Kan det betale sig at sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Se, det der med at få syet alting op, er jeg ikke helt så god til...

.... men jeg arbejder på sagen 

Mit har været lige så skidt, men har så givet væk og er nu i gang med at få syet op (og hvorfor, for at kunne komme nyt lager selvfølgelig)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Mit har været lige så skidt, men har så givet væk og er nu i gang med at få syet op (og hvorfor, for at kunne komme nyt lager selvfølgelig)

Jeg har også givet rigtigt meget væk, både til børnehaven og til SFO'en, men der går nok lidt tid før jeg render tør, tænker jeg..

Anmeld Citér

12. december 2015

Bshizzle

lineog4 skriver:

Kan se på billederne det er er andet design som har været favoritten det sidste stykke tid. Viser jeg også lige, det er dem med andet stof for neden, de sidder mere stramt (første billede)

Men posebukserne har elastik for neden.

Jeg er vild med de grønne bukser din dreng har på dér  

Følger du et bestemt mønster eller ? 

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

Bshizzle skriver:

Jeg er vild med de grønne bukser din dreng har på dér  

Følger du et bestemt mønster eller ? 

Ja bukserne er ud fra et mønster, lommerne er mit mønster

Anmeld Citér

12. december 2015

MEAK

lineog4 skriver:

I gamle dage (og ja det må man godt sige når cpr nummeret påstår man er gammel), der vidste jeg det kunne betale sig at sy sit eget tøj. Men jeg har faktisk tvivlet her på det sidste, og syet fordi jeg nød det og fordi jeg bedre kan lide mit eget tøj end HMs.

Men jeg fik så en sjov opgave (altså jeg lavede den selv til opgave for aftalen var egentlig bare jeg skulle sy en kjole). Jeg fik 4 forskellige stykker stof af 1 meter hver (de koster 60 kr) plus rib, en lynlås og trykknapper alt i alt cirka indkøb for under 350 kr og så var min opgave hvor meget tøj til en knap 2 årig jeg kunne få ud af det - her er resultatet, så jo det kan stadig betale sig at sy:

Nej, hvor er det fint og lækkert stof og ikke mindst sammensætning - lige hvad jeg står og mangler til lillepigen! Desværre rækker mine evner ikke til at sy selv (f*ckede en sengekant fuldstændig og det er jo bare ligeud-agtigt), men jeg tænker da også at det bedre kan betale sig at sy selv - især i de små størrelser.

Hvis jeg kunne, gjorde jeg det bestemt også selv 

Anmeld Citér

12. december 2015

modesty

lineog4 skriver:

Kan se på billederne det er er andet design som har været favoritten det sidste stykke tid. Viser jeg også lige, det er dem med andet stof for neden, de sidder mere stramt (første billede)

Men posebukserne har elastik for neden.

De er superfine. Er på vej i seng, sender dig en PB på et tidspunkt i morgen :-)

Anmeld Citér

13. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

I gamle dage (og ja det må man godt sige når cpr nummeret påstår man er gammel), der vidste jeg det kunne betale sig at sy sit eget tøj. Men jeg har faktisk tvivlet her på det sidste, og syet fordi jeg nød det og fordi jeg bedre kan lide mit eget tøj end HMs.

Men jeg fik så en sjov opgave (altså jeg lavede den selv til opgave for aftalen var egentlig bare jeg skulle sy en kjole). Jeg fik 4 forskellige stykker stof af 1 meter hver (de koster 60 kr) plus rib, en lynlås og trykknapper alt i alt cirka indkøb for under 350 kr og så var min opgave hvor meget tøj til en knap 2 årig jeg kunne få ud af det - her er resultatet, så jo det kan stadig betale sig at sy:

må jeg spørge hvor du finder mønster til alt dit tøj.

vil så gerne lære at sy. Og det ser jo ikke så kompliceret ud.

har 2 drenge og en pige.

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

hannetheis skriver:

må jeg spørge hvor du finder mønster til alt dit tøj.

vil så gerne lære at sy. Og det ser jo ikke så kompliceret ud.

har 2 drenge og en pige.

Jeg har lidt fra minikrea som er let tilgængeligt, og ellers fra ottobredesign, fra nettet osv og så laver jeg lidt om her og der så det er mine egne mønstre og jeg derfor gerne må sælge (ikke at det er meget jeg sælger men....)

Anmeld Citér

13. december 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
lineog4 skriver:

Jeg har lidt fra minikrea som er let tilgængeligt, og ellers fra ottobredesign, fra nettet osv og så laver jeg lidt om her og der så det er mine egne mønstre og jeg derfor gerne må sælge (ikke at det er meget jeg sælger men....)

er det nemt nok for en nybegynder at sy bukser, kjole osv...

Anmeld Citér

13. december 2015

lineog4

hannetheis skriver:

er det nemt nok for en nybegynder at sy bukser, kjole osv...

Bukser og de nederste kjoler på billedet ja de er nemme også for en nybegynder. Dog har jeg aldrig brudt mig om at sy rib i før jeg fik en overlocker som supplement til symaskinen.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.