Kan det betale sig at sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. december 2015

lineog4

modesty skriver:

Virkelig fine ting du laver. 

Kan man bestille (dreng, str. 110)?

Ønsker han sig en kjole  men ja laver gerne drengetøj også. For mig er det rent terapi og så at kunne holde mig vågen efter kl 20.... Og børnene har for meget tøj allerede...

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

lineog4

bøllen skriver:

Jeg har syet rigtig meget til min dreng , nu er han ved at være stor ( str 122 ) og det kan ikke altid svare sig at sy. Men når det er sagt, så syr jeg fordi det er hyggeligt. Og fedt at han ikke har det på som alle andre børn - plus jeg har svært ved at finde bukser han kan passe i taljen. Det fede ved at sy, er man jo får det præcis som man vil 

Kan godt se at det ikke kan svare sig til de store på samme måde. Dog vil jeg sige bukserne til ham der bruger 110-116 her hjemme kan svare sig med mindre jeg finder tilbud. Plus han bedst kan lide mors bukser 

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Min yngste bruger str 128 og den ældste 140 og i den størrelse kan det helt sikkert ikke betale sig at sy, sammenlignet med fx H&M - heller ikke hvis jeg forudsætter at min tid ikke koster noget. 

Så er der så en masse andre årsager til at sy ungernes tøj selv, men det er en anden diskussion. 

Men så ser det også anderledes ud end HM. Skulle jeg købe det tøj jeg kan lide så er det oftest stadig billigere at at (til ham på 110-116 for den store vil ikke mit tøj mere, eller jo men er til ensfarvede bluser og cowboybukser så....). 

Men ja jeg syr også af andre grunde som mindst lige så vigtige. Men blev faktisk overrasket over hvor meget der kom ud af stoffet i den lille størrelse og når jeg bare klippede alt hvad der kunne klippes

Anmeld Citér

12. december 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Men så ser det også anderledes ud end HM. Skulle jeg købe det tøj jeg kan lide så er det oftest stadig billigere at at (til ham på 110-116 for den store vil ikke mit tøj mere, eller jo men er til ensfarvede bluser og cowboybukser så....). 

Men ja jeg syr også af andre grunde som mindst lige så vigtige. Men blev faktisk overrasket over hvor meget der kom ud af stoffet i den lille størrelse og når jeg bare klippede alt hvad der kunne klippes

Ja, jeg bliver også indimellem nostalgisk, når jeg syr babytøj - og der kan blive så meget ud af 1 meter

Min største udfordring ift. at købe tøj til den ældste er at meget tøj i str 140/146 bare ikke er passende til en pige på knap 7, hvilket er en af grundende til at jeg selv syr mere og mere til hende.

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

Skouboe skriver:

Ja, jeg bliver også indimellem nostalgisk, når jeg syr babytøj - og der kan blive så meget ud af 1 meter

Min største udfordring ift. at købe tøj til den ældste er at meget tøj i str 140/146 bare ikke er passende til en pige på knap 7, hvilket er en af grundende til at jeg selv syr mere og mere til hende.

Kan godt huske da jeg stod i det dilemma med min datter. Men hun er nu i almindelige modebutikker til voksne nu - og da hun er cowboybukse pige og helst så stramme som muligt, så har jeg kastet håndklædet i ringen og syr ikke til hende  sgu da også ufatteligt hun ikke er til nederdele og andet sjovt som mig selv.....

men ja det er totalt nostalgi at sidde med de små størrelser og så har jeg et mål om at mit stof skal syes op... Det her er så godt nok nyt men det var hende der skulle have det der købte stoffet, jeg er mere farvelade agtig i mine valg 

Anmeld Citér

12. december 2015

modesty

lineog4 skriver:

Ønsker han sig en kjole  men ja laver gerne drengetøj også. For mig er det rent terapi og så at kunne holde mig vågen efter kl 20.... Og børnene har for meget tøj allerede...

Kan du lave sådan nogen posebukser i velour? Lidt a la dem f.eks Danefæ har? Og hvad ville de cirka koste?

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

modesty skriver:

Kan du lave sådan nogen posebukser i velour? Lidt a la dem f.eks Danefæ har? Og hvad ville de cirka koste?

Kender ikke Danefæs, men de posebukser jeg laver er meget posede for neden og med rib i tajlen. Skal prøve at se om jeg kan finde et billede af dem på min dreng. De ville koste en meter velour mener det er 70 kr og noget rib, så en cirka 80/90 kr i den store størrelse.

Anmeld Citér

12. december 2015

Skouboe

lineog4 skriver:

Kan godt huske da jeg stod i det dilemma med min datter. Men hun er nu i almindelige modebutikker til voksne nu - og da hun er cowboybukse pige og helst så stramme som muligt, så har jeg kastet håndklædet i ringen og syr ikke til hende  sgu da også ufatteligt hun ikke er til nederdele og andet sjovt som mig selv.....

men ja det er totalt nostalgi at sidde med de små størrelser og så har jeg et mål om at mit stof skal syes op... Det her er så godt nok nyt men det var hende der skulle have det der købte stoffet, jeg er mere farvelade agtig i mine valg 

Se, det der med at få syet alting op, er jeg ikke helt så god til...

.... men jeg arbejder på sagen 

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

12. december 2015

modesty

lineog4 skriver:

Kender ikke Danefæs, men de posebukser jeg laver er meget posede for neden og med rib i tajlen. Skal prøve at se om jeg kan finde et billede af dem på min dreng. De ville koste en meter velour mener det er 70 kr og noget rib, så en cirka 80/90 kr i den store størrelse.

Det lyder super rimeligt. Så vil jeg nok gerne bestille to par. Du kan ikke lave bare sådan helt simpelt med bukse-elastik i livet? Som dem her f.eks:

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

modesty skriver:

Kan se på billederne det er er andet design som har været favoritten det sidste stykke tid. Viser jeg også lige, det er dem med andet stof for neden, de sidder mere stramt (første billede)

Men posebukserne har elastik for neden.

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.