Hvorfor vælge kejsersnit?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2015

Mom2Two

Jeg valgte planlagt første gang, fordi min storesøster havde haft problemer med a føde normalt. Og jo mere jeg tænkte over et kejsersnit, jo mere ga det mening for mig... Jeg var skide bange for a føde. De fik mig dog overtalt til a "prøve a føde normalt" hvilket resulterede i stikpiller og ve drop i 48 timer (selvom mit vand var gået en uge før, og jeg var i uge 33) ... Det endte i akut kejsersnit, da han fik det dårligt, og min storesøster fik råbt hospitalet op... Anden gang endte det også i akut kejsersnit, da mit vand gik om aftenen, de tog han ud om natten 03:15, I uge 29+1...

denne her gang er det kejsersnit igen...

jeg syntes ikk det har været slemt a få kejsersnit overhovedet ... Jeg var oppe og gå i løbet af to timer (da de lukkede mig ud fra opvågningen) ..

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Babilooo

Moar2011 skriver:

Må man høre hvorfor du fik det anbefalet?

Jeg fik det anbefalet fordi jeg er smal for neden og også har hjerteudfordringer.... Så jeg skulle ikke anstrenges for meget.

Anmeld Citér

13. december 2015

Sedigfor

lillespir26 skriver:

Jeg "vælger" Ks af medicinske grunde da jeg ikke kan og må føde vaginalt 

Må man spørge om hvorfor du ikke må? (:

Anmeld Citér

13. december 2015

ESV

linkon skriver:

Hej alle :-)

Jeg skriver egentlig bare fordi jeg er meget nysgerrig på hvorfor dere der har valgt at få planlagt kejsersnit har valgt det? 

Jeg vil ikke dette skal være en tråd hvor folk kommer ind og fordømmer, jeg har bare læst nogen Blogger angående valg af kejsersnit og vil gerne høre hvorfor i har valgt det :-) 

Jeg skal have KS anden gang forsi jeg første gang bristede rigtig meget og ikke tør risikere det igen 

Anmeld Citér

13. december 2015

SHERO

Jeg fik aks første gang efter 24 timer med veer. Valgte selv pks ved nr to pga en stor stor fødselsangst fra første fødsel hvor alt bare gik galt... At jeg så fortryder i dag, fordi nu har jeg angst for Ks også, da jeg kun var smertedækket i højre side, og kunne mærke ALT i venstre side, og grundet ardannelse tog det næsten to timer i rent smertehelved, uden jeg blev lagt i fuld narkose... Så tænker næsten en alm. Fødsel havde været at fortrække, der har man trods alt en anden kontrol over smerterne, og bygget til at håndtere dem. Så nu har jeg to skrækkelige oplevelser bag mig, og selv om jeg virkelig ønsker en tredje, aner jeg ikke om det vil lykkes, medmindre de kan love mig fuld narkose...

Anmeld Citér

13. december 2015

Moar2011

Smølfine123 skriver:

Jeg fik det anbefalet fordi jeg er smal for neden og også har hjerteudfordringer.... Så jeg skulle ikke anstrenges for meget.

Nårh okey

Anmeld Citér

13. december 2015

lillespir26

Sedigfor skriver:

Må man spørge om hvorfor du ikke må? (:

Det må du gerne fordi jeg har et fysisk handicap der gør at jeg nok ikke har kræfterne vaginalt til at presse barnet ud og ville i dette tilfælde udsætte både barnet og mig selv for potiential fare som ville ende i aks og gundlaget for fuldnarkose er at min fysiske handicap kommer af jeg er født med noget der hedder tygmarvsbrok og derfor har et stort ar det hvor En epi skal ligges i ryggen 

Anmeld Citér

13. december 2015

linkon

Tusinde tak for jeres svar alle sammen :-)

Må indrømme jeg har haft nogen fordomme mod de der har valgt pks tidligere, men kan se at det er da virkelig dumt, i har jo alle nogen meget gode grunde for det! Så nu er mine fordomme pakket helt væk :-)  

Anmeld Citér

13. december 2015

lillespir26

linkon skriver:

Tusinde tak for jeres svar alle sammen :-)

Må indrømme jeg har haft nogen fordomme mod de der har valgt pks tidligere, men kan se at det er da virkelig dumt, i har jo alle nogen meget gode grunde for det! Så nu er mine fordomme pakket helt væk :-)  

Godt du får dem pakket væk der er ikke noget mere belastende som kejserinde at høre på fordomme omkring det "valg" man har taget alle ved jo hvordan et barn "burde" komme til verden og tror de fleste heller ville føde selv hvis de kunne Ks er jo en operation med risici det er sku ikke sjov at få skåret maven op 

Anmeld Citér

13. december 2015

linkon

lillespir26 skriver:

Godt du får dem pakket væk der er ikke noget mere belastende som kejserinde at høre på fordomme omkring det "valg" man har taget alle ved jo hvordan et barn "burde" komme til verden og tror de fleste heller ville føde selv hvis de kunne Ks er jo en operation med risici det er sku ikke sjov at få skåret maven op 

Det kan jeg godt forstå, også derfor jeg gerne ville høre hvorfor man vælger det, så jeg ikke skulle gå rundt og lave mine egne ideer om hvorfor :-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.