børnenes hjemmelavede julegaver

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12.189 visninger
47 svar
17 synes godt om
5. december 2015

EnGodMor

Jeps, et simpelt spørgsmål hvad har jeres børn lavet af julegaver til bedsteforældrene, eller andre familie medlemmer i år?

Kom gerne med billeder. 

Er helt tom for ideer med hvad de kan lave.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. december 2015

Valle81

Jeg har ingen billeder, men sidste år tømte vi en chokoladejulekalender, og så lavede ungerne deres egne lækre chokolader og flødekarameller. 

Det pakkede vi pænt ind og kom i nogle fyrfadslysglas, som de havde tegnet på med tusch til glas og porcelæn��

I år skal de lave chokoladeslikkepinde dekoreret med forskelligt krymmel osv. Måske også noget andet��

Har på nettet set en,der fik børnene til at måle på små borketræsplader, som hun så borede hul i ogssætte fint bånd og hang op som julepynt. Det var rigtig sødt��

Anmeld Citér

5. december 2015

EnGodMor

Valle81 skriver:

Meg har ingen billeder, men sidste år tømte vi en ckoloadejulekalender og så lavede ungerne deres egne lækre chokolader og flødelarameller. 

Det pakkede vi pænt ind og kom i nogle fyrfadslys glas, som de havde tegnet på med tusch til glad og porcelæn��

I år skal de lave chokoladeslikkepinde dekoreret med forskelligt krymmel osv. Måske også noget andet��

Har på nettet set en,der fik børnene til at måle på små borketræsplader, som hun så borede hul i ogssætte fint bånd og hang op som julepynt. Det var rigtig sødt��

Hvor skønt at åbne sådan en julegave kan rigtig godt li at det ikke er det samme, som man næsten altid laver, med at tegne/ male på vaser, kopper osv

Anmeld Citér

5. december 2015

Moar2011

EnGodMor skriver:

Jeps, et simpelt spørgsmål hvad har jeres børn lavet af julegaver til bedsteforældrene, eller andre familie medlemmer i år?

Kom gerne med billeder. 

Er helt tom for ideer med hvad de kan lave.

Iår ska vi lave aftryk af hænderne i perler og så en magnet bagpå så de ka hænge på køleskabet

Anmeld Citér

5. december 2015

Valle81

EnGodMor skriver:

Hvor skønt at åbne sådan en julegave kan rigtig godt li at det ikke er det samme, som man næsten altid laver, med at tegne/ male på vaser, kopper osv

Tak, kom lige på det med at lave skåle osv. af perler. Det tror jeg er sjovt��

Man kan også dryppe stearin og bruge dem som ophæng i en fin snor og så i vinduet, hvor lyset kommer igennem��

Anmeld Citér

5. december 2015

Bshizzle

Vi har endnu ikke fået lavet gaverne til Bedsteforælderne / Olderne... 

Men jeg regner med at drengene skal male/tegne på Kaffekrus  (Set på en blog engang). 

Det vil helt sikkert være et hit hos dem, da de alle drikker kaffe  

Men ved ik lige hvor jeg køber sådan nogle henne? Og om alle krus kan tåle at blive bagt i ovnen? Samt hvad maling man skal bruge... .... Bum bum... Må google lidt 

Anmeld Citér

6. december 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

I år skal vi male på grankogler og lave dem om til nisser dem bliver der lavet to styks af. Så er der til at hænge op på juletræet mange år frem  

Ellers havde jeg også tænkt at vi vil lave en hjemmelavet snekugle, men det kan godt være vi nøjes med nisserne

Anmeld Citér

6. december 2015

lineog4

Ungerne har lavet en pakkekalender til mormor med en masse perleplader. 

Juleaften får hun håndaftryk i perler monteret på sort papir og i ramme - ikke monterede endnu så kan kun vise billede af hænderne. Har også indkøbt til en kalender med tegninger og en kop, skål og tallerken de kan tegne på. Så hun får en masse hjemmegjort i år :-)

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld Citér

6. december 2015

hmg86

Bshizzle skriver:

Men jeg regner med at drengene skal male/tegne på Kaffekrus  (Set på en blog engang). 

Men ved ik lige hvor jeg køber sådan nogle henne? Og om alle krus kan tåle at blive bagt i ovnen? Samt hvad maling man skal bruge... .... Bum bum... Må google lidt 

Ved ikke hvor gamle dine børn er,men hvis de kan bruge tuscher, så giver det sådan et flot resultat. Maling kan være svært at styre.. panduro har både maling og tuscher hvis det er.. og tror mere eller mindre alle kopper kan holde til ovnen.. arbejder i børnehave og vi har fået nogle fine resultater. Hvis børnene ikke er så gamle kan man lave aftryk af hænder og fødder.. 

Anmeld Citér

6. december 2015

GrønStjerne

Bshizzle skriver:

Kopper kan købes i Bilka (det der aida mærke mankan få er rimelig billigt)

maling kan både fås på nettet og i panduro hobby. Vi har haft noget maling til pensler og i år skal vi bruge et sæt tusser jeg har købt. Synes de er lidt dyre, 300 kr for en pakke med 12 stk..

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.