Babytiime skriver:
Hvilke diagnoser er alvorlige psykiatriske diagnoser? Jeg spørger fordi jeg selv overvejer at få barn og jeg har nemlig diagnosen angst og depression. Jeg tænker derfor på om der er nogle bestemte diagnoser de er ekstra OB's på? Helt OK hvis du ikke vil svare
Jeg har diagnoserne angst og depression, emotionelt ustabil personlighedsforstyrrelse, tvangspræget personlighedsforstyrrelse, dependent personlighedsforstyrrelse og ængstelig personlighedsforstyrrelse. De alvorlige er de sidste 4 da de er kroniske.
Jeg tænker at de er obs på alle der har noget der kan udløse en efterfødselsreaktion, og har eller har man man haft depression er der bare større risiko for at få en efterfødselsreaktion.
Hos mig tog de ikke udgangspunkt i hvor godt jeg klarer mig på trods af diagnoserne, de havde nogle tal og der blev hele tiden nævnt at "forskning viser". Det var frustrerende, men som jeg har skrevet er jeg nu meget glad for at de var ekstra opmærksomme, og jeg ville aldrig være nervøs for at de er med i forløbet nu hvor jeg har været det igennem. Men jeg forstår godt at man ikke har lyst, men det er bare ikke altid noget man selv bestemmer.
Anmeld
Citér