Vi har nogle bekendte, som bla. Har en datter på 4 år. Vi var til 4 års fest med det hele for noget siden. Moren har købt 10-11 gaver , mormoren har købt 1 meget dyr gave, og så var der gaver fra alle os andre. Papiret blev flået op på alle gaver, og gaverne blev derefter bare "smidt" og lagt tilfældige steder så moren og faren måtte samle det sammen på gavebordet, pigen viste ingen interesse. spørg i mig, så var problemet at der var alt for mange forskellige ting, og det ville eller kunne hun ikke "vælge imellem" og håndtere. Barnet har ikke leget specielt med nogle af tingene efter fødselsdagen, det står nu sammen med alt det andet legetøj og samler støv.
Hjemme hos os "over" forkæler (jeg) også til tider ungerne, men helt ærligt, min erfaring siger mig efterhånden, at ungerne ikke kan håndtere så mange gaver, og jeg har stået hver gang og blevet skide skuffet fordi ungen gider ikke det legetøj jeg har brugt timer på og finde og glædet mig til og give. Men har vi givet 1-2 ting som de virkelig har ønsket sig, så har de julelys vi så gerne vil se i øjnene på de unger, altid været der. Og tingene er blevet husket, og leget Med.
jeg ville ikke købe "skrammel" bare for at de har noget mere gave papir og flå i. Hvis de får det de virkelig ønsker sig, så vil det alligevel kun være dét de snakker om og /eller viser frem i skolen/børnehaven .
Anmeld
Citér