Så kom trodsalderen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. november 2015

Sprit25

Bshizzle skriver:

Præcis.. Vi gemmer osse tingene væk hvis der ik blir hørt efter. 

Jeg er faktisk overrasket over at han allerede efter et par gange er begyndt selv at huske at han skal høre efter. 

Idag da jeg kom ned i BH, da stod jeg sammen med 3 pædagoger og 3 forældre... Han kom så løbende hen til mig smilende og glad og råbte "Jeg har været en sød dreng idag...."  Så grinede allesammen og måtte forklare vores regel her hjemme. 

Dette var de ret imponeret over, og tog til sig  

Ja, det med at tælle bruger jeg meget om aften hvis han ikke gider ind i hans seng. 

Dvs jeg tæller til 3 inden jeg blir gal, hvor han så når at springe ind i sengen  

Hvor tidligt begyndte I på det? Hun er 20 mdr kan hun godt forstå det? 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. november 2015

SofiaMik

alenemor42 skriver:

Ja det er der intet unormalt i, især piger er vildt hysteri og med temperament. Det er nu det prøver at finde ud af hvor grænserne går til og så må man holde fast. 

Man kan evt. Efter 5 min roligt spørge om hun er ved at være færdig ...enten fortsætter hun eller stopper. Når hun er faldet ned så giv et lille kram eller kys. Men får du dårlig samvittighed vil hun være klar over det og fortsætte til du giver efter.

Især piger?? Hvor har du det fra? Min dreng slår alle rekorder i hysteri - han er 18 mdr. Han smider sig stort set 20 gange om dagen på gulvet og skriger over både småt og stort. 

Man kan prøve at distrahere dem ved at få deres opmærksomhed over på noget andet. F eks sige vil du have æble? Eller se der er katten. 

Anmeld Citér

23. november 2015

alenemor42

SofiaMik skriver:

Især piger?? Hvor har du det fra? Min dreng slår alle rekorder i hysteri - han er 18 mdr. Han smider sig stort set 20 gange om dagen på gulvet og skriger over både småt og stort. 

Man kan prøve at distrahere dem ved at få deres opmærksomhed over på noget andet. F eks sige vil du have æble? Eller se der er katten. 

Nu sagde jeg jo ikke at drenge er uden hysteri og temperament

Anmeld Citér

23. november 2015

serinasmor

Sprit25 skriver:

Nogen gange kan de vare op til 10 minutter de anfald. Er det okay. 

Ja det er okay  

Vær konsekvent med dine regler så hun finder ud af hvad der gælder .... 

Vi har stået 15 min på et fortorv fordi hun ikke ville holde i hånden .... Men dagen før var hun stukket af og havde fået klar besked om at konsekvensen  ville være at hun skulle holde i hånden hver dag til vi igen var klar til at stole på hende ... 

Har stået med en skrigende pige i Fakta i hvad føltes som en time fordi hun ikke måtte få hvad hun pegede på (et eller andet legetøj)  (måske var det 7 minutter i realtid )

Mit allerbedste råd er : vælg dine kampe .. 

Få talt igennem hvad i tror på hjemme og hvilke regler der gælder - og hold fast så det der gælder i dag også gør i morgen  

Hvis køkkenet lukker for betjening fx en time før aftensmaden - så fortæl hende det og spørg evt om hun vil have en sidste snack inden ..

Når tøj bliver et issue - lad barnet vælge selv - evt kun mellem 2 sæt ... 

Lad barnet prøve selv - det styrker - også vanter der driller og kartofler der skal skæres over 

Anmeld Citér

23. november 2015

Bshizzle

Sprit25 skriver:

Hvor tidligt begyndte I på det? Hun er 20 mdr kan hun godt forstå det? 

Vi begyndte ret tidligt med det at forklare at der ingen legetøj/tegnfilm/ude leg var at lege med hvis han var sur eller ik hørte efter.  (Dengang gik han i DP). 

Det var selvfølgelig ikke sjovt, men efter noget tid forstod han det.

Så begyndte han i BH.. Og stædigheden kom frem 

Så begyndte vi så igen nu her, og meget mere rart at få en glad dreng med hjem uden kamp og skrigeri  

Det skal lige siges at JEG havde så svært i starten ved at stå fast i dette.. Så han havde lettere ved at snøre mig om hans lillefinger 

Men fandt hurtig ud af at jeg skulle stå fast i min beslutning og et NEJ er et NEJ! 

Ja! Han blev mere sur... Men det var kampen værd, for nu kan jeg mærke at han faktisk glæder sig til at vise mig at han er glad og hører efter f.eks når jeg henter ham i BH. (Hvis han ellers er møg træt).  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.