Dizzy Mizz Lizzy og maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. september 2009

DK

Hej

Vent da og se!!! Måske har du det helt fantastisk og så er det bare om at komme afsted. Jeg var til en Kashmir koncert da jeg var sådan ret gravid  ( en ca 30 uger) med Kirstine. Jeg stod bare bagerst og det var fint. Midt under koncerten blev det dog lidt for meget, men så gik vi ud i sådan en lounge foran, hvor man også sagtens kunne høre musikken, og så hørte vi resten af koncerten derfra.

Jeg fik hverken plukveer eller andet pga det.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. september 2009

N&J

Rosa skriver:

Jeg var simpelthen så megaglad over at det er lykkes mig at samle en gruppe af de bedste venner og få købt billetter til Dizzy Mizz Lizzy koncerten i Århus til april, jeg havde endda skrevet det på min status på FB. Til den tid er jeg 8 mdr henne, men tanken var at jeg skulle stå omme bagerst og rocke med sammen med min kæreste. Så er det lige at en gammel gammel "veninde" fra folkeskolen som jeg ikke har talt med / haft nogen kontakt med siden da har været inde og kommentere min status for første gang nogensinde. Hendes første ord til mig i 8 år er noget i retning af "jordmødre siger at det stresser barnet at være til rockkoncert så sent i graviditeten, undskyld mit sortsyn. Men den overlever vel nok ;-) og tillykke forresten"

Nu er det så jeg spørger jer om ikke det er en lidt underlig ting at gå ind og skrive som det første livstegn i 8 år?

Og hvad mener I - burde jeg sælge billetten? Hun lyder som om (føler jeg lidt) at  jeg er en decideret egoist hvis jeg tager til koncerten alligevel og udsætter mit ufødte barn for stress...

Selv mener jeg at have læst at børn elsker musik også når de ligger i maven, og at graviditet ikke er en sygdom... Altså jeg skal jo ikke på Roskildefestivalen...

Synes ærligt talt jeg gør det så godt jeg kan med rygestop, neutralprodukter og økologisk mad, men at undvære livemusik resten af graviditeten ville være et stort stort tab for mig.... Men jeg må indrømme at lidt af magien er gået af den koncert   F*** hvor kan det være kedeligt at være gravid!!!!!

Rosa  som er lidt følsom lige nu....

Altså nu var jeg faktisk på roskilde festivallen, da jeg var et lille mdr. henne, min oplevelse var at jeg fik smerter og fik det rigtig dårligt, hvorefter jeg ringede hjem for at høre om det kunne skade min lille baby, min mor fandt så noget om at man helst skulle undgå sådanne konerter i det første trimester, så resten af roskilde holdt jeg mig i ydrekanten af teltet, og det gik fint, det var mere der hvor der var høj bas. Var så også til sexmesse og se dragshow og igen, fik det sku ikke fantastisk af det, men der var jeg 7. mdr. henne. Altså der sker jo ikke noget ved at tage til koncert og det kan da vøre at din baby elsker det, men du skal nok forberede dig på at du måske kan få det dårligt hvis du er en af de uheldige som mig. Var det mig, jamen så var jeg sku taget afsted, sørget for at stå så langt væk fra de store højtaler og fra skubbende mennesker, og spå forberedt på at jeg måske blev nødt til at forlade koncerten, hvis det simpelhen blev for ubehageligt.. men det er jo dizzy.. jeg ville tage med.. 

Så god koncert hvis du beslutter dig for at tage med..

Anmeld

21. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Nikitas mor skriver:

Altså nu var jeg faktisk på roskilde festivallen, da jeg var et lille mdr. henne, min oplevelse var at jeg fik smerter og fik det rigtig dårligt, hvorefter jeg ringede hjem for at høre om det kunne skade min lille baby, min mor fandt så noget om at man helst skulle undgå sådanne konerter i det første trimester, så resten af roskilde holdt jeg mig i ydrekanten af teltet, og det gik fint, det var mere der hvor der var høj bas. Var så også til sexmesse og se dragshow og igen, fik det sku ikke fantastisk af det, men der var jeg 7. mdr. henne. Altså der sker jo ikke noget ved at tage til koncert og det kan da vøre at din baby elsker det, men du skal nok forberede dig på at du måske kan få det dårligt hvis du er en af de uheldige som mig. Var det mig, jamen så var jeg sku taget afsted, sørget for at stå så langt væk fra de store højtaler og fra skubbende mennesker, og spå forberedt på at jeg måske blev nødt til at forlade koncerten, hvis det simpelhen blev for ubehageligt.. men det er jo dizzy.. jeg ville tage med.. 

Så god koncert hvis du beslutter dig for at tage med..

Ved du hvad - det er slet kke fordi jeg fik ondt i rumpen ved tanken om at folk kunne tage til Roskildefestivalen i 2. mdr   Det kunne jeg også selv finde på, men nok ikke i 8.mdr   Så undskyld hvis det lød dømmende, det er netop det jeg IKKE vil '

Men tak for svaret og ja - som I alle er inde på så handler det jo om at lytte til sin krop og sin sunde fornuft.

Anmeld

21. september 2009

N&J

Rosa skriver:

Ved du hvad - det er slet kke fordi jeg fik ondt i rumpen ved tanken om at folk kunne tage til Roskildefestivalen i 2. mdr   Det kunne jeg også selv finde på, men nok ikke i 8.mdr   Så undskyld hvis det lød dømmende, det er netop det jeg IKKE vil '

Men tak for svaret og ja - som I alle er inde på så handler det jo om at lytte til sin krop og sin sunde fornuft.

Nej, det var heller ikke sådan jeg opfattede det.. men har da selv tænkt her bagefter.. Hvad jeg tænkte på.. men det var bare en super Roskilde til tros for ingen alkohol og lign.. Så fortryder intet.. og igen jeg sørgede jo bare for at flytte mig så det ikke føltes ubehageligt.. så god tur 

Anmeld

21. september 2009

Louise mortil4

Jo, det er da en lidt underlig besked sådan at få efter så lang tid. Når det er sagt, vil jeg så også sige, at jeg blev frarådet af både læge og jordemoder at tage til Kim Larsen koncert 8 uger før termin netop pga. risiko for stress hos barnet. Derfor valgte jeg ikke at tage afsted, da jeg simpelthen ikke turde risikere noget. Barnet i maven hører på det tidspunkt alt og musikken vil virke meget voldsomt på et lille foster.

Men jeg kender da flere der har været afsted. Det er jo et helt individuelt valg.

Hilsen Linda 37+1

samme som hende Du skal også passe på bassen i musikken, hvis den er for høj kan barnet blive døv eller få nedsat hørelse af det.

Anmeld

21. september 2009

Diana...

Altså jeg havet været inde og høre Tiestö hvis jeg ikke havet været så syg og det jo Techno så ikke meget bedre så afsted med dig hvid du kan overskue det til den tid se tiden and og se hvordan du har det til den tid det bliver nok ikke et problem og få den solgt til den tid. 
En meget mærkelig besked uanset om det en tæt ven eller en man ikke har set i mange år. Der nogen der er SÅ kloge men det er dig der ved bedst så spis du en chokoladekage og tag til Dizzy Mizz Lizzy koncert.

Kram

Anmeld

21. september 2009

Mutti2

Rosa skriver:

Jeg var simpelthen så megaglad over at det er lykkes mig at samle en gruppe af de bedste venner og få købt billetter til Dizzy Mizz Lizzy koncerten i Århus til april, jeg havde endda skrevet det på min status på FB. Til den tid er jeg 8 mdr henne, men tanken var at jeg skulle stå omme bagerst og rocke med sammen med min kæreste. Så er det lige at en gammel gammel "veninde" fra folkeskolen som jeg ikke har talt med / haft nogen kontakt med siden da har været inde og kommentere min status for første gang nogensinde. Hendes første ord til mig i 8 år er noget i retning af "jordmødre siger at det stresser barnet at være til rockkoncert så sent i graviditeten, undskyld mit sortsyn. Men den overlever vel nok ;-) og tillykke forresten"

Nu er det så jeg spørger jer om ikke det er en lidt underlig ting at gå ind og skrive som det første livstegn i 8 år?

Og hvad mener I - burde jeg sælge billetten? Hun lyder som om (føler jeg lidt) at  jeg er en decideret egoist hvis jeg tager til koncerten alligevel og udsætter mit ufødte barn for stress...

Selv mener jeg at have læst at børn elsker musik også når de ligger i maven, og at graviditet ikke er en sygdom... Altså jeg skal jo ikke på Roskildefestivalen...

Synes ærligt talt jeg gør det så godt jeg kan med rygestop, neutralprodukter og økologisk mad, men at undvære livemusik resten af graviditeten ville være et stort stort tab for mig.... Men jeg må indrømme at lidt af magien er gået af den koncert   F*** hvor kan det være kedeligt at være gravid!!!!!

Rosa  som er lidt følsom lige nu....

Hej Søde Rosa.

Jeg var til Take That koncert da jeg var i min 8. måned!! Der var intet at mærke på bebs.... Hun dansede lidt med derinde. Men det stressede hende altså ikke.... det er da godt nok noget pjat....

Faktisk var der VILDT mange gravide til den koncert... så ihvertfald de første 25 af slagsen!!

Men hvis du er nervøs for om der ligger noget i det, så snak med jordemoderen om det når du kommer tættere på!!

Kæmpe knus til dig....Og tro mig, det bliver ikke kedeligt at være gravid når du først mærker liv   Hver eneste lille møffen, hver eneste lille puf, hver eneste lille spark spreder bare en uendelig glæde og lykke over det lille vidunder der gemmer sig i maven

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.