Dizzy Mizz Lizzy og maven...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.428 visninger
26 svar
0 synes godt om
20. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg var simpelthen så megaglad over at det er lykkes mig at samle en gruppe af de bedste venner og få købt billetter til Dizzy Mizz Lizzy koncerten i Århus til april, jeg havde endda skrevet det på min status på FB. Til den tid er jeg 8 mdr henne, men tanken var at jeg skulle stå omme bagerst og rocke med sammen med min kæreste. Så er det lige at en gammel gammel "veninde" fra folkeskolen som jeg ikke har talt med / haft nogen kontakt med siden da har været inde og kommentere min status for første gang nogensinde. Hendes første ord til mig i 8 år er noget i retning af "jordmødre siger at det stresser barnet at være til rockkoncert så sent i graviditeten, undskyld mit sortsyn. Men den overlever vel nok ;-) og tillykke forresten"

Nu er det så jeg spørger jer om ikke det er en lidt underlig ting at gå ind og skrive som det første livstegn i 8 år?

Og hvad mener I - burde jeg sælge billetten? Hun lyder som om (føler jeg lidt) at  jeg er en decideret egoist hvis jeg tager til koncerten alligevel og udsætter mit ufødte barn for stress...

Selv mener jeg at have læst at børn elsker musik også når de ligger i maven, og at graviditet ikke er en sygdom... Altså jeg skal jo ikke på Roskildefestivalen...

Synes ærligt talt jeg gør det så godt jeg kan med rygestop, neutralprodukter og økologisk mad, men at undvære livemusik resten af graviditeten ville være et stort stort tab for mig.... Men jeg må indrømme at lidt af magien er gået af den koncert   F*** hvor kan det være kedeligt at være gravid!!!!!

Rosa  som er lidt følsom lige nu....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

Pige2009

Jo, det er da en lidt underlig besked sådan at få efter så lang tid. Når det er sagt, vil jeg så også sige, at jeg blev frarådet af både læge og jordemoder at tage til Kim Larsen koncert 8 uger før termin netop pga. risiko for stress hos barnet. Derfor valgte jeg ikke at tage afsted, da jeg simpelthen ikke turde risikere noget. Barnet i maven hører på det tidspunkt alt og musikken vil virke meget voldsomt på et lille foster.

Men jeg kender da flere der har været afsted. Det er jo et helt individuelt valg.

Hilsen Linda 37+1

Anmeld

20. september 2009

Moderator

Linda2009 skriver:

Jo, det er da en lidt underlig besked sådan at få efter så lang tid. Når det er sagt, vil jeg så også sige, at jeg blev frarådet af både læge og jordemoder at tage til Kim Larsen koncert 8 uger før termin netop pga. risiko for stress hos barnet. Derfor valgte jeg ikke at tage afsted, da jeg simpelthen ikke turde risikere noget. Barnet i maven hører på det tidspunkt alt og musikken vil virke meget voldsomt på et lille foster.

Men jeg kender da flere der har været afsted. Det er jo et helt individuelt valg.

Hilsen Linda 37+1

Tak for dit svar.
Ja, det var jo ikke lige det jeg gerne ville høre men sådan er livet jo  

Anmeld

20. september 2009

Pia

jeg var til tre koncerter da jeg ventede Lærke i 2006.. og hun blev født fire dage før termin..
Jeg ville helt sikkert tage afsted og give mig selv den sidste "friheds" aften inden den lille kommer...

Da jeg ventede Louise til juni i år var vi også til stor julefrokost hvor der var højt levende musik og der gik jeg fjorten dage over tid

MEn nu er jeg også af den holdning at man skal stadig leve livet selvom man er gravid og har fået børn.. det kan sagtens kombineres..
Ja det lyder hårdt..
men syntes der er så mange der pludselig lever i en bobbel hvor de prøver og beskytte det ufødte barn helt vildt...
jeg har selv skulle kæmpe med barnløshed for og blive gravid og kan kun blive det ved behandling..
Men derfor stoppedet jeg altså ikke helt med og gå med parfume og bruge makup og gå til koncerter osv, når jeg var blevet gravid::
Men jeg drak ikke, røg ikke ( har aldirg gjort det) ungik passiv rygning i det omfang det var muligt og passede da på, men alt inden for rimlighedens grænse..

Jeg ville sku ønske der var mig der skulle til den koncert

Kh Pia..

Anmeld

20. september 2009

Becks

Underlig besked at skrive

Jeg var med en veninde inde og se Take That koncert forrige aar, og der moedte jeg en veninde inde som var 37 uger henne paa det tidspunkt, hun foedte dagen efter ved PK 2 velskabte pige prinsesser...

Hvis du foeler for det, saa sys jeg du skal tage afsted soede, og faa en fed oplevelse ud af det

Anmeld

20. september 2009

Moderator

Pia skriver:

jeg var til tre koncerter da jeg ventede Lærke i 2006.. og hun blev født fire dage før termin..
Jeg ville helt sikkert tage afsted og give mig selv den sidste "friheds" aften inden den lille kommer...

Da jeg ventede Louise til juni i år var vi også til stor julefrokost hvor der var højt levende musik og der gik jeg fjorten dage over tid

MEn nu er jeg også af den holdning at man skal stadig leve livet selvom man er gravid og har fået børn.. det kan sagtens kombineres..
Ja det lyder hårdt..
men syntes der er så mange der pludselig lever i en bobbel hvor de prøver og beskytte det ufødte barn helt vildt...
jeg har selv skulle kæmpe med barnløshed for og blive gravid og kan kun blive det ved behandling..
Men derfor stoppedet jeg altså ikke helt med og gå med parfume og bruge makup og gå til koncerter osv, når jeg var blevet gravid::
Men jeg drak ikke, røg ikke ( har aldirg gjort det) ungik passiv rygning i det omfang det var muligt og passede da på, men alt inden for rimlighedens grænse..

Jeg ville sku ønske der var mig der skulle til den koncert

Kh Pia..

Tak   Det trængte jeg lidt til at høre.... Så jeg er ikke totalt uansvarlig hvis jeg vælger at tage afsted...

Anmeld

20. september 2009

Pige2009

Rosa skriver:

Tak for dit svar.
Ja, det var jo ikke lige det jeg gerne ville høre men sådan er livet jo  

Jeg synes da du skal vente og se tiden an og se, hvordan du har det til den tid, for nu er det jo Dizzy, hvilket er ret stort Hvis du har en ok fornemmelse i maven skal du da tage afsted.

Anmeld

20. september 2009

Moderator

Linda2009 skriver:

Jeg synes da du skal vente og se tiden an og se, hvordan du har det til den tid, for nu er det jo Dizzy, hvilket er ret stort Hvis du har en ok fornemmelse i maven skal du da tage afsted.

Det kan du have helt ret i   Tak

Anmeld

20. september 2009

Pia

Rosa skriver:

Tak   Det trængte jeg lidt til at høre.... Så jeg er ikke totalt uansvarlig hvis jeg vælger at tage afsted...

Nej selvfølgelig er du ikke det..
Alltså igen livet går ikke i stå bare fordi man har/ skal have børn..

Anmeld

20. september 2009

Maise

Pia skriver:

Nej selvfølgelig er du ikke det..
Alltså igen livet går ikke i stå bare fordi man har/ skal have børn..

hmm jeg skal til fleetwood mac koncert i parken når jeg er i uge 28. Har selv tænkt om det er smart, og er da stadig i tvivl. har tænkt mig at spørge min jordemoder i næste uge hvad hun mener. Vil bare så gerne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.