Er det en skam at købe brugt babyudstyr?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.685 visninger
26 svar
22 synes godt om
26. november 2015

Mortil2drenge<3

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2015

Englehår

Profilbillede for Englehår

Ja! Det er fuldstændig OK at købe brugt!  

Anmeld Citér

26. november 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar

Selvf. Er det ok!

Anmeld Citér

26. november 2015

Avangelion

Selvf. Er det okay at købe brugt...

alt det tøj og udstyr jeg havde inden min fødsel er købt brugt, jeg vidste ikke hvad køn jeg ville få så nyt tøj fik jeg først efter fødslen, og ny barnevogn købte jeg fordi den brugte jeg havde ikke kunne være i bilen. Så giv den gas med at købe brugt, man kommer så meget længere for pengene og udstyr kan man jo finde i okay stand selv om det er brugt.

så ingen skam over det

Anmeld Citér

26. november 2015

ErDetSnartNU

Selvfølgelig er det ikke skamfuldt (det er det du mener med "en skam" ikke?) at købe brugt. Faktisk mener jeg at det er en skam at så mange smider ganske udmærkede og velfungerende ting bort i stedet for at være lidt miljøbevidste og genbruge tingene eller sælge dem videre  

Vi har fået en rigtig pæn og velfungerende Emmaljungabarnevogn med regnslag + myggenet + ny madras + sleep bee bag for 2000 kr - dét synes jeg er en god handel og så vil jeg da meget hellere bruge de ca 7000 kr vi sparede ifht at købe en ny barnevogn på at lave nogle mindeværdige ting med sønnike når han bliver ældre 

Anmeld Citér

26. november 2015

karisima

Nej tværtimod 

Trods en god akademikerløn køber jeg næsten udelukkende brugt. Dels pga besparelsen og dels for at undgå kemikalier fra nyt tøj, barnevogn, legetøj osv. som når at blive vasket ud/gasse af hvis man vælger brugt. 

Anmeld Citér

26. november 2015

alenemor42

Jeg købte alt brugt til nøleren her. Jeg kunne ikke drømme om at betale for alt det nye.... jeg syntes det er vanvittigt så dyrt det er og bestemt ikke pengene værd.

Men fiiiine brugte ting til fiiiine priser

Anmeld Citér

26. november 2015

bøllen

Molly90 skriver:

ja som overskriften lyder synes i at det er en skam at købe brugt babyudstyr såsom barnevogn, har helt vildt dårlig samvittighed over at have købt en brugt barmevogn, men det er vores eneste mulighed lige nu da vi har en mindre indkomst pt, vi har bare heller ikke lyst til at gå ud og tage et lån føler vi selv vil være en dårlig start..  Hvad er jeres mening er det ok at købe brugt ?

Nej tvertimod  købte selv det meste brugt til den yngste , dog ikke barnevogn ( fars ønske ) ville selv købe brugt . Der er så mange fine brugte sager så nærmeste mere skam ikke at benytte sig af det 

Anmeld Citér

26. november 2015

Julemusen

På ingen måde! Både min mand og jeg har en mellemlange og lang akademisk uddannelse og ingen af os ville købe en ny vogn da den simpelthen var sindssyg dyr! Jeg synes det er helt hen i vejret at bruge 13000 kr på en barnevogn. Det er det samme som min første bil kostede!  Men hver sin smag :-) Vi køber meget brugt og arver tøj til vores sønner. Vil da heller bruge penge på oplevelser med ungerne end at de skal have en molo flyverdragt til 1500 kr når bilkas til 150 kr på tilbud fungere upåklageligt :-) 

Anmeld Citér

26. november 2015

ninibadini

Næh, nærmest omvendt imo. Synes det er et fedt statement at købe brugt, hvor det kan lade sig gøre. Der er jo masser af godt tøj og udstyr, som næsten ikke er brugt, og man kan få det til ingen penge. Det skåner miljøet, og man slipper for mange kemikalier, som er vasket væk. Vi har arvet og købt det meste brugt, selv om jeg har en høj løn.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.