Hvem får børnene hvis mor dør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2015

Anonym trådstarter

Yurie skriver:

Der bliver lyttet til børnene, fordi de er så store at de har en mening. Og den store kunne faktisk flytte hjemmefra.

Og det er vel også at de skal sendes til et andet land, væk fra alt de kender. Og hvis deres far ikke kan tage sig af dem.

Men snak med en advokat, se hvad hendes muligheder er. Og få det på skrift, sådan at faren ikke kan sige at det er noget du bare siger..

Tak for rådene. De har boet i Frankrig før, indtil for ca. 10 år siden. Og deres far kan i princippet godt tage sig af dem. Han har to børn med sin nye kæreste. Han har bare påvirket dem meget dårligt, så meget at de har udviklet psykiske sygdomme, og han har ingen interesse i dem. De frygter og har i mange år frygtet at se ham/være sammen med ham, fordi de synes han er ubehagelig, streng og ligeglad. Men han er jo trods alt ikke voldelig (kun psykisk). Bare en virkelig dårlig far.

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

17. december 2015

Tiggi

Uden at kende reglerne Så kan man vel ikke tvinge dem til at flytte ned til deres far.

Altså man kan jo ikke binde dem på hænder og fødder og slæbe dem til Frankrig. 

Men tænker at hvis enten familie (som du siger de ikke rigtig har) eller nogle venner de kender godt gerne vil være deres værge skulle det vel være en mulighed :-).

Min papkusines mor døde for 2 år siden af kræft, da min kusine var 13 og hun blev selv spurgt og sagde sin mormor. Så selvom det ikke var moderens ønske skete det. Mormor en er vel og mærke døv. Var meningen at hun skulle til en onkel og hans familie men de sprang fra ca. 2 uger før moren døde. Så da hun døde vidste hun ikke hvad der skulle ske. (Hun har aldrig mødt sin far og ved ikke hvem han er men han er registreret)

Så min pointe er at børnenes egen holdning vejer højt.

Anmeld Citér

18. december 2015

Anonym trådstarter

Tiggi skriver:

Uden at kende reglerne Så kan man vel ikke tvinge dem til at flytte ned til deres far.

Altså man kan jo ikke binde dem på hænder og fødder og slæbe dem til Frankrig. 

Men tænker at hvis enten familie (som du siger de ikke rigtig har) eller nogle venner de kender godt gerne vil være deres værge skulle det vel være en mulighed :-).

Min papkusines mor døde for 2 år siden af kræft, da min kusine var 13 og hun blev selv spurgt og sagde sin mormor. Så selvom det ikke var moderens ønske skete det. Mormor en er vel og mærke døv. Var meningen at hun skulle til en onkel og hans familie men de sprang fra ca. 2 uger før moren døde. Så da hun døde vidste hun ikke hvad der skulle ske. (Hun har aldrig mødt sin far og ved ikke hvem han er men han er registreret)

Så min pointe er at børnenes egen holdning vejer højt.

Det er det jeg er bange for om er muligt...

Men desværre har de virkelig ingen familie derudover. Onklen vil ikke have dem. Så skulle det være nogle venner. Men er tvivl, for det er nogle søde, men "svære" børn. De er krævende, og deres mor var i gang med at aftale en deltidsordning i stedet for at arbejde fuld tid, sådan at hun kunne være der noget mere for dem. De kæmper nemlig med svære psykiske sygdomme (især påvirket af svigt fra deres far). Så er bange for, at de ikke kender nogen der kan påtage sig den opgave. (jeg selv er i starten af 20'erne og på SU og bor på et lejet værelse)

Er rigtig glad for at du vil dele din historie med din papkusine. Den største forskel er, at her er der nok ikke nogen der kan påtage sig forældrerollen. Men dejligt at der bliver lyttet godt til børnene!

Anmeld Citér

18. december 2015

Fremad

Anonym skriver:

Hej. Jeg kender 3 børn der bor med deres mor. Deres far bor i Frankrig og de ser ham ikke længere. Deres mor er blevet alvorligt syg og kan måske dø snart. Den eneste anden familie børnene har i Danmark er en onkel de ser sjældent. Hvem får børnene hvis deres mor dør? Deres største frygt er at de skal flytte til deres far. En plejefamilie i Danmark vil være at foretrække. De er 13-16 år. Håber at høre fra nogen med erfaring.

Rigtig trist situation for både mor og børn...

Vi var der for nogle år siden.. Mor skal sørge for at lave børne testamente, og skrive hvem.hun ønsker og hvorfor.....

Som oftes så tager de til hensyn til det, hvis der er en go og gyldig grund... 

Anmeld Citér

18. december 2015

Fremad

sscm skriver:

Rigtig trist situation for både mor og børn...

Vi var der for nogle år siden.. Mor skal sørge for at lave børne testamente, og skrive hvem.hun ønsker og hvorfor.....

Som oftes så tager de til hensyn til det, hvis der er en go og gyldig grund... 

Og hun skal især slå på at de har behov som kræver erfaring...som mange ikke vil kunne hvis det er psykisk problemer de tumler med....

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.