Hej
Jeg er lige blevet gravid...en ufattelig stor og glædelig begivenhed

Jeg blev, den 2. september 2009, insemineret med åben donorsæd på Stork Klinik og kunne så i onsdags konstatere at jeg er blevet gravid...og så i første hug

At vælge at være alene med mit barn er en meget stor beslutning der har kostet mange overvejelser, diskussioner med venner og familie og ikke mindst en masse tårer. Men det har også tvunget mig til at tage stilling og mærke efter inden i mig selv under hele processen.
Skulle jeg vælge åben eller anonym sæd har fyldt meget i mine overvejelser de sidste måneder og jeg har lyttet til både familie, venner og ikke mindst de skønne kvinder herinde på Baby.dk som har været så søde at respondere på mine indlæg og er kommet med mange værdifulde betragtninger...TAK til jer alle

For en måned siden skiftede jeg så mening fra, at vælge anonym donor til åben donor og den beslutning gav mig SÅ meget ro i sjælen.
Jeg fik sværere og sværere ved, at forklare andre om mit valg og så stillede jeg mig selv et meget vigtigt spørgsmål: hvis du har så svært ved at overbevise andre voksne hvordan tror du så det bliver når junior begynder at spørge og kræve svar??
Dét blev udslagsgivende og jeg aflyste min aftale på Riget i 11. time og ringede til privatklinikken Stork i København....14 dage efter fik jeg ægløsning og så blev jeg insemineret...
Nu er jeg så begyndt at skrive dagbog til mit kommende barn - hvor jeg fortæller om mine bevæggrunde, overvejelser og tanker omkring det at tage sådan en beslutning...det synes jeg er vigtigt fordi han/hun er blevet til under lidt andre omstændigheder end normalt.
Der er så meget man glemmer med tiden og jeg tænker, at det vil være rart at have skrevet det ned så han/hun kan læse det som voksen og forhåbentligt forstå hvorfor jeg valgte som jeg gjorde

Jeg elsker allerede den lille spire der gror i min mave og kan slet ikke vente med at holde det i mine arme, passe på det og være den bedste mor i verden jeg overhovedet kan være

Jeg er glad for at kunne dele det største i mit liv med jer herinde

Knus
Dorthe 4 + 3