Åh! Ka slet ikk overskue det lige nu!...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2008

MUTT3

Nu har jeg gud ske tak og lov ikke selv prøvet udd sammen med små børn.

En meget god bekendt af mig, blev gravid under hendes studie, og fødte under hendes studie, hun blev færdig sidste år da var hendes dreng 3½ år. Sammen med de enorme mængder lektier, kørte hun med 1 fast job ohg 2 der ud over som afløser, samtidig med at hun stikker foreningslivet en stor hånd oven i igen, samtidig med at hun spiller fodboldt (også under hendes udd) hvordan hele hule H hun kunne overkomme det fatter jeg simbelthen ikke, hun var virkelig aldrig hjemme, og når hun endelig var, var næsen stuklket i bøgerne.
Hun har så en mand, men vidre bevent kan han vist ikke kaldes (ikke for at sige noget ondt om ham *ss*) han tog tidligt af sted om morgenen og var først hjemme efter DP og BH´s lukketid, og så er han formand for idrætsforeningen, og spiller fodboldt på et af de højere plan, så meget hjemme var (er) han altså heller ikke. Oven i alt det så byggede de også lige om og til, det er først blevet afsluttet for et par måneder siden.
Altså skole graviditet/spædbarn/barn 3 jobs, 1 fritids beskeftigelse, 1 sportsgren, om-/til-bygning og et meget krævende studie på en og samme tid.
Tro det eller lad være hun gik ud med en eksamen hvor mindste karekter var 9 (gammel skala) Så det kan lade sig gøre, og meget mere til, hvis bare viljen er der, og støtten fra venner og familien.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2008

Pia.

Natasja skriver:

Hej Pia :o)

Du spørger bare løs ;o)

Hmm.. Altså.. Som du kender dine børn bedre end nogen ande, så kender jeg jo ogs min datter bedre end ALLE andre ;o)

Jeg kan mærke på hende at hun er MEGET nysgerrig og hun elsker at være i nærheden af andre mennesker der IKKE er sin mor .. (når hun altså ikk ska ha en masse kys og kram af sin mor.. Og skal i seng om aftenen :o) ) ..

Jeg ved ikk hvorfor, men jeg har det altså fint med at hun skal passes allerede nu. Jeg har det godt med den vuggestue hun skal begynde i og føler at hun vil ha det meget "sjovere" ..

Her i starten har jeg heller ikk tænkt mig at hun skal være der fra 6.30-17.30.. Overhoved.. Jeg vil lade hende være der 4-5 timer det første stykke tid (IKK de første dage) og derfra så langsomt lidt mere, og lidt mere..

Jeg føler det blandt andet ved at.. Når vi er hjemme, så sker der jo de samme ting altid og hun vil allerede ud og sove efter 3-3,5 timer hvorimod, når vi er ude, så kan der sagtens gå 4,5 timer. Hun er glad for at opleve ting osv..

Sorry det er så rodet, men er som sagt MEGET træt i dag.. Hehe..

Men det der undrer mig, er at nogle (på en anden babyside) ikk forstår mig.. Men jeg er jo ikk den første!

Natasja & Josefine 220907

Tak for dit svar :) - enige bliver vi ikke, men det er jo også lige meget ikk;)... jeg er bare glad for du gav dig til til at svare mig...

(H) - god søndag og knus fra Pia.

Anmeld

6. april 2008

rlyn

Lige et lille pip fra en studerende *S*

Hvorvidt din datter er klar eller ej, ja det er jo kun dig, der kan svare på det. Der er så megen snak om instututionsbørn og jeg har den (kyniske??) indstilling, at det er den virkelighed de fleste lever i idag. Vi er sq nødt til at have vores børn i institution for at hverdagen kan hænge sammen i de små hjem, så må vi få det bedste ud af det. Og når alt kommer til alt så er der, efter min mening, også fordele ved at børn starter relativt tidligt i institution.
Når det så er sagt, så er vi meget bevidste om kvaliteten, når vi er samlet herhjemme - altså kvalitet fremfor kvantitet.

Tristan startede i DP 3 mdr før end planlagt, da jeg havde en efterfødselsreaktion, der gjorde, at jeg bl.a. havde svært ved at rumme hverdagen sammen med ham. Heldigvis har jeg verdens bedste SP og hun fremtryllede plads til os i løbet af no time + et formidabelt terapiforløb til mig. Egentlig havde det nok været bedst for både Tristan og jeg selv, at han var startet 2 mdr. før - altså fra omkring den alder din datter har nu - og dette havde han bestemt også været klar til. Men det er jo også set i lyset af, hvordan vores situation var.

Tristan er en dreng, der altid har været meget fremme i sandalerne og længere i sin udvikling end jævnaldrene, og han NØD det virkeligt, da han startede i SP. Pludselig blev hans horisont udvidet og det var bestemt noget der passede vores nysgerrige lille mand.
Jeg gjorde det, da jeg jo havde hele sommeren inden jeg skulle starte på sem igen, at jeg nogle dage gav ham ½ dage i SP og nogle dage var han selvfølgelig "bare" hjemme hos mig og andre dage igen var han der det meste dagen.

Mht studierne, så er vi så heldige at Tristan er forholdsvis nem på alle måder, så det var ikke svært at få en rytme ind i hverdagen.
Når han er puttet om aftenen er det lektietid de fleste aftener - andre aftener er bestemt sat af til "mor og far tid" ;) Det er vi meget bevidste om at overholde, da vores forhold ikke må drukne i bleer og studier. Ind imellem betyder det, at jeg ikke får læst alt, hvad jeg burde, men sådan er det. Når jeg engang kommer ud i det virkelige liv, må jeg også lave prioriteringer. Der ud over er jeg blevet en helt fantastisk skimmelæser, altså at jeg har fået lært mig selv at skimme tekster efter den viden jeg skal bruge i dem.
I pressede perioder på studiet laver jeg læseplan til mig selv. Hvis ikke jeg laver dette, så er dagene pludselig gået og jeg mangler at læse en hel del, så det er også et tip fra mig. Denne læseplan indgår i planlægningen af vores hverdag.

Af erfaring vil jeg råde dig til, at informere medstuderende du skal arbejde tæt sammen med (fx studiegruppe m.v.), at du har et barn og hvad det kan komme til at betyde. Giv dem mulighed for at melde fra, hvis ikke de synes de kan rumme at du har et barn - og tag det ikke ilde op hvis de melder fra, det er sq det bedste for alle parter ;). Jeg selv troede det var løgn, da især én af mine medstuderende (som jeg SKULLE arbejde sammen med i perioder) bitchede max over, at jeg tog hensyn til Tristan i et par situationer, hvor han altså kom før studiet.
Men jeg har desværre måtte erkende, at selvom jeg er på et studie med børn i fokus (folkeskolelærer), så er der ikke særlig meget forståelse fra nogle, at jeg har en søn, jeg SKAL tage hensyn til. Så derfor: meld ud, hvad det kan komme til at betyde i.f.m. fx sygdom.

Det sidste jeg lige kan komme på er, at jeg har måtte sænke ambitionsniveauet for mig selv. Jeg har så altid været MEGET ambitiøs på mit studie, så det overlever jeg nok - selvom det var en hurdle at komme over for mig.

Men det skal sq nok gå for jer :D Der vil sikkert komme perioder, hvor det virker til alt går i fisk, men så brug de muligheder studiet har for vejledning m.v. ved fx studievejlederne.
Held og lykke med det.

Knus
Rikke (H)

Anmeld

6. april 2008

Kloster

Hej Natasja. Tror ikke jeg har et vidunderråd til dig, men planlæg planlæg planlæg er virkelig en vigtig ingrediens, når man har børn og vil studere samtidig. Jeg læser til sosu assistent og lige før læste jeg til hjælper. Vi har 3 drenge, 2 hunde, hus osv osv. Og her er det bare vigtigt at planlægge. Oven i det, går JEG/VI meget ind for, at når vi har fri, har børnene også fri. Så vi finder andre pusterum, så vi ikke skal have børnene i fritter og bh, selvom vi har fri. Jeg er nødt til at hænge ved PiaR's indlæg om undringen. Men jeg vil bestemt IKKE hakke på dig over DIT valg (som de sikkert har gjort på andre babysider) På min udd har jeg virkelig også mange lektier for og jeg er pt i praktik i psykiatrien, som også giver MANGE lektier. Dem laver jeg om aftenen, når børnene er kommet i seng. Laver tit lektier fra 20- 23.30. Men jeg vil bestemt give dig ret i, at det er svært at få tingene til at hænge sammen Bedste råd til dig er, koncentrere dig om dit barn og lektier. Og overvej meget om du har tid og overskud til at have andet i dit liv på de dage, hvor det brænder på... Jeg har tit meldt afbud til rigtig mange ting pga jeg har mange lektier for ell fordi det er længe side, jeg har været sammen med børnene og manden. Så må det andet komme, når der lige er en overskudsdag :) Venlig hilsen Kloster (H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.