Besøg efter fødsel, hvor hurtigt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.780 visninger
25 svar
16 synes godt om
7. december 2015

Spiloppi

Jeg har termin om 8 uger, og overvejede lige besøg efter fødsel. Altså skal have min kæreste med til selve fødslen, men vil gerne have min søster og mor ind så hurtigt som muligt efter. Skal man vente til man er på barselsgangen / barselshotellet? Eller må de godt kommer ind på fødestuen? Har nemlig læst man først overflyttes efter et par timer, og synes det er langt tid at skulle vente på dem, ligesom de selv sikkert vil være ved at sprænges! Hvad er jeres oplevelser med dette? Jeg skal føde på Rigshospitalet... 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Timerne lige efter fødslen går stærkt, bare rolig baby skal jo lige vejes, måles, spise for første gang  osv

og tro mig, du er træt bagefter og trænger til roen  

jeg fødte min første ved aks om morgenen, og der var de første gæster forbi på barselsgangen efter 6 timer. Ganske fint. 2. gang fødte jeg vaginalt om aftenen, der tog vi hjem dagen efter ved 12 tiden og fik gæster om aftenen ved 19 tiden. Det var også ganske fint, og baby var stadig meget ny selvom hun rundede et døgn før der kom gæster for os var det vigtigt at storebror lige fik nogen timer alene med lillesøster og os først  

Anmeld Citér

7. december 2015

Mettefpigen

Rolig rolig, tiden går stærkt... i skal også lige nyde baby før alle andre ☺ jeg havde min daværende kæreste og min mor med og inden vi fik set os om efter fødslen var der gået 4 timer ☺ også er man også træt så en lur er dejligt inden folk kommer ��

Anmeld Citér

7. december 2015

alenemor42

Mine store børn kom ind på fødestuen da jeg var blevet pakket sammen forneden hvis man kan sige det sådan 

De må godt komme ind på fødestuen når alt praktisk er overstået. Jeg har været helt høj efter alle mine 3 fødsler og har haft super energi.

Anmeld Citér

7. december 2015

Sedigfor

Her gik der godt og vel 8/9 timer efter fødslen, da hendes hjertelyd forsvandt helt, så skulle blive på fødegangen i mere eller mindre 7 timer efter for at skire at hun nu os trak vejret, derefter kom vi på barsels gangen og fik mad og hun fik en flaske (: så tror du skal tage det roligt, det er noget helt andet når man står i det. Man vil bare nyde babyen (:

Anmeld Citér

7. december 2015

Sedigfor

alenemor42 skriver:

Mine store børn kom ind på fødestuen da jeg var blevet pakket sammen forneden hvis man kan sige det sådan 

De må godt komme ind på fødestuen når alt praktisk er overstået. Jeg har været helt høj efter alle mine 3 fødsler og har haft super energi.

Haha samme her . Fik du noget for smerterne? 

Anmeld Citér

8. december 2015

lineog4

Hvis det var mig ville jeg lave en aftale om, at jeg sendte en SMS når de måtte komme og ja så får du se hvor hurtigt du husker det  

For mig var kommunikationen til omverden noget jeg glemte totalt for var helt opslugt af at studere mit mirakel, kigge forelsket på min mand sammen med miraklet, se min mand dybt i øjnene og fortælle hinanden hvor fantastisk det hele var. Jeg opdagede ikke tiden gik og kunne have svoret jeg sendte SMS næsten med det samme, men tror sandheden er der gik mere end et par timer 

men måske du allerede efter en halv time tænker på at få din søster og din mor til at komme og så kan de sagtens komme ind på fødestuen. Men mit råd er lad være med at planlæg det på forhånd og vær i nuet og gør som du føler i nuet. Det nu hvor man lige har født er så fantastisk og kommer kun igen hvis Lan skal have flere børn. Det nu ville jeg gerne have igen og igen og igen. En lille historie om hvordan nuet overtager, da jeg fik min datter for 12 år siden bombede de i Irak, min mand og jeg havde set samtlige nyhedsudsendelser, vi debatterede på livet løs, læste er tons af aviser, gik til demostrationer og ja bombningen fyldte meget i vores bevidsthed. Så fødte jeg, kom på en tosengsstue og efter et døgn med min skønne datter fik jeg en værelseskammerat og hun spurgte om hun måtte tænde fjernsynet (jeg havde ikke en gang opdaget der var et fjernsyn) og der kom nyhederne om bombningen i Irak - gisp jeg havde helt glemt det, grinte over hvordan det for bare to døgn siden var det vigtigste og nu var det så ligegyldigt i mit liv, kunne slet ikke koncentrere mig om at se og lytte og have en mening for jeg sad bare lalleglad og brugte alt min tid på bare at stirre på mit mirakel, røre hende, snuse hende, være lige der.

Anmeld Citér

8. december 2015

alenemor42

Haha samme her . Fik du noget for smerterne? 

Jeg havde fået epidural   ellers tror jeg ikke jeg fik noget

Anmeld Citér

8. december 2015

(august)

Fødte også på Riget de to første gange. Første gang var en rigtig hård fødsel, da den trak i langdrag og der tilstødte lidt komplikationer under selve fødslen, så var glad for der ikke kom andre end min mand lige efter. Jeg fødte om morgenen og vi kom over på barselshotellet omkring frokost, og der fik vi en lur sammen med baby og derefter tror kl har været 16, kom der folk lidt af gangen resten af aftenen og den næste dags eftermiddag.

Anden gang gik fødselen hurtigt og fødte igen om morgenen og vi var hjemme hos os selv igen ved 10/11-tiden, jeg fik en lur, men min mand bagte kage og gjorde rent inden de første gæster kom kl. 12.

Tredje gang gik også forholdsvis nemt da den først kom igang. Fødte ud på eftermiddagen og var hjemme igen ca. 3 timer efter baby var kommet ud, og der stod den første gæst klar, da vi kørte ind på parkeringspladsen. Den tredje gang havde jeg sovet en del af forløbet og var derfor ikke træt på samme måde som de to andre, hvor jeg havde brugt natten på at føde.

Hvis det er jeres første barn, synes jeg, at i skal nyde det sammen kun jer også vente med at få besøg. Der bliver jo rig mulighed for at se baby senere, men kun en gang baby lige er kommet ud og i har det sammen.

Anmeld Citér

8. december 2015

Chellie

Jeg kan ikke lade være med at tænke på babys eget ve og vel her. De første to timer skal baby allerhelst bare ligge hud mod hud på mors mave, uden afbrydelser. Dels for at vænne sig til verden udenfor, dels for at starte amning op, og dels for at få første skud bakterier fra det rigtige sted, så immunforsvaret har en god start. Rengøring, mål, vægt osv, kan i mine øjne vente, men desværre tager hospitalerne ikke altid hensyn til dette.

Men hvis man tager dét med i overvejelserne, må det være en utrolig overvældende omgang, at skulle tage imod besøg og blive holdt af vildt fremmede (inkl fremmede bakterier, som ikke kommer fra mor selv) inden for de samme to timer. Ro på, hvis ikke for din egen, så for babys skyld. Din familie skal nok nå det 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.