Andre med lærkebørn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2015

Sandratoft

MummiT skriver:

Det er også sådan jeg oftest gør

Går i forvejen altid i seng mellem 21-22 og tættest på 21. 

Ja, hun er ved sin far ca hver 3. weekend. 

Kan se hun er jævnaldrene med min datter. Gider hun at glo tegnefilm? Du kunne sætte en tegnefilm på tabletten eller mobilen, og så ligge og blunde lidt ved siden af  

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

Carina:-)

MummiT skriver:

Jeg har også tænkt at forsøge at putte hende lidt senere idag, men som en anden skriver så kan det også ende helt modsat. 

Og når hun er så træt at hun knapt kan hænge sammen kl hvis det bliver meget senere end 18:30 så kan jeg jo ikke "bare" rykke hendes sengetid. I hvert fald ikke uden at det ender i skrig og skrål.

Det kan sagtens ende i skrig og skrål fordi det er hendes rytme og det kan være svært at ændre uden reaktion

Men tror ikke du kan strække hende med at sove længere om morgenen når un sover kl 18

Kan sagtens se dit dilemma mhs til lektier osv og at du også har brug for søvn

Har du mulighed for at tage og rykke bare 15 min hver aften sådan at hun stille og roligt bliver rykket -

Tænker det vil gøre det mere blidt og måske du slipper for alt for meget ballade og en ulykkelig pige. 

Anmeld Citér

23. november 2015

modesty

MummiT skriver:

Min datter er et vaske ægte lærkebarn. 

Da hun var helt lille og frem til hun blev 7-8 mdr vågnede hun fast kl 5 hver morgen. Siden da har hun sovet til kl 6-6:30 og endda nogle dage helt til kl 7!

Det er dog gået helt over igen.... Den sidste uges tid er hun SENEST vågnet kl 5

Hun er totalt vågen på det tidspunkt. Sidder i tremmesengen og kalder/græder for at komme ud. Når jeg kommer ind på hendes værelse bliver jeg mødt af "Hej! Op, op, op!" Hvis jeg forsøger at putte hende igen bliver hun dybt ulykkelig... Hvis jeg tager hende ind i min seng så ligger hun og putter lidt, men begynder så at stikke fingre i mine øjne og min næse mens hun ligger og snakker... 

Hun kommer i seng mellem 18-18:30 fordi hun i længere tid pludselig ikke kunne holde sig vågen længere end det. Hun sover altid maks 10 minutter efter jeg har puttet hende, og som regel går der ikke mere end 5 minutter før hun er laaangt væk. 

Er der noget jeg kan gøre for at få hende til at sove længere?

Jeg har et stort søvnbehov og fungerer meget, meget dårligt uden min søvn. På samme tid har jeg dårligt mulighed for at gå tidligere i seng da det er om aftenen at jeg har tid/ro til at lave lektier..

Gode råd modtages med kyshånd!

Hun bliver puttet MEGET tidligt.

Min søn er altid blevet puttet 19:30-20.

Selvom det kan blive hårdt, så ville jeg gøre alt hvad jeg kunne for at skubbe hendes sengetid til 19:30 (tag det evt. over en uges tid hvor du rykker sengetiden 10 minutter om dagen) og se om ikke det hjælper.

Anmeld Citér

23. november 2015

modesty

MummiT skriver:

Det er også sådan jeg oftest gør

Går i forvejen altid i seng mellem 21-22 og tættest på 21. 

Ja, hun er ved sin far ca hver 3. weekend. 

Men så får du jo også 7-8 timers søvn? Er det ikke nok? Altså - jeg ville også ønske at jeg kunne få 9 timer, men jeg får det til at fungere med mindre. 

Anmeld Citér

23. november 2015

2721

MummiT skriver:

Puuha, endnu tidligere, der lyder godt nok hårdt..

Jeg har tænkt at forsøge at trække hende til kl 19 i aften, for at se om det hjælper herhjemme..

Ellers må jeg jo nok også bare indstille mig på at finde en måde at få det hele til at fungere med at vi står op kl 5...

Ja, så hedder det kl 4

jeg har termin lige det rundt og hjørnet og fornemmer det bliver rocker hårdt. I nat vågnede han med 2 timers mellemrum fra kl 2 og spurgte om vi ikke skulle op det sker dog ret sjældent, men føler mig total mørbanket og da jeg sad kl 05.30 imorges med kaffe og tegnede tegninger følte jeg mig meget uretfærdigt behandlet

hvordan pokker kan de bare svinge benene ud over sengekanten og være super friske og energiske?!

nu vil jeg gå ud og bygge en snemand 

Anmeld Citér

23. november 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil

Jeg kan se at der er en del der anbefaler at du rykker puttetid og det er selvfølgelig værd at prøve. Dog vil jeg sige, at det er altså ikke alle børn der så bare vågner senere. Nogle børn vågner derimod samme tid og er så bare trætte og kede. Man skal passe lidt på med den søvnrytme, det kan godt gå helt agurk.

Anmeld Citér

23. november 2015

2721

Roselil skriver:

Jeg kan se at der er en del der anbefaler at du rykker puttetid og det er selvfølgelig værd at prøve. Dog vil jeg sige, at det er altså ikke alle børn der så bare vågner senere. Nogle børn vågner derimod samme tid og er så bare trætte og kede. Man skal passe lidt på med den søvnrytme, det kan godt gå helt agurk.

Enig

Anmeld Citér

23. november 2015

K&S

Roselil skriver:

Her sker der det, at jo senere sønnen kommer i seng, jo tidligere vågner han 

Anmeld Citér

23. november 2015

Tulle28

Hvor gammel er dit barn? 

Min ældste er også altid kommet meget tidligt i seng og har stået tidligt op. For os var der ikke andet at gøre end at gå tidligere i seng, hun kunne bare ikke holde længere om aftenen. Hun er nu 5,7 år og kommer i seng kl. 20.00 - og kan sagtens sove til kl. 08.00

Anmeld Citér

23. november 2015

L-mor

Puuha, endnu tidligere, der lyder godt nok hårdt..

Jeg har tænkt at forsøge at trække hende til kl 19 i aften, for at se om det hjælper herhjemme..

Ellers må jeg jo nok også bare indstille mig på at finde en måde at få det hele til at fungere med at vi står op kl 5...

Man kan rykke et lille barns søvn et kvarter pr. Dag. Så du skal rykke fra fx 18.15 til 18.30 og næste aften fra 18.30 til 18.45. Er det for hårdt så læg hende 18.30 tre dage i træk, så 18.45 et par dage, så 19.00.

Prøv at være konsekvent om morgenen med at blive i sengen. Sig til dig selv, at I står op kl. 6 uanset hvad. Så må hun godt pludre, dimse med legetøj - også i din seng - men i starter dagen kl. 6, basta! Jeg tror, du vil opleve i løbet af en uges tid, at hun vil falde i søvn igen/småblunde, hvis mor er røvkedelig til kl. 6

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.