Altså, nej jeg ville ikke købe mange/flere gaver for at barnet ville opnå en bestemt følelse (som jeg læser og forstår det)
Jeg ville hellere sørge for at barnet fik de ting, i de enkelte gaver som bliver giver, som barnet virkelig havde ønsket sig. Kvalitet frem for kvantitet.. Jeg tænker man også lidt skal passe på med ikke at påbedutte sine børn, sine egne tanker og følelser omkring det ikke at få mange gaver. For netop, hvis barnet får den ene eller to ting de virkelig ønsker sig, så er det i hvert fald ikke MIN oplevelse at barnet tænker over om det så, udover, har fået 5-10 gaver mere. Det er nok mere os voksne, som tænker at det er synd, da vi netop sammenligner os med andre.
Udover så, så bærer jeg nok også præg af, at være vokset op med,og gør selv en stor ting ud af at lære mine børn, at julen ikke handler om gaver - heller ikke juleaften, men den handler om hyggen, nærværet og ens familie. Syntes det er helt vildt sindsygt at læse om dem som bruge flere tusinde kr på gaver til enkelte børn.
Anmeld
Citér