Meget kort barsel... Erfaringer???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Jeg har ikke selv erfaringer med det, men har en bekendt som sluttede barsel, da barnet var 4 måneder, og der var vist ingen problemer. Barnet blev sendt afsted med flaske  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

snuskesmor

Er deltid en mulighed? Det ville måske give dig lidt fleksibilitet i hårdere perioder?

Anmeld Citér

29. december 2015

Lomm

Profilbillede for Lomm

Jeg har ingen personlig erfaring, men blev da selv sendt afsted i den alder, ligesom nok ihvertfald halvdelen af alle brugerne herinde - måske også dig selv?

De færreste lande har så favorable vilkår som DK, jeg har boet en årrække i Belgien, og der har man 3 mdr - ikke fra barnet er født, men fra den dag man går fra. De fleste forsøger naturligvis st trække den længst muligt hen mod fødslen, men går man over tid er det bare sur røv. Selvfølgelig kan man lægge sin ferie oveni, men alt i alt er børnene næppe over 4 mdr førend de starter. Har flere venner dernede, og deres børn er nu alligevel endt med at blive helt normale søde og glade børn 

Jeg skal her efter nytår køre min dreng på 10 mdr ind, og det bliver ikke sjovt - han ved godt hvis mor mangler. Har hørt mange DP / pædagoger udtale at de hellere vil have dem tidligt, før de bliver så bevidste om adskillelse.

Anmeld Citér

29. december 2015

Benjamins'mor

Sandratoft skriver:

Er der andre der kan overtage barslen? En far eller mormor eller? 

Hvis ikke, tager de ikke først børn ind i dp/vs når de er 6 måneder? 

Det er 5 mdr Er det i al fald her vi bor. 

Til TS: 

Jeg startede fjernstudie da min datter var 3 mdr. Havde hende godt nok hjemme, men havde jo stadig også en masse studie der skulle nåes. 

Anmeld Citér

29. december 2015

Mor til Ella

snuskesmor skriver:

Er deltid en mulighed? Det ville måske give dig lidt fleksibilitet i hårdere perioder?

Det bestemmer jeg selvfølgelig selv��

arbejder ikke fuld nu.

har altid fri tirsdag, går kl 14 onsdag og kl 15 hver anden fredag og fri hver anden fredag...

det har været perfekt efter vi gik nr 2

Anmeld Citér

29. december 2015

serinasmor

Mor til Ella skriver:

Jeg laver lige et fælles svar....

Amning: skal SLET ikke amme, havde et direkte traumatiserede amme forløb med nr 2 og ønsker det derfor ikke. Nr 1 var primært flaske barn.

grund til kort barsen ( hvis man skal have sådan en) jeg er selvstændig har en frisørsalon hvor jeg var alt for længe væk med nr 2 og hvis kunderne skal blive, og dermed salonens levegrundlag er det desværre ikke muligt for mig bare at gå på barsel, så ja selve barslen er faktisk det afgørende for mig.

Nej, man kan ikke planlægge alt, og slet ikke i forhold til en baby, men synes når man står med det ene ben på vej til at fjerne et barn, må man prøve at tænke alle muligheder igennem..

far kan måske få ca 2 måneder, men vides ikke endnu.

ang VS/DP kan man godt få passet børn før 6 mdr, men der er ingen PASNINGSGARANTI Vi har en på 4,5 måned i vores VS, ikke optimalt men det kan nogle gange være eneste mulighed... 

Med egen salon er det selvfølgelig svært at lukke i mange måneder ...

Jeg ville overveje om det kan lade sig gøre at have delvist åbent og baby med på job  Og så evt sætte mere tid af til hver kunde i tilfælde af afbrydelser ... 

Anmeld Citér

29. december 2015

snuskesmor

Det lyder for mig som det sagtens kunde gå fint :-) Måske kan du bruge deltidsbarsel for at få luft i økonomien til evt at få en privat dp med god tid til baby?

Anmeld Citér

29. december 2015

Mor til Ella

serinasmor skriver:

Med egen salon er det selvfølgelig svært at lukke i mange måneder ...

Jeg ville overveje om det kan lade sig gøre at have delvist åbent og baby med på job  Og så evt sætte mere tid af til hver kunde i tilfælde af afbrydelser ... 

Det er ikke en mulighed at have baby med på job, det er en stress faktor, med afbrydelser, for ikke at tale om dampe fra farver, afblegning, permanentvæske lak hår m.m

Anmeld Citér

29. december 2015

Mor til Ella

Det lyder for mig som det sagtens kunde gå fint :-) Måske kan du bruge deltidsbarsel for at få luft i økonomien til evt at få en privat dp med god tid til baby?

Mon der er noget med at så må tæller for 2??? Mener jeg faktisk hende i vores VS gør

Mig deltids barsel er bestemt en mulighed, har jeg også brugt til de 2 "store"

Anmeld Citér

29. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Jeg kan ikke forstå at faren kun kan tage 2mdr? Barsel/forældreorlov er da noget man har ret til? Og hvis han ikke har holdt noget ved de 2 store, må hans arbejdsplads da lige tage sig lidt sammen for at undvære ham i fx 3mdr så jeres bebs måske kunne nå at runde bare 7mdr det ville jeg personligt gøre meget for i hvertfald synes 3-4mdr er lige kort nok. Hvis man er førstegangs er det jo nærmest først der man begynder at have vænnet sig til morrollen og sin babys signaler... 

Dermed ikke sagt at det ikke kan lade sig gøre at sende barnet afsted tidligt, alt kan i princippet lade sig gøre, man kunne også sende dem afsted dagen efter fødslen men jeg ville selv have ondt i maven over det på barnets vejne. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.