Så kom trodsalderen.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2015

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Sprit25 skriver:

Nogen gange kan de vare op til 10 minutter de anfald. Er det okay. 

Jeg husker min dreng kunne have nogle i 20-30 min -du vil nok opleve der er forskel på "anfaldene" og der er ikke så meget at gøre. Du opdrager som du ellers ville gøre, men rummer din datters udbrud og giver plads til at hun flipper ud 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2015

Mettefpigen

Åhh... haha... Her kommer det i perioder fra ham var 2 og nu er han 4... og her er det med alt  så hysteriet kan vare HELE dagen!... i forgårs tog det 1 time at få han i tøjet og overtøj på.... 

Anmeld Citér

22. november 2015

Mami

Sprit25 skriver:

vi kan snild komme op på 25 mins skrigeri over nej til slik f.eks. eller det er ikke noget du bestemmer (mor må ikke kramme far 

og det tænker jeg bare er hans temperament, ikke skadeligt

Anmeld Citér

22. november 2015

Bshizzle

Min mindste på nu 4 år er SÅ meget i trodsalderen nu osse 

Han har bare en mani med at grine af os hvis vi siger at han skal slappe af og høre efter  1..2...3........10!!!! 

Jeg har simpelhen gjort det, at jeg fortæller ham hver morgen at han jo lovede at han ville høre efter hele dagen (han får til tider flip inden vi skal ud af døren om morgen eller når jeg henter ham i BH).. Men siger at der blir INGEN IPad eller Tegnfilm hjemme hvis han ikke overholder aftalen. 

Dette har faktisk hjulpet i mange perioder  Og han får MASSER af ros hvis han har hørt efter. 

Han blir så stolt at han selv kommer og blærer sig med at "jeg har været en sød dreng idag.. "  

Men i de perioder hvor han virkelig kommer op i det røde felt (hvor han slet ikke vil høre efter og råber eller skriger) så kommer han ind på hans værelse og slapper af. 

Heldigvis går det hurtigt over..  

Men NØJ jeg skal tælle til 10 hver gang han får hans flip  Han er en stædig lille dreng og jeg kan simpelhen ikke holde ham. (Har nakke og ryg problemer). 

Held og Lykke med din  

Anmeld Citér

22. november 2015

JH12

Sprit25 skriver:

Min pige på 3,5 kan være hys i op mod en time 

Anmeld Citér

23. november 2015

Skouboe

Sprit25 skriver:

Vores venner uden børn sagde også igår: nåh det vare vel de næste 18 år

Ja, det er nok ikke helt ved siden af.

Prøv jer lidt frem for at finde hvad der virker og som kan korte turene, nogen gange kan man navigere udenom ved at involvere og fortælle på forhånd, også om åndssvage ting som fx hvor mange stykker pizzaen skal skæres ud i og hvilken side af tallerkenen glasset skal stå.

Jeg har også øvet mig meget i at give plads til selvbestemmelse ved de små ting (tidligere gjorde jeg bare som jeg syntes) og samtidigt understrege at de får lov til at bestemme nogle ting selv.

Vi snakker meget om ting som voksne bestemmer som fx sengetid og om hvad børn måtte bestemme som fx hvad de vil have til fredagsslik eller hvilket tøj de vil have på (begge dele inden for rimelighedens grænser) og når der så er optræk til hysteri, har jeg indimellem held til at gøre opmærksom på de ting de har fået lov til at bestemme på det sidste, og fået dem kølet lidt ned på den måde.

Der er så også en del aldersrelateret, turene udviklser sig med alderen, efterhånden som de bliver mere modne og de bliver bedre til at kunne forstå argumenter.

Anmeld Citér

23. november 2015

Skouboe

Bshizzle skriver:

Min mindste på nu 4 år er SÅ meget i trodsalderen nu osse 

Han har bare en mani med at grine af os hvis vi siger at han skal slappe af og høre efter  1..2...3........10!!!! 

Jeg har simpelhen gjort det, at jeg fortæller ham hver morgen at han jo lovede at han ville høre efter hele dagen (han får til tider flip inden vi skal ud af døren om morgen eller når jeg henter ham i BH).. Men siger at der blir INGEN IPad eller Tegnfilm hjemme hvis han ikke overholder aftalen. 

Dette har faktisk hjulpet i mange perioder  Og han får MASSER af ros hvis han har hørt efter. 

Han blir så stolt at han selv kommer og blærer sig med at "jeg har været en sød dreng idag.. "  

Men i de perioder hvor han virkelig kommer op i det røde felt (hvor han slet ikke vil høre efter og råber eller skriger) så kommer han ind på hans værelse og slapper af. 

Heldigvis går det hurtigt over..  

Men NØJ jeg skal tælle til 10 hver gang han får hans flip  Han er en stædig lille dreng og jeg kan simpelhen ikke holde ham. (Har nakke og ryg problemer). 

Held og Lykke med din  

Herhjemme får man også 1 advarsel med en konsekvens, fx jeg vil ikke have at du gør sådan og sådan, hvis du gør det igen, er der ingen iPad/legoklodser/tusser eller hvad nu der lige er yndlingslegetøjet, resten af dagen. Min yngste har præsteret at miste sin iPad i 1½ uge på den måde.

Jeg ved at det lyder fjollet, men har du prøvet at tælle højt? Det begyndte jeg på, og der gik ikke længe inden min yngste kom og spurgte hvorfor jeg talte. Jeg forklarede hende at det var fordi hun opførte sig rigtigt grimt og jeg blev helt vred inden i, når hun var sådan, og jeg prøvede at lade være med at blive sur på hende og skælde ud, for jeg havde faktisk ikke lyst til at gå og skælde ud hele tiden, ligesom jeg heller ikke troede at hun synes det var sjovt at få skæld ud.

Det havde overraskende stor effekt.

Anmeld Citér

23. november 2015

Sprit25

Skouboe skriver:

Ja, det er nok ikke helt ved siden af.

Prøv jer lidt frem for at finde hvad der virker og som kan korte turene, nogen gange kan man navigere udenom ved at involvere og fortælle på forhånd, også om åndssvage ting som fx hvor mange stykker pizzaen skal skæres ud i og hvilken side af tallerkenen glasset skal stå.

Jeg har også øvet mig meget i at give plads til selvbestemmelse ved de små ting (tidligere gjorde jeg bare som jeg syntes) og samtidigt understrege at de får lov til at bestemme nogle ting selv.

Vi snakker meget om ting som voksne bestemmer som fx sengetid og om hvad børn måtte bestemme som fx hvad de vil have til fredagsslik eller hvilket tøj de vil have på (begge dele inden for rimelighedens grænser) og når der så er optræk til hysteri, har jeg indimellem held til at gøre opmærksom på de ting de har fået lov til at bestemme på det sidste, og fået dem kølet lidt ned på den måde.

Der er så også en del aldersrelateret, turene udviklser sig med alderen, efterhånden som de bliver mere modne og de bliver bedre til at kunne forstå argumenter.

Vi har fundet ud af at sætte hende i sofaen og sige: så må du sidde er og slappe lidt af. Det hjælper

Anmeld Citér

23. november 2015

Sprit25

Sprit25 skriver:

Vi har fundet ud af at sætte hende i sofaen og sige: så må du sidde er og slappe lidt af. Det hjælper

Under aftensmaden fik hun et flip (jeg kom sovs på kartoflerne, som hun alligevel ikke spiser). Da hun havde grædt lidt pegede hun selv over på sofaen så det virker

Anmeld Citér

23. november 2015

Bshizzle

Skouboe skriver:

Herhjemme får man også 1 advarsel med en konsekvens, fx jeg vil ikke have at du gør sådan og sådan, hvis du gør det igen, er der ingen iPad/legoklodser/tusser eller hvad nu der lige er yndlingslegetøjet, resten af dagen. Min yngste har præsteret at miste sin iPad i 1½ uge på den måde.

Jeg ved at det lyder fjollet, men har du prøvet at tælle højt? Det begyndte jeg på, og der gik ikke længe inden min yngste kom og spurgte hvorfor jeg talte. Jeg forklarede hende at det var fordi hun opførte sig rigtigt grimt og jeg blev helt vred inden i, når hun var sådan, og jeg prøvede at lade være med at blive sur på hende og skælde ud, for jeg havde faktisk ikke lyst til at gå og skælde ud hele tiden, ligesom jeg heller ikke troede at hun synes det var sjovt at få skæld ud.

Det havde overraskende stor effekt.

Præcis.. Vi gemmer osse tingene væk hvis der ik blir hørt efter. 

Jeg er faktisk overrasket over at han allerede efter et par gange er begyndt selv at huske at han skal høre efter. 

Idag da jeg kom ned i BH, da stod jeg sammen med 3 pædagoger og 3 forældre... Han kom så løbende hen til mig smilende og glad og råbte "Jeg har været en sød dreng idag...."  Så grinede allesammen og måtte forklare vores regel her hjemme. 

Dette var de ret imponeret over, og tog til sig  

Ja, det med at tælle bruger jeg meget om aften hvis han ikke gider ind i hans seng. 

Dvs jeg tæller til 3 inden jeg blir gal, hvor han så når at springe ind i sengen  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.