Spring til sidste ulæste indlæg Følg denne tråd
Er du nogensinde blevet skuffet over en gave fra din mand?
Det er jeg må jeg indrømme. Mest af alt fordi han enten bare køber det mest oplagte/praktiske eller fordi han køber noget der bare ikke er mig (og så føler jeg ikke han kender mig eller vil bruge tid på at finde en ordentlig gave). Savner måske lidt overraskelse/føle sig lidt speciel. Sidst vi havde bryllupsdag fik jeg en gaveæske med en body lotion og en shower gel uden parfume. Må indrømme jeg blev skuffet. Ved godt jeg bare burde være glad for det jeg får, men er jeg den eneste der har det sådan?
Anmeld Citér
Køb et abonnement på Vores Børn
Magasinet til dig med børn på 0-12 år
Priser fra 149 kr.
Vilgerneværegravid skriver: Er du nogensinde blevet skuffet over en gave fra din mand? Det er jeg må jeg indrømme. Mest af alt fordi han enten bare køber det mest oplagte/praktiske eller fordi han køber noget der bare ikke er mig (og så føler jeg ikke han kender mig eller vil bruge tid på at finde en ordentlig gave). Savner måske lidt overraskelse/føle sig lidt speciel. Sidst vi havde bryllupsdag fik jeg en gaveæske med en body lotion og en shower gel uden parfume. Må indrømme jeg blev skuffet. Ved godt jeg bare burde være glad for det jeg får, men er jeg den eneste der har det sådan?
Nixen jeg bliver glad for alt.
Selv hvis det var en hammer eller en værktøjskasse, så ville jeg aldrig blive skuffet
Jeg er enig med EnGodMor. Det er den tilgang jeg har til gaver, uanset hvem de er fra. Hvis nogen har brugt tid og omtanke (som jeg synes det er at give gave) på at give mig en gave, så bliver jeg glad og taknemmelig uanset indholdet. For mig handler det mere om den søde gestus det er, end det handler om hvad indholdet er. Jeg synes da det er dejligt, at han giver dig noget! Og så synes jeg i øvrigt ikke, at den gave du nævner er en dårlig gave.
Ja det er jeg. Undskyld men synes det lyder lidt helligt at sige man aldrig ville blive skuffet uanset hvad man fik. Det behøver jo ikke betyde der er brugt tid og omtanke fordi man får en gave, det kan være noget helt tilfældigt man får fordi det lige stod forrest på hylden i butikken..
Man er da ikke et dårligt menneske fordi man bliver skuffet over en gave. Min mand ville give mig et gavekort på massage (massage han selv skulle give) i starten af vores forhold. Sorry, men det synes jeg altså er lidt let købt
For mange år siden fik jeg en gave som slet ikke var mig . Men må sige at han har taget ved lære , for får altid nogle helt fantastiske gaver . Dog i den lidt dyre ende , men det kan jeg vel ikke tillade mig at klage over syntes bare ikke det er nødvendigt
Jeg ville blive skuffet, hvis han kun havde brugt 3 sekunders omtanke på at flå den første, den bedste gaveæske ned fra Matashylden! Men fik jeg en lææææææækker gaveæske med parfume eller andet jeg havde ønsket mig, er det selvfølgelig en anden sag. Jeg hader pligtgaver, så hellere bare give mig et gavekort, så jeg selv kan bestemme, hvis ikke man gider bruge bare lidt energi på det.
Vi giver kun hinanden gaver til jul og fødselsdag, officielt så der har han min ønskeseddel, hvor han typisk nok snakker sammen med familien om hvad der købes. Så er aldrig blevet skuffet over en gave fra ham. Han har ikke den store interesse i al det gaveræs, det er mere mig der går gaveamok
Jeg giver kalenderpakker eller adventsgaver til min mand og børn hvert år. Nyder at købe ting til dem i løbet af året
Men jeg har prøvet at blive skuffet over en gave.... Det var mine svigerforældres julegave til mig sidste år. Jeg havde gjort mig så umage for at købe noget de ønskede sig og ville få glæde af. Min svigermor havde desværre også lagt mange tanker i min gave, uden at spørge til ønsker, som hun havde købt på en sommerferie, altså noget der ikke kan byttes det var en rød og hvid Danmarks skuldertaske hun mente at den ville være god når jeg skulle ud og søge job til nytår
Jeg arbejder inden for et erhverv hvor det er habit og skjorte så tror en arbejdsgiver vil synes jeg var helt til grin. Og hold da op den taske var grim! Den ligger nu under sengen og gemmes til en af ungerne engang synes den er sjov..
Hun har det simpelthen med at købe de dårligste gaver, også til børnene. Vi bor i en lille lejlighed, men alligevel mente hun at to kæmpe sækkestole ville være en god gave.. De ligger nu hjemme ved min far på loftet da vi absolut ikke har plads. Men hun gør nok hvad hun kan. Så kan jo ikke være bekendt at blive sur.
Loa skriver: Ja det er jeg. Undskyld men synes det lyder lidt helligt at sige man aldrig ville blive skuffet uanset hvad man fik. Det behøver jo ikke betyde der er brugt tid og omtanke fordi man får en gave, det kan være noget helt tilfældigt man får fordi det lige stod forrest på hylden i butikken.. Man er da ikke et dårligt menneske fordi man bliver skuffet over en gave. Min mand ville give mig et gavekort på massage (massage han selv skulle give) i starten af vores forhold. Sorry, men det synes jeg altså er lidt let købt
Jeg synes du bliver lidt personligt, og at du ligger ord i munden på os.
1) At man har en anden holdning, som er ganske ærlig og en klar reflektion af hvordan man har det, betyder ikke, at man er hellig.
2) Der er ingen, der har sagt, at man er et dårligt menneske, fordi man bliver skuffet.
3) Hvordan er det at disrespektere andres holdninger ved at kalde dem hellige bedre end din antagelse af, at vi antyder TS er et dårligt menneske? (hvilket ikke er tilfældet).
TS spørger, om vi er blevet skuffet over gaver fra vores mænd. Jeg - og EnGodMor udtrykker, at vi generelt ikke skuffes over gaver. Det er vel ikke mere rigtigt eller forkert end din eller TS holdning, men bare et udtryk for den tilgang vi nu en gang har til at modtage gaver.
Min mand giver temmelig betænksomme gaver. Jeg er ikke så meget til ønskelister, og synes hurtigt at det hele bliver lidt mekanisk, men han er god til fx at finde en hyggelig oplevelse, et smykke eller lignende. Den slags bliver jeg aldrig skuffet over - heller ikke selvom det nogle gange har været skudt helt forbi
Men jeg har faktisk prøvet at blive lidt skuffet (eller faktisk irriteret - selvom det jo er vildt urimeligt), for søde svigermor har det altid med at gå ud og bruge ALT for mange penge på ting, som vi på ingen måder har brug for. Eksempelvis havde hun et år købt verdens grimmeste økologiske sengetæppe, til 1500 kr. Det kunne ikke byttes, det er ikke noget vi kommer til at bruge, så nu ligger det i skabet. Hvor ville jeg dog ønske at hun brugte de penge på sig selv - eller måske bare på nogle mindre gaver til os, som var noget vi kunne have glæde af
Ja. Min kæreste havde i de første år af vores forhold en 'skøn' vane med at være både doven og nærig når det kom til gaver. Så smykker blev feks trukket i automat i den lokale brugsen og så ønskede han sig ting af mig til flere tusind. Og så blev han sur når vi skulle pakke op. For hvor forkælet og utaknemmelig var jeg ikke lige, at brokke mig over en fin plastik guldring i børnestørrelse. Han har heldigvis ændret sig, og er ikke sådan mere.
[ Spring til toppen ]
Story House Egmont A/S Strødamvej 46 2100 København Ø TLF: 70 25 75 10 CVR: 83131128