Er det en skam at købe brugt babyudstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2015

Ellie79

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Nej da mine de første to havde brugte vogne og nu har vi nummer tre der så fik en ny vogn, men alt andet klapvogn,seng, tøj ovs er købt brugt 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Bebsen

Tværtimod! Tænk på alle de dejlige oplevelser og andet forkælelse I kan give barnet, jer selv og familien istedet  

Syns mere det er en skam når forældre uden økonomien til det køber nyt helt fra den dyreste dyre barnevogn og dyre mærketøj. Min økonomi er ikke den største, men den er ok, og selvom jeg har haft muligheden for at købe dyre ting til ham, også da han var baby, har jeg valgt det fra. Da han var 2 år havde jeg brugt under 5000kr i udstyr til ham, altså tremmeseng, barnevogn, sutteflasker, kombivogn, kravlegård, tøj i overflod, legetøj, puslebord... Ja alt undtagen mad og bleer stort set. Jeg har flere veninder med sønner der er nogle år ældre end min, så jeg købte deres udstyr til en veninde pris, og tøj arvede han bare - og gør det stadig. Med mindre jeg falder over noget der bare liiiige er ham køber jeg ikke tøj til ham, han arver i stor stil og så går jeg også til byttemarkeder... Det samme gælder i øvrigt mig selv... Ej, fodtøj og overtøj bliver der oftest købt nyt - i år har han ikke mindre end 2 fine arvede flyverdragter, rigtigt fint når lynlåsen på den mor havde købt svigtede 

tillykke med den ny 

Anmeld Citér

26. november 2015

januar16

Nej selvfølgelig er der igen skam i det. Det viser nærmere økonomisk ansvarlighed at i sætter tæring efter næring. I er fuldt bevidste om at jeres økonomi ikke rækker til at købe det hele nyt, derfor vælger i den mere økonomiske løsning.

Min plan var også at alt skulle være brugt. Enten købt brugt eller arvet. Kan ikke se pointen i at købe alt nyt til en lille en der vokser ud af det hele alligevel. Måske er jeg lidt påvirket af at jeg også er på SU, og derfor er nødt til at spare hvor der kan spares.

Hvis du har noget imod at baby skal ligge hvor en anden baby har ligget før, så kan du jo investere i en ny madras.

Anmeld Citér

26. november 2015

lillespir26

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Stort set alt vi har til vores fra feb er brugt og lillebror/søster som kommer til maj arver de ting storesøster ikke bruger mere så nej da 

Anmeld Citér

26. november 2015

Spiloppi

INGEN skam overhovedet! Jeg vil faktisk sige, at udover en økonomisk bevidsthed ved at købe brugt, så er det samtidig meget mere miljøvenligt end blot at købe fra nyt. Genbrug er sgu guld! Og utroligt så meget af det der er super velholdt og fint, og så har man ikke "dårlig samvittighed" over at det måske kun bliver brugt en kortere periode... Jeg har også købt en del hos mødrehjælpen, så går det endvidere til et godt formål. Der er sgu kun gode ting ved det, så fortsæt endelig med det!

Anmeld Citér

26. november 2015

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hel ærligt, så synes jeg det er torskedumt at købe alt fra nyt. Priserne er skruet umanerligt højt op på babyudstyr, og det er det slet ikke værd. Brugtmarkedet er helt fantastisk indenfor den slags  

Anmeld Citér

26. november 2015

nadhja

Molly90 skriver:

forsæt du bare med at købe brugt. på nær fodtøj, og jeg kunne heller ikke finde på at købe brugt undertøj

men jeg syntes ikke man behøver gå ud og købe en ny vogn til 6-7000 kr, når man kan finde en brugt - og flot - til 2000 kr. det samme med tremmeseng. køb en brugt, MEN køb en ny madras! man må, i mine øjne, godt genbruge. det er en fed signalværdi at give videre til sine børn. jeg er faktisk mere flov og skammer over det OVERforbrug vi mennesker har, en jeg skammer mig over en brugt barnevogn, eller andet brugt.

Anmeld Citér

26. november 2015

Jn81

Molly90 skriver:

Nu har jeg ikke læst alle de andre kommentarer, men.... 

Hvis det ikke skulle være ok at købe brugt så skulle jeg da dælme godt nok skamme mig til jeg blev grøn i hovedet  

vi venter vores første børn om maks 12 dage... Vi har købt en brugt Odder tvillinge vogn til 700kr, 2 lifte der er næsten som nye til 450kr.... Ja den er brugt og har brugs mærker, men vi har fået en fin vogn som er absolut brugbar til 1150kr i det hele... 

En kombivogn til 350kr... 

2 tremmesenge til 400kr.... 

En hel sæk tøj i str 50-56 købte jeg for 200kr... Talte antallet og der var 160 stk tøj der bare skulle vaskes og nu er klar til brug... 

Vi har selvfølgelig også købt nyt af noget.... Man kan jo ikke lade være... Men skulle vi købe de ting som nyt som vi har købt brugt havde det IHVERTFALD kostet os 15000kr mere vil jeg skyde på... Tvillinge vogn, dobbelt af alt... Tøj, tremmeseng osv... Autostole lejer vi i babysam... 

Så GO CRAZY med det brugte 

Anmeld Citér

27. november 2015

Ms.Momo

Profilbillede for Ms.Momo
så fik jeg to fredagsbørn; Victor 11.01.08 og Elise 11.04.14
Molly90 skriver:

nej, det er overhovedet ikke en skam...

da jeg fik min datter var stort set alt tøj og udstyr brugt... det eneste vi har købt fra ny var babyalarmen, vejrtrækningsalarmen og hendes nuværende barnevogn... alarmerne blev købt nye da vi helst ville have en garanti på dem (og fordi vi ikke troede vi ville få brug for en vejrtrækningsalarm) og barnevognen var fordi den anden havde været brugt fuldt ud til to børn før, så den holdt kun ½ år...

Anmeld Citér

27. november 2015

Kløver

Molly90 skriver:

Selvfølgelig er det ikke en skam. Der er så meget godt brugt, det er jo ikke anderledes hvis man har flere børn og de arver efter hinanden  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.