Indlæggelse på barselsafsnit pga sårbarhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. december 2015

Mrsopsand

Babytiime skriver:

Hvilke diagnoser er alvorlige psykiatriske diagnoser? Jeg spørger fordi jeg selv overvejer at få barn og jeg har nemlig diagnosen angst og depression. Jeg tænker derfor på om der er nogle bestemte diagnoser de er ekstra OB's på? Helt OK hvis du ikke vil svare

Jeg har diagnoserne angst og depression, emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse, tvangspræget personlighedsforstyrrelse, dependent personlighedsforstyrrelse og ængstelig personlighedsforstyrrelse. De alvorlige er de sidste 4 da de er kroniske. 

Jeg tænker at de er obs på alle der har noget der kan udløse en efterfødselsreaktion, og har eller har man man haft depression er der bare større risiko for at få en efterfødselsreaktion.

Hos mig tog de ikke udgangspunkt i hvor godt jeg klarer mig på trods af diagnoserne, de havde nogle tal og der blev hele tiden nævnt at "forskning viser". Det var frustrerende, men som jeg har skrevet er jeg nu meget glad for at de var ekstra opmærksomme, og jeg ville aldrig være nervøs for at de er med i forløbet nu hvor jeg har været det igennem. Men jeg forstår godt at man ikke har lyst, men det er bare ikke altid noget man selv bestemmer.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. december 2015

Anonym trådstarter

Sedigfor skriver:

Jeg blev en dag efter fødslen, selvom kommunen vil ha jeg blev. 

De kom ind og kiggede engang imellem, jeg ammede de første ti timer efter fødslen men ingenting kom ud heller ej rå mælken, så vi valgte flaske. Selvom det nu tog hårdt på mig. Tror endelig bare du skal slappe af og nyde dit barn (: 

Blev der en konsekvens i forhold til at du valgte at tage hjem?

Anmeld Citér

30. december 2015

lillespir26

Anonym skriver:

• Hej jeg blev i dag tilbudt ekstra indlæggelse efter fødslen Pga jeg for år tilbage havde en belastnings reaktion pga en traume. De vil derfor gerne tjekke op på at jeg har det godt psykisk efter fødslen. Jeg kan godt se det fornuftige i det, men jeg er bange for, at de overvåger en hele tiden i en periode hvor man skal ind i det at blive mor og lære sit barn at kende. Jeg frygter at jeg vil blive dømt lynhurtigt pga min fortid hvis jeg fx ikke ammer ordentligt, ikke skifter ble ordentligt... Har I erfaring med at være indlagt ekstra tid pga sårbar fortid? Jeg har en mor og svigermor som også gerne vil komme og være med mig de første dage efter fødslen så jeg får en masse råd og støtte også Pga jeg er ret Ung nemlig 21 år. Jeg er bare bange for at de fra sygehusets side vil finde det bekymrende hvis jeg afviser deres tilbud.

Jeg har et fysisk handicap var indlagt godt nok på alm barsels afd fra tors - lørdag formiddag og der var bestemt ingen overvågning jeg gik bare ud på hospitalet og gå ture med mit barn når jeg ville om det så var kl 12 eller 02 om natten 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.