Små familier og julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2015

Happiness

Vi er også en lille familie. I år får vores børn nok 3 gaver (inkl vores). Vi giver ikke flere gaver af den grund... Ca 350-400kr pr barn, er vores budget i år. Ikke at vi ikke har råd til mere, men de behøver ikke for mere... 

Det er jo bare sådan tingene er. Nogle får meget, andre lidt. Og sådan vil det være gennem hele livet. Nogen lykkes ting for, hvor det ikke gør for en selv. 

Jeg tror at hvis man bare giver dem det, de VIRKELIG ønsker sig. Så er de ligeglade med hvad de andre får.

Sådan havde jeg det som barn. Og det vil jeg gøre alt for at videregive til mine børn. Jeg ved godt tiderne er noget andet. Men julen handler stadig om andet end gaveræset, som rigtig mange gør det til. 

Sidste år var vi for en gangs skyld mange til jul, da min moster og onkel også var der med deres børn. Så der oplevede de at få mange gaver. Men de gad det ikke efter 5 pakker alligevel Nu er mine også så små, men det var også dem på 6 og 9 år, der ikke gad mere efter 5 pakker. 

Så jeg kan ikke se hvorfor vi skulle gå ud og købe ekstra gaver... Hvad andre gør må de om, men jeg ville absolut ikke gøre det. 

De mangler så heller aldrig noget i løbet af året. Og jeg kan godt komme hjem med en bog, eller andet, når jeg har handlet. Og de får kalendergaver i december, så tror absolut ikke de føler sig snydt

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi gir vores egene børn 3-4 gaver hver, afhængig af prisen. I de gaver er der feks altid et sæt tøj til dem hver, en større gave og en lille gave som feks modelervoks eller noget andet sjovt.

I år er vi sammen med min mor, søster, svoger og svigerfar og hans kone. De får nok ca 10 gaver i alt + lidt penge i et par kuverter.

De får nok love til at åbne en gave først på eftermiddagen, da alle de gave godt ka virke lidt overvældende på en gang. 

Jeg syntes i ska gi for det i ønsker, og en gave som i bare ved barnet bliver virklig glad for. Vh stine

Anmeld Citér

9. november 2015

Klumpe-dumpe

Carina:-) skriver:

Vi er så nogen af dem der bruger flere tusinde pr barn

Her i huset får man kun gaver til jul og fødseldag og de får også kun fra os og deres søskende så jeg går max amok .

Mine får så kun de 2 gange om året - altså til jul og til deres fødseldag og de er ikke mindre taknemmelige / glade bare fordi der er mange/dyre gaver under træet. 

Og vi formår også stadig at være nærværende og hygge os selv om vi bruger mange penge på gaver. 

Man må jo gøre som man føler for- der er ikke nogen regler for hvad der er rigtigt eller forkert. 

ARMEN!!! ;) 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.