Andre med lærkebørn?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.360 visninger
21 svar
14 synes godt om
23. november 2015

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster

Min datter er et vaske ægte lærkebarn. 

Da hun var helt lille og frem til hun blev 7-8 mdr vågnede hun fast kl 5 hver morgen. Siden da har hun sovet til kl 6-6:30 og endda nogle dage helt til kl 7!

Det er dog gået helt over igen.... Den sidste uges tid er hun SENEST vågnet kl 5

Hun er totalt vågen på det tidspunkt. Sidder i tremmesengen og kalder/græder for at komme ud. Når jeg kommer ind på hendes værelse bliver jeg mødt af "Hej! Op, op, op!" Hvis jeg forsøger at putte hende igen bliver hun dybt ulykkelig... Hvis jeg tager hende ind i min seng så ligger hun og putter lidt, men begynder så at stikke fingre i mine øjne og min næse mens hun ligger og snakker... 

Hun kommer i seng mellem 18-18:30 fordi hun i længere tid pludselig ikke kunne holde sig vågen længere end det. Hun sover altid maks 10 minutter efter jeg har puttet hende, og som regel går der ikke mere end 5 minutter før hun er laaangt væk. 

Er der noget jeg kan gøre for at få hende til at sove længere?

Jeg har et stort søvnbehov og fungerer meget, meget dårligt uden min søvn. På samme tid har jeg dårligt mulighed for at gå tidligere i seng da det er om aftenen at jeg har tid/ro til at lave lektier..

Gode råd modtages med kyshånd!

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Det kan godt være, at jeg spørge dumt, men hvad er et "lærkebarn"?

Anmeld Citér

23. november 2015

2721

Ingen gode råd. Blot et kram på vejen. Min søn er også meget morgenfrisk.

han går i seng samtidig som din datter ellers vågnet han endnu tidligere. Har prøvet mange gange at rykke ham, men nope. Nu er han snart 5,6 år og jeg har accepteret at jeg bare ikke kommer til at opleve det der med at sove længe.

Anmeld Citér

23. november 2015

Carina:-)

Når hun allerede kommer i seng kl 18 er kl 05 ikke urimeligt .

Det er 11 timer i streg og så er der jo middagslur i løbet af dagen .

Her er mine blevet puttet omkring kl 20 også i den alder og så har de sovet til kl 07-08 så den eneste mulighed for længere søvn om morgenen er at rykke hendes godnattidspunkt. 

Anmeld Citér

23. november 2015

Sandratoft

Min datter er et vaske ægte lærkebarn. 

Da hun var helt lille og frem til hun blev 7-8 mdr vågnede hun fast kl 5 hver morgen. Siden da har hun sovet til kl 6-6:30 og endda nogle dage helt til kl 7!

Det er dog gået helt over igen.... Den sidste uges tid er hun SENEST vågnet kl 5

Hun er totalt vågen på det tidspunkt. Sidder i tremmesengen og kalder/græder for at komme ud. Når jeg kommer ind på hendes værelse bliver jeg mødt af "Hej! Op, op, op!" Hvis jeg forsøger at putte hende igen bliver hun dybt ulykkelig... Hvis jeg tager hende ind i min seng så ligger hun og putter lidt, men begynder så at stikke fingre i mine øjne og min næse mens hun ligger og snakker... 

Hun kommer i seng mellem 18-18:30 fordi hun i længere tid pludselig ikke kunne holde sig vågen længere end det. Hun sover altid maks 10 minutter efter jeg har puttet hende, og som regel går der ikke mere end 5 minutter før hun er laaangt væk. 

Er der noget jeg kan gøre for at få hende til at sove længere?

Jeg har et stort søvnbehov og fungerer meget, meget dårligt uden min søvn. På samme tid har jeg dårligt mulighed for at gå tidligere i seng da det er om aftenen at jeg har tid/ro til at lave lektier..

Gode råd modtages med kyshånd!

Hvis hun sover 18:30, så har du 2,5 time til at læse intensivt lektier, inden du går i seng kl 21 Det ville jeg prioritere i hverdagene. 

Oprydning/rengøring må være i weekenden når hun sover middagslur eller i løbet af eftermiddagen mens hun er vågen, og er hun vidst også ved sin far hver 3. weekend? 

Anmeld Citér

23. november 2015

MamaGulloev

MoarHvidovre skriver:

Det kan godt være, at jeg spørge dumt, men hvad er et "lærkebarn"?

Lærkebarn er en fælles betegnelse for børn der vågner før fanden har sko på

Det hedder lærkebarn, fordi de står op med lærkerne.

Anmeld Citér

23. november 2015

MamaGulloev

Carina:-) skriver:

Når hun allerede kommer i seng kl 18 er kl 05 ikke urimeligt .

Det er 11 timer i streg og så er der jo middagslur i løbet af dagen .

Her er mine blevet puttet omkring kl 20 også i den alder og så har de sovet til kl 07-08 så den eneste mulighed for længere søvn om morgenen er at rykke hendes godnattidspunkt. 

Jeg har også tænkt at forsøge at putte hende lidt senere idag, men som en anden skriver så kan det også ende helt modsat. 

Og når hun er så træt at hun knapt kan hænge sammen kl hvis det bliver meget senere end 18:30 så kan jeg jo ikke "bare" rykke hendes sengetid. I hvert fald ikke uden at det ender i skrig og skrål.

Anmeld Citér

23. november 2015

MamaGulloev

Sandratoft skriver:

Hvis hun sover 18:30, så har du 2,5 time til at læse intensivt lektier, inden du går i seng kl 21 Det ville jeg prioritere i hverdagene. 

Oprydning/rengøring må være i weekenden når hun sover middagslur eller i løbet af eftermiddagen mens hun er vågen, og er hun vidst også ved sin far hver 3. weekend? 

Det er også sådan jeg oftest gør

Går i forvejen altid i seng mellem 21-22 og tættest på 21. 

Ja, hun er ved sin far ca hver 3. weekend. 

Anmeld Citér

23. november 2015

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
MummiT skriver:

Lærkebarn er en fælles betegnelse for børn der vågner før fanden har sko på

Det hedder lærkebarn, fordi de står op med lærkerne.

Ok, tak - havde bare aldrig hørt om det før

Anmeld Citér

23. november 2015

MamaGulloev

2721 skriver:

Ingen gode råd. Blot et kram på vejen. Min søn er også meget morgenfrisk.

han går i seng samtidig som din datter ellers vågnet han endnu tidligere. Har prøvet mange gange at rykke ham, men nope. Nu er han snart 5,6 år og jeg har accepteret at jeg bare ikke kommer til at opleve det der med at sove længe.

Puuha, endnu tidligere, der lyder godt nok hårdt..

Jeg har tænkt at forsøge at trække hende til kl 19 i aften, for at se om det hjælper herhjemme..

Ellers må jeg jo nok også bare indstille mig på at finde en måde at få det hele til at fungere med at vi står op kl 5...

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.