. Men i min kommune kan man ikke få sit barn passet før det er 6 måneder gammel og kan indtage delvis fast føde. Så det skal du lige tjekke for din kommune såfremt du reelt vil sende en baby under 6 måneder i dagpleje eller institution. 

Anmeld Citér

29. december 2015

snuskesmor

Jeg holdt 6 mnd barsel, hvilket var ret ideelt for os. Jeg slap effektivt for de fordømmende kommentarer da min mand tog de næste 6 mnd (hvilket også har været fantastisk for deres tilknytning). 

Du er velkommen til at sende en pb hvis du vil, selv om min erfaring ikke er med så kort barsel som du overvejer.

Anmeld Citér

29. december 2015

Mor til Ella

Jeg laver lige et fælles svar....

Amning: skal SLET ikke amme, havde et direkte traumatiserede amme forløb med nr 2 og ønsker det derfor ikke. Nr 1 var primært flaske barn.

grund til kort barsen ( hvis man skal have sådan en) jeg er selvstændig har en frisørsalon hvor jeg var alt for længe væk med nr 2 og hvis kunderne skal blive, og dermed salonens levegrundlag er det desværre ikke muligt for mig bare at gå på barsel, så ja selve barslen er faktisk det afgørende for mig.

Nej, man kan ikke planlægge alt, og slet ikke i forhold til en baby, men synes når man står med det ene ben på vej til at fjerne et barn, må man prøve at tænke alle muligheder igennem..

far kan måske få ca 2 måneder, men vides ikke endnu.

ang VS/DP kan man godt få passet børn før 6 mdr, men der er ingen PASNINGSGARANTI Vi har en på 4,5 måned i vores VS, ikke optimalt men det kan nogle gange være eneste mulighed... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.