Kan det betale sig at sy?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.164 visninger
29 svar
25 synes godt om
12. december 2015

lineog4

I gamle dage (og ja det må man godt sige når cpr nummeret påstår man er gammel), der vidste jeg det kunne betale sig at sy sit eget tøj. Men jeg har faktisk tvivlet her på det sidste, og syet fordi jeg nød det og fordi jeg bedre kan lide mit eget tøj end HMs.

Men jeg fik så en sjov opgave (altså jeg lavede den selv til opgave for aftalen var egentlig bare jeg skulle sy en kjole). Jeg fik 4 forskellige stykker stof af 1 meter hver (de koster 60 kr) plus rib, en lynlås og trykknapper alt i alt cirka indkøb for under 350 kr og så var min opgave hvor meget tøj til en knap 2 årig jeg kunne få ud af det - her er resultatet, så jo det kan stadig betale sig at sy:

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. december 2015

serinasmor

lineog4 skriver:

I gamle dage (og ja det må man godt sige når cpr nummeret påstår man er gammel), der vidste jeg det kunne betale sig at sy sit eget tøj. Men jeg har faktisk tvivlet her på det sidste, og syet fordi jeg nød det og fordi jeg bedre kan lide mit eget tøj end HMs.

Men jeg fik så en sjov opgave (altså jeg lavede den selv til opgave for aftalen var egentlig bare jeg skulle sy en kjole). Jeg fik 4 forskellige stykker stof af 1 meter hver (de koster 60 kr) plus rib, en lynlås og trykknapper alt i alt cirka indkøb for under 350 kr og så var min opgave hvor meget tøj til en knap 2 årig jeg kunne få ud af det - her er resultatet, så jo det kan stadig betale sig at sy:

Det er godt nok fint  

Jeg tror det kan betale sig i de små størrelser, hvis man har tiden og evnerne til det( altså hvis din tid ikke koster noget

Sjovt at se hvor meget der kan komme ud af lidt 

Anmeld Citér

12. december 2015

lineog4

serinasmor skriver:

Det er godt nok fint  

Jeg tror det kan betale sig i de små størrelser, hvis man har tiden og evnerne til det( altså hvis din tid ikke koster noget

Sjovt at se hvor meget der kan komme ud af lidt 

Ja her er min tid jo ikke indregnet - kan absolut ikke betale sig at få det syet  

måske jeg skulle prøve det samme til en lidt større størrelse bare for at se 

Anmeld Citér

12. december 2015

GrønStjerne

Hvor er det bare fint!

Jeg er så der hvor bukser og nederdele går ok, men kjoler har jeg ikke kastet mig ud i endnu.. Det kunne være jeg skulle se nærmere på det

Anmeld Citér

12. december 2015

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Og samtidig får man jo også noget tøj, som ikke alle andre børn render rundt i.

Anmeld Citér

12. december 2015

Benjamins'mor

lineog4 skriver:

Ja her er min tid jo ikke indregnet - kan absolut ikke betale sig at få det syet  

måske jeg skulle prøve det samme til en lidt større størrelse bare for at se 

Ja, mange af dem der sælger på Facebook tager jo både for materiale, tid og så ekstra så de også tjener på det. Har set flere steder at en body koster 200,- til 250,- og bukser op omkring 300,- og lige der kan det bestemt ikke betale sig. 

Kan nok få 3-4 par bukser til pris i H&M/Bilka.

Anmeld Citér

12. december 2015

Miti's mama

Hvor er det flot! Det sker også at jeg syr (er ikke så god til det endnu), men det er mest når jeg ikke kan finde noget jeg kan lide. Har bla. lige lavet et par vintersko til min ikke-gående 1-årige datter, og en dragt til hende med matchende nederdel til mig, lol. Det var helt sikkert billigere, men kommer jo meget an på stoffet man vælger.

Anmeld Citér

12. december 2015

bøllen

lineog4 skriver:

Jeg har syet rigtig meget til min dreng , nu er han ved at være stor ( str 122 ) og det kan ikke altid svare sig at sy. Men når det er sagt, så syr jeg fordi det er hyggeligt. Og fedt at han ikke har det på som alle andre børn - plus jeg har svært ved at finde bukser han kan passe i taljen. Det fede ved at sy, er man jo får det præcis som man vil 

Anmeld Citér

12. december 2015

Skouboe

Min yngste bruger str 128 og den ældste 140 og i den størrelse kan det helt sikkert ikke betale sig at sy, sammenlignet med fx H&M - heller ikke hvis jeg forudsætter at min tid ikke koster noget. 

Så er der så en masse andre årsager til at sy ungernes tøj selv, men det er en anden diskussion. 

Anmeld Citér

12. december 2015

modesty

Virkelig fine ting du laver. 

Kan man bestille (dreng, str. 110)?

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.