Besøg efter fødsel, hvor hurtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2015

M (:

Spiloppi skriver:

Jeg har termin om 8 uger, og overvejede lige besøg efter fødsel. Altså skal have min kæreste med til selve fødslen, men vil gerne have min søster og mor ind så hurtigt som muligt efter. Skal man vente til man er på barselsgangen / barselshotellet? Eller må de godt kommer ind på fødestuen? Har nemlig læst man først overflyttes efter et par timer, og synes det er langt tid at skulle vente på dem, ligesom de selv sikkert vil være ved at sprænges! Hvad er jeres oplevelser med dette? Jeg skal føde på Rigshospitalet... 

Da jeg fødte min søn kom min mor, søster og moster lige efter fødslen (ikke mit valg, de dukkede bare op!!) og det var alt alt for tidligt set i bakspejlet og jeg er ked af, at vi ikke fik de første timer for os selv.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2015

lillespir26

Spiloppi skriver:

Jeg har termin om 8 uger, og overvejede lige besøg efter fødsel. Altså skal have min kæreste med til selve fødslen, men vil gerne have min søster og mor ind så hurtigt som muligt efter. Skal man vente til man er på barselsgangen / barselshotellet? Eller må de godt kommer ind på fødestuen? Har nemlig læst man først overflyttes efter et par timer, og synes det er langt tid at skulle vente på dem, ligesom de selv sikkert vil være ved at sprænges! Hvad er jeres oplevelser med dette? Jeg skal føde på Rigshospitalet... 

Nu fik jeg godt nok Ks i feb på Rigshospitalet og var i fuldnarkose og folk kom fanme i stimer hold da helt op mit råd vent nogle timer eller til dagen efter så du lige når at samle kræfter og lære dit barn at kende uden for maven 

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

alenemor42 skriver:

Mine store børn kom ind på fødestuen da jeg var blevet pakket sammen forneden hvis man kan sige det sådan 

De må godt komme ind på fødestuen når alt praktisk er overstået. Jeg har været helt høj efter alle mine 3 fødsler og har haft super energi.

Vil lige sige at jeg havde sat begrænsning på besøg! Ville kun have mine børn ind lige efter, alle andre måtte vente til jeg sagde til 

Anmeld Citér

8. december 2015

Spiloppi

Tak for svar, rigtigt dejligt at læse om alle jeres erfaringer - som jo af god grund er helt forskellige men tror bestemt i har ret i, at jeg gerne bare vil nyde hende alene i fulde drag, self med min mand og så kan familien komme når vi engang er landet på barselshotellet eller afd. Men jeg synes nu det er rart at vide de godt "må" komme på fødestuen, HVIS nu, som nogen skriver, man har mega energi og bare vil have dem ind efter en time men tak for rådende!

Anmeld Citér

8. december 2015

sommerbarn<3

Profilbillede for sommerbarn<3
30.05.2011 kl. 12:12 kom den smukkeste lille fyr til verden, og ændrede mit verden til paradis
Spiloppi skriver:

Når du lige har født går to timer som 5 minutter. 

Jeg fødte min omkring kl 12 og havde sagt til min bror og mor (som er mine tætteste) at de måtte komme kl 15

da de kom var jeg vidst stadig lidt tummelumsk efter fødslen og meget overrasket over de allerede kom. Følte der var gået max en halv time og var slet ikke klar til andet end tosomheden med baby, ja farmand behøvede knap nok være der. Men var nu alligevel rart at have ham ved min side.

så to timer er ikke (efter min mening) længe at vente.

Anmeld Citér

8. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11
Spiloppi skriver:

Tak for svar, rigtigt dejligt at læse om alle jeres erfaringer - som jo af god grund er helt forskellige men tror bestemt i har ret i, at jeg gerne bare vil nyde hende alene i fulde drag, self med min mand og så kan familien komme når vi engang er landet på barselshotellet eller afd. Men jeg synes nu det er rart at vide de godt "må" komme på fødestuen, HVIS nu, som nogen skriver, man har mega energi og bare vil have dem ind efter en time men tak for rådende!

Det er i hvertfald vigtigt ikke at skrue familiens forventninger op til at  de nærmest skal stå udenfor døren mens du føder. Der er virkelig nogen (især bedsteforældre) der tager det personligt hvis de alligevel ikke er velkomne sådan lige med det samme  så er det bedre at sige at i gerne lige vil møde jeres baby først og få ro på, få lært at amme osv osv og så giver i besked så snart i er klar  

Anmeld Citér

8. december 2015

Liv_86

Jeg fødte om eftermiddagen og min mor og daværende kæreste var de første der så min datter. Men de var også med til fødslen. 

Om aftenen kl 19 var jeg lige kommet ned på barselsgangen og der kom resten af min familie og en veninde. 

Jeg kunne slet ikke vente med at vise hende, var så stolt

Anmeld Citér

8. december 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Min svigermor kom ind på besøg i fødestuen... 

Set i bakspejlet var det alt for tidligt... Jeg havde nærmest lige født... Det skal lige siges, at min datter var ved mig hele tiden... 

Tiden går sindssygt hurtigt! Jeg var fuld af energi efter min fødsel... Og kunne sagtens magte besøg men alligevel ville jeg havde ønsket at vi liiiige ventede med at få besøg (det var heller ikke mig, som ville det) 

Jeg havde ellers planlagt at der skulle i hvert fald gå 1 dag før der kom besøg, men ja, man planlægger så mange ting og det bliver ikke til noget

Anmeld Citér

8. december 2015

Benjamins'mor

Spiloppi skriver:

Mine svigerforældre sad ude på gangen mens jeg fødte. Jordemoderen gav dem lov til at komme ind da jeg var færdig med at blive syet og vasket. 

Resten (min egen familie og mine svogere) kom og besøgte os på barselsgangen dagen efter. 

Med min datter fødte jeg ambulant, så der kom folk på besøg hjemme hos os dagene efter jeg havde født. 

Undtagen min mor, hun skulle have været med til fødslen men nåede ikke frem, så hun besøgte os kort efter og holdte min datter mens jeg lige fik taget et bad inden hjemturen.

Anmeld Citér

8. december 2015

ninibadini

Jeg skal føde på Horsens, og har fået at vide at man ikke må få besøg på fødegangen, så det er måske forskelligt fra sted til sted. Der er også kun kort besøgstid på barselsgangen. Jeg synes, det er helt fint. Min svigermor regner med at komme med det samme (har fortalt at det altså ikke kan ske, både for min skyld, men også babys) De første par timer er baby meget vågen og opmærksom og den tid kommer bare ikke igen! Baby skal helst ligge hud mod hud her. Hos os skal der slet ikke være noget, der forstyrrer i denne tid, så kamera og mobiler skal være slukkede.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.