Indlæggelse på barselsafsnit pga sårbarhed

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.372 visninger
22 svar
23 synes godt om
17. december 2015

Anonym trådstarter

• Hej jeg blev i dag tilbudt ekstra indlæggelse efter fødslen Pga jeg for år tilbage havde en belastnings reaktion pga en traume. De vil derfor gerne tjekke op på at jeg har det godt psykisk efter fødslen. Jeg kan godt se det fornuftige i det, men jeg er bange for, at de overvåger en hele tiden i en periode hvor man skal ind i det at blive mor og lære sit barn at kende. Jeg frygter at jeg vil blive dømt lynhurtigt pga min fortid hvis jeg fx ikke ammer ordentligt, ikke skifter ble ordentligt... Har I erfaring med at være indlagt ekstra tid pga sårbar fortid? Jeg har en mor og svigermor som også gerne vil komme og være med mig de første dage efter fødslen så jeg får en masse råd og støtte også Pga jeg er ret Ung nemlig 21 år. Jeg er bare bange for at de fra sygehusets side vil finde det bekymrende hvis jeg afviser deres tilbud.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2015

lineog4

Da jeg var 3. Gangs fødende fik jeg lov til at få en lige så lang indlæggelsestid som jeg ønskede da jeg også var sårbar (havde mistet et barn). Jeg følte mig på ingen måde overvåget, ja egentlig kom de nok for lidt for de opdagede i hvert fald ikke, at jeg ikke knyttede mig til min søn og han havde for stramt tungebånd så han ikke kunne malke ordentligt. 

Jeg havde på forhånd sagt jeg ville være der i minimum 4 døgn (min datter døde da hun var 4 dage), men tog hjem efter 2. 

Hvis jeg var dig ville jeg tage imod tilbuddet men også vide, går det godt kan du tage hjem. 

Forresten var jeg indlagt 5 dage med min første datter og jeg var slet ikke parat til at tage hjem og have ansvaret alene, men de pressede mig. Det amning var bare så svært og jeg er glad for jeg kunne få lov at blive for ellers tror jeg at jeg havde opgivet amningen 

Anmeld Citér

17. december 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Jeg fik også tilbudt ekstra tid på sygehuset efter jeg havde født min datter. Både fordi jeg var sårbar men også fordi jeg var ung (19 år). 

Det endte med at jeg fødte natten til fredag og tog hjem igen mandag eftermiddag. Der var jeg klar til at tage hjem og være alene med min kæreste og vores nye lille baby.

Anmeld Citér

17. december 2015

Sedigfor

Jeg blev en dag efter fødslen, selvom kommunen vil ha jeg blev. 

De kom ind og kiggede engang imellem, jeg ammede de første ti timer efter fødslen men ingenting kom ud heller ej rå mælken, så vi valgte flaske. Selvom det nu tog hårdt på mig. Tror endelig bare du skal slappe af og nyde dit barn (: 

Anmeld Citér

17. december 2015

Bebsen

Jeg var også sårbar, af flere grunde, jeg fik tilbudt 5 dage på barselsgangen og takkede ja og var vældigt glad for det, jeg fik styr på amningen, hvilket jeg nok ellers ikke havde fået, de hjalp med hans første bad, osv. Og så var det bare rart at der var nogen jeg ku spørge - jeg sku hjem alene med min søn og har ikke noget familie eller andre tætte relationer til at støtte mig op ad. 

Anmeld Citér

17. december 2015

Bebsen

Syns i øvrigt ikke de tjekkede mig, de kom måske ind 2 gange om dagen og lige sagde Hej, typisk ved vagtskifte, men ellers ku jeg komme når jeg havde behov. Som en anden skriver, sig ja, du SKAL jo ikke blive der i 5 dage, hvis du er tryg ved at tage hjem efter 1-2-3 dage, så gør du jo bare det 

Anmeld Citér

17. december 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Anonym skriver:

• Hej jeg blev i dag tilbudt ekstra indlæggelse efter fødslen Pga jeg for år tilbage havde en belastnings reaktion pga en traume. De vil derfor gerne tjekke op på at jeg har det godt psykisk efter fødslen. Jeg kan godt se det fornuftige i det, men jeg er bange for, at de overvåger en hele tiden i en periode hvor man skal ind i det at blive mor og lære sit barn at kende. Jeg frygter at jeg vil blive dømt lynhurtigt pga min fortid hvis jeg fx ikke ammer ordentligt, ikke skifter ble ordentligt... Har I erfaring med at være indlagt ekstra tid pga sårbar fortid? Jeg har en mor og svigermor som også gerne vil komme og være med mig de første dage efter fødslen så jeg får en masse råd og støtte også Pga jeg er ret Ung nemlig 21 år. Jeg er bare bange for at de fra sygehusets side vil finde det bekymrende hvis jeg afviser deres tilbud.

Da vi fik vores datter skulle vi være indlagt i en uge da kommunen ikke var sikker på at jeg kunne passe hende...

Jeg frygtede også at jeg ikke ville få fred til at lære hende at kende, især da fødslen endte i kejsersnit... men jordemoren kom kun to gange (for at høre hvordan jeg havde det, og så for hælprøven) og sygeplejerskerne stak hovederne ind når hun skulle ligges til - der var lidt bøvl ved amningen - eller hvis vi ringede efter dem...

Anmeld Citér

17. december 2015

SandraXOXO

Vi var der også et par dage da jeg fik den første fordi jeg kun var 18 år. Men de er meget opmærksomme på at sørge for at mor og barn får fred og ro til at lære hinanden at kende og så hjælper de med hvad man nu har af bekymringer, spørgsmål osv. Men sådan holde øje holde øje synes jeg ikke de gør. De er søde og rare og prøver bare at give mor og baby den bedste start og en god oplevelse ved at blive mor og baby 

Anmeld Citér

17. december 2015

Anonym trådstarter

Dejligt med en masse eksempler på positive oplevelser i forbindelse med ekstra dage på sygehuset. Jeg vil helt klart overveje at tage imod tilbuddet. Jeg blev bare paf over at komme ind til møde med fødselslægen, som havde information omkring min fortid. Ikke fordi jeg ville skjule det, men jeg havde slet ikke overvejet, at det ville have relevans at snakke om, nu når det er flere år tilbage og en bearbejdet traume. Er faktisk vred over min egen læge ikke har informeret over at hun må have skrevet det et eller andet sted? For hvor skulle fødselslægen ellers vide noget om fra?

Anmeld Citér

17. december 2015

MomInTheMaking

Anonym skriver:

Vi var på barselsgangen i 5 dage og jeg husker det som værende enormt afslappet og rigtig hyggeligt. Havde man brug for noget mad/drikke eller råd, så kunne man bare trække i snoren og så kom der nogen. De ansatte var enormt søde og ja, det var faktisk bare nogen rigtig fine dage.

Jeg fødte i Viborg.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.