Er det en skam at købe brugt babyudstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. november 2015

ErDuHerIkkeSnart

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Hvad Søren skulle der være en skam ved det? Ud over at det er økonomisk fornuftigt, er det også en rigtig god idé rent miljømæssige, at alle ikke render rundt og køber nyt udstyr i store mængder, for derefter at smide ud.

Alle de nye ting og udstyr er ikke dit barns behov - snarere noget mor og far tror er nødvendigt. Dejligt at du kan købe brugt når pengene er små. Jeg har ingen pengeproblemer - men kunne slet ikke drømme om at gå ud og købe nyt alligevel, selvom jeg har råd. Brugt er godt! ��

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Synes du skal vende den om og tænke, at du lærer dit barn at være fornuftig omkring økonomi vi har ikke mange penge, men penge nok til at købe alt fra nyt. Men vi har valgt, at købe en del brugt. Der er ingen grund til at forbruge sig fattig, så hellere komme ud at rejse, have opsparing til uforudsete udgifter eller simpelthen ikke komme i gæld. sønnen på 4 har f.eks. Lige fået en fin brugt cykel  til 300 kr. Den koster 1600 fra ny. Der er da lidt skræmmer i malingen, men det ville der jo alligevel hurtigt komme.

Anmeld Citér

27. november 2015

JC2014

Profilbillede for JC2014

Jeg synes at det er super optimalt at købe brugt! Det er meget bedre for miljøet, og så får man som en ekstra bonus bare så meget mere for pengene.  Oftest fejler tingene jo absolut ingenting. Vi lever i sådan en usund brug-og-smid-væk-kultur... Det er efter min mening ikke en sund tilgang at give videre til sine børn anyway. Køber på ingen måde alt, men generelt rigtig mange ting second hand. Især tøj og møbler. 

Anmeld Citér

27. november 2015

Isabella_mor

Det er PISSE GODT at købe brugt. 

1. Det er billigt

2. Det er godt for miljøet

3. Det er IKKE en skam for der er intet at skamme sig over. 

Anmeld Citér

27. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Helt ærligt så synes jeg det er temmelig fedt med brugt. Jeg var ene om at købe udstyr til min datter (fik lidt arve-ting og en masse arvetøj) og jeg klarede det for blot 3000 kr. Min datter har bestemt ikke lidt nogen nød selvom ALT var brugt i starten. Tøj, seng, puslebord.. Det kan altså være guld værd at købe brugt af og til

Anmeld Citér

27. november 2015

Jealyn

Overhovdet ikke det viser da i den grad ansvarlighed.

Anmeld Citér

27. november 2015

Mullesmith

Molly90 skriver:

Vi har købt brugt autostol til 200kr Tremmeseng med tyk Sengerand 300kr og barnevogn. Det eneste jeg køber nyt er madrasser til seng og barnevogn og dyne til baby. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.