Dagbog til mit ufødte barn.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.888 visninger
30 svar
0 synes godt om
20. september 2009

dorthemus

Hej
Jeg er lige blevet gravid...en ufattelig stor og glædelig begivenhed

Jeg blev, den 2. september 2009, insemineret med åben donorsæd på Stork Klinik og kunne så i onsdags konstatere at jeg er blevet gravid...og så i første hug

At vælge at være alene med mit barn er en meget stor beslutning der har kostet mange overvejelser, diskussioner med venner og familie og ikke mindst en masse tårer. Men det har også tvunget mig til at tage stilling og mærke efter inden i mig selv under hele processen.

Skulle jeg vælge åben eller anonym sæd har fyldt meget i mine overvejelser de sidste måneder og jeg har lyttet til både familie, venner og ikke mindst de skønne kvinder herinde på Baby.dk som har været så søde at respondere på mine indlæg og er kommet med mange værdifulde betragtninger...TAK til jer alle

For en måned siden skiftede jeg så mening fra, at vælge anonym donor til åben donor og den beslutning gav mig SÅ meget ro i sjælen.

Jeg fik sværere og sværere ved, at forklare andre om mit valg og så stillede jeg mig selv et meget vigtigt spørgsmål: hvis du har så svært ved at overbevise andre voksne hvordan tror du så det bliver når junior begynder at spørge og kræve svar??
Dét blev udslagsgivende og jeg aflyste min aftale på Riget i 11. time og ringede til privatklinikken Stork i København....14 dage efter fik jeg ægløsning og så blev jeg insemineret...

Nu er jeg så begyndt at skrive dagbog til mit kommende barn - hvor jeg fortæller om mine bevæggrunde, overvejelser og tanker omkring det at tage sådan en beslutning...det synes jeg er vigtigt fordi han/hun er blevet til under lidt andre omstændigheder end normalt.
Der er så meget man glemmer med tiden og jeg tænker, at det vil være rart at have skrevet det ned så han/hun kan læse det som voksen og forhåbentligt forstå hvorfor jeg valgte som jeg gjorde

Jeg elsker allerede den lille spire der gror i min mave og kan slet ikke vente med at holde det i mine arme, passe på det og være den bedste mor i verden jeg overhovedet kan være

Jeg er glad for at kunne dele det største i mit liv med jer herinde

Knus
Dorthe 4 + 3

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. september 2009

cdinesen

Hvor er jeg bare glad på dine vegne! Synes du har taget nogle flotte beslutninger, og du har helt klart min støtte!
Kæmpe tillykke fra mig af. Håber du holder alle os herinde opdateret.

Anmeld

20. september 2009

dorthemus

cdinesen skriver:

Hvor er jeg bare glad på dine vegne! Synes du har taget nogle flotte beslutninger, og du har helt klart min støtte!
Kæmpe tillykke fra mig af. Håber du holder alle os herinde opdateret.

Tusind tak! Glæder mig også til at følge dig

Anmeld

20. september 2009

Mumto3

WAUV!!!!!
Kæmpe tillykke herfra!! Det var da helt vildt, sådan, gravid i første forsøg!!!

jeg kender til to der står i samme situation som dig, og de er begge super glade for at have taget det valg at få et barn alene. Selvfølgelig er det hårdt, og man har ikke lige en man kan kaste en skrigende baby i armene, når man bare ikke kan mere selv, men faktisk siger de begge to at det hårdeste, det er ikke at have nogen at dele alle glæderne med. (Alá, kom ind i soveværelse og se ham nu. Er han ikke bare dejlig som han ligger der og sover.)

Held og lykke med det alt sammen!

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er 'lidt der opad' og du vælger at få taget en nakkefoldsskanning, så vil jeg bare lige minde dig om, at du alene på grund af din alder (og altså ikke på grund af dit barn) sandsynligvis får en dårlig statisk. Det slår mange ud, og det er der ingen grund til!!!!! Personlig kender jeg ikke nogen der rent faktisk har fået at vide at de ventede et mongolbarn, men jer kender rigtig mange, der har grædt og grædt og har ligget vågen i ugevis, fordi de  havde fået et 'dårligt' tal til nakkefoldsscanningen.

Nå, det var lige et sidespring. Undskyld, jeg ville bare sige tillykke!!!

Anmeld

20. september 2009

dorthemus

Mumto3 skriver:

WAUV!!!!!
Kæmpe tillykke herfra!! Det var da helt vildt, sådan, gravid i første forsøg!!!

jeg kender til to der står i samme situation som dig, og de er begge super glade for at have taget det valg at få et barn alene. Selvfølgelig er det hårdt, og man har ikke lige en man kan kaste en skrigende baby i armene, når man bare ikke kan mere selv, men faktisk siger de begge to at det hårdeste, det er ikke at have nogen at dele alle glæderne med. (Alá, kom ind i soveværelse og se ham nu. Er han ikke bare dejlig som han ligger der og sover.)

Held og lykke med det alt sammen!

Nu ved jeg ikke hvor gammel du er, men hvis du er 'lidt der opad' og du vælger at få taget en nakkefoldsskanning, så vil jeg bare lige minde dig om, at du alene på grund af din alder (og altså ikke på grund af dit barn) sandsynligvis får en dårlig statisk. Det slår mange ud, og det er der ingen grund til!!!!! Personlig kender jeg ikke nogen der rent faktisk har fået at vide at de ventede et mongolbarn, men jer kender rigtig mange, der har grædt og grædt og har ligget vågen i ugevis, fordi de  havde fået et 'dårligt' tal til nakkefoldsscanningen.

Nå, det var lige et sidespring. Undskyld, jeg ville bare sige tillykke!!!

Tusind tak for dit søde indlæg
Jeg tror også det værste  er at mangle én at dele glæderne med....men så må jeg bare ringe og fortælle eller trille på besøg med bebsen i tide og utide

Tak for info omkring nakkefoldsscanningen...det vil have i baghovedet til den tid. Jeg er nemlig med mine 38 år "der oppe ad"...hehe.

Lige nu glæder jeg mig bare over, at være gravid...synes det lyder helt vildt skønt når jeg siger "jeg er gravid"

Ha´ en dejlig søndag!

Knus Dorthe

Anmeld

20. september 2009

Lone Jakobsen

sikke en dejlig tråd.
hvor er jeg super glad på dine vegne og jeg bliver helt rørt over den måde du tænker på.
så stort tillykke med din kommende tittel som mor

det med at skrive dagbog er en rigtig skøn ide som jeg også selv bruger. her er det dog ikke en dagbog, men blot en bog med små "opdates" fra jeg blev gravid og til nu hvor jeg stadig skriver i dem af og til. for mig er det ment som en kærlig hilsen til mine dejlige børn....og der står både om fødselsdage, familie forøgelser og sjove notater om hvad de har sagt... det afhænger lidt af hvad der fylder mest i deres liv på det tidspunkt hvor jeg finder bøgerne frem.
for mig har det været en skøn måde at skrive lidt "dagbog" på...og for ungerne håber jeg det bliver et kært minde om hvor meget de fyldte/fylder i deres mors liv... allerede før de faktisk kom til verden.

men endnu engang tillykke, jeg håber du får en super dejlig graviditet.
mange
Lone

Anmeld

20. september 2009

dorthemus

nutche skriver:

sikke en dejlig tråd.
hvor er jeg super glad på dine vegne og jeg bliver helt rørt over den måde du tænker på.
så stort tillykke med din kommende tittel som mor

det med at skrive dagbog er en rigtig skøn ide som jeg også selv bruger. her er det dog ikke en dagbog, men blot en bog med små "opdates" fra jeg blev gravid og til nu hvor jeg stadig skriver i dem af og til. for mig er det ment som en kærlig hilsen til mine dejlige børn....og der står både om fødselsdage, familie forøgelser og sjove notater om hvad de har sagt... det afhænger lidt af hvad der fylder mest i deres liv på det tidspunkt hvor jeg finder bøgerne frem.
for mig har det været en skøn måde at skrive lidt "dagbog" på...og for ungerne håber jeg det bliver et kært minde om hvor meget de fyldte/fylder i deres mors liv... allerede før de faktisk kom til verden.

men endnu engang tillykke, jeg håber du får en super dejlig graviditet.
mange
Lone

Hej Lone
Tusind tak for dine ord, de varmer meget skal du vide 
Det er præcis sådan jeg tænker dagbogen skal bruges. Til at skrive om tanker, følelser, sjove begivenheder og store og små oplevelser.
Det at blive nogens MOR startede for mig allerede ved beslutningen om at få et barn og tiden sletter jo desværre rigtig mange erindringer for at gøre plads til nye...og dem vil jeg ikke miste. Og jeg er helt sikker på, dine børn (og mit) vil elske at læse om dem selv når de bliver store...og det er en god måde for vores børn at lære deres mor at kende på en anden måde når vi deler ud af vores inderste tanker og følelser

Dorthe

Anmeld

20. september 2009

Lone Jakobsen

dorthemus skriver:

Hej Lone
Tusind tak for dine ord, de varmer meget skal du vide 
Det er præcis sådan jeg tænker dagbogen skal bruges. Til at skrive om tanker, følelser, sjove begivenheder og store og små oplevelser.
Det at blive nogens MOR startede for mig allerede ved beslutningen om at få et barn og tiden sletter jo desværre rigtig mange erindringer for at gøre plads til nye...og dem vil jeg ikke miste. Og jeg er helt sikker på, dine børn (og mit) vil elske at læse om dem selv når de bliver store...og det er en god måde for vores børn at lære deres mor at kende på en anden måde når vi deler ud af vores inderste tanker og følelser

Dorthe

hej dorthe
jamen lige præcis.
kan også læse at der er sket meget med min måde at tænke på fra jeg fik den første som 20 årig, og her hvor jeg som 30 årig fik den sidste.
dog har glæden ved det været lige stor hver gang...og jeg synes det er en dejlig måde at børnene kan forstå hvor elsket de faktisk er.

jeg har så også lavet en til min bonus søn.... han skal jo ikke føle sig udenfor selv om hans så først startede da han var 9 år 
Lone

Anmeld

20. september 2009

dorthemus

nutche skriver:

hej dorthe
jamen lige præcis.
kan også læse at der er sket meget med min måde at tænke på fra jeg fik den første som 20 årig, og her hvor jeg som 30 årig fik den sidste.
dog har glæden ved det været lige stor hver gang...og jeg synes det er en dejlig måde at børnene kan forstå hvor elsket de faktisk er.

jeg har så også lavet en til min bonus søn.... han skal jo ikke føle sig udenfor selv om hans så først startede da han var 9 år 
Lone

Hvor godt! Du lyder bare som en rigtig dejlig mor

Ha´ en dejlig søndag!

Mange
Dorthe

Anmeld

20. september 2009

Hava

Kære Dorthe
Hvor er det dejligt din beretning. Du virker som om du har gjort dig sådan nogle gode overvejelser om både dig selv og barnet. Skønt at det er lykkes i første forsøg.
Jeg er glad for at høre, at du har været på Stork klinik. Har ikke selv været der, men de har virkelig ry for at være nogle søde og betænksomme mennesker - og det er der brug for, når man tumler med at få barn. Uanset om man så er én, to eller fem om.

Du får ihvertfald thumbsup herfra. Lyder som om du er en rej sej dame!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.