Små familier og julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2015

Julemusen

Du kan da sagtens købe mere end en gave til hvert barn :-) 

Jeg køber mellem 2-4 gaver hvert år til mine unger. De får fast et kostume de kan bruge til fastelavn til februar, noget tøj og noget legetøj de ønsker sig.

Vi er så dog en stor familie og har i år frabedt os gaver fra vores søskende og deres partnere, 5 søskende, da det simpelthen er for meget gaveræs. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2015

Bshizzle

Personligt ville jeg nok selv købe et par flere gaver.. 

Behøver vel ik være legetøj? 

Bare for at børnene kunne mærke at det er dejligt at pakke gaver op.

i kunne evt osse købe en gave fra Julemanden til at ligge under træet? 

Hvis i ikke vælger at købe flere gaver, så kunne i bare gøre noget ekstra ud af Julen og nyde hele dagen ude samt inde.  

Anmeld Citér

9. november 2015

Bella&Lina

Vi har nogle bekendte, som bla. Har en datter på 4 år. Vi var til 4 års fest med det hele for noget siden. Moren har købt 10-11 gaver , mormoren har købt 1 meget dyr gave, og så var der gaver fra alle os andre. Papiret blev flået op på alle gaver, og gaverne blev derefter bare "smidt" og lagt tilfældige steder så moren og faren måtte samle det sammen på gavebordet, pigen viste ingen interesse. spørg i mig, så var problemet at der var alt for mange forskellige ting, og det ville eller kunne hun ikke "vælge imellem" og håndtere. Barnet har ikke leget specielt med nogle af tingene efter fødselsdagen, det står nu sammen med alt det andet legetøj og samler støv. 

Hjemme hos os "over" forkæler (jeg) også til tider ungerne, men helt ærligt, min erfaring siger mig efterhånden, at ungerne ikke kan håndtere så mange gaver, og jeg har stået hver gang og blevet skide skuffet fordi ungen gider ikke det legetøj jeg har brugt timer på og finde og glædet mig til og give. Men har vi givet 1-2 ting som de virkelig har ønsket sig, så har de julelys vi så gerne vil se i øjnene på de unger, altid været der. Og tingene er blevet husket, og leget Med.

jeg ville ikke købe "skrammel" bare for at de har noget mere gave papir og flå i. Hvis de får det de virkelig ønsker sig, så vil det alligevel kun være dét de snakker om og /eller viser frem i skolen/børnehaven . 

Anmeld Citér

9. november 2015

Mettefpigen

Neej, det ville jeg ikk...

Her har han fået gaver fra mig, min mor og min far... Jeg har køber normalt en 2-3 gaver og min mor køber 1-3 gaver og min far 1 gave, og det synes jeg er fint  

Anmeld Citér

9. november 2015

MorTil3+

Vi har så lige det modsatte "problem" her synes jeg ungerne får alt for mange gaver. Sidste år måtte vi fylde både mine forældres og min onkels bil da vi skulle hjem (de bor lige i nærheden) plus vores egen selvfølgelig. Men ville da også købe flere gaver til mine hvis de kun fik 3 hver, måske 1 stor og flere små.

Anmeld Citér

9. november 2015

Klumpe-dumpe

Bella&Lina skriver:

Vi har nogle bekendte, som bla. Har en datter på 4 år. Vi var til 4 års fest med det hele for noget siden. Moren har købt 10-11 gaver , mormoren har købt 1 meget dyr gave, og så var der gaver fra alle os andre. Papiret blev flået op på alle gaver, og gaverne blev derefter bare "smidt" og lagt tilfældige steder så moren og faren måtte samle det sammen på gavebordet, pigen viste ingen interesse. spørg i mig, så var problemet at der var alt for mange forskellige ting, og det ville eller kunne hun ikke "vælge imellem" og håndtere. Barnet har ikke leget specielt med nogle af tingene efter fødselsdagen, det står nu sammen med alt det andet legetøj og samler støv. 

Hjemme hos os "over" forkæler (jeg) også til tider ungerne, men helt ærligt, min erfaring siger mig efterhånden, at ungerne ikke kan håndtere så mange gaver, og jeg har stået hver gang og blevet skide skuffet fordi ungen gider ikke det legetøj jeg har brugt timer på og finde og glædet mig til og give. Men har vi givet 1-2 ting som de virkelig har ønsket sig, så har de julelys vi så gerne vil se i øjnene på de unger, altid været der. Og tingene er blevet husket, og leget Med.

jeg ville ikke købe "skrammel" bare for at de har noget mere gave papir og flå i. Hvis de får det de virkelig ønsker sig, så vil det alligevel kun være dét de snakker om og /eller viser frem i skolen/børnehaven . 

Men det er jo ikke ensbetydende med alle børn agere sådan :) 

Anmeld Citér

9. november 2015

Bella&Lina

Men det er jo ikke ensbetydende med alle børn agere sådan  

Nej , men vil sige jeg aldrig har set et barn der ikke agerede sådan ca, inklusiv mig selv faktisk, som barn. 1-2 gaver bliver "rummet" , andre bliver for meget ... Det er min erfaring 

Anmeld Citér

9. november 2015

GrønStjerne

Er enig med flere af de andre. Tror ikke et barn på 4 år kan rumme mere end 5-6 gaver. Jo ældre de bliver jo flere gaver kan de rumme...

hvis du har lyst til at supplere op med et par gaver så synes jeg du skal gøre det, men 10 tror jeg simpelthen er for mange.. Så hellere noget de virkelig har ønsket sig og en lidt større ting eller 15 pakker blandet plastic...��

Anmeld Citér

9. november 2015

ninibadini

Da jeg var barn, fik vi ikke gaver fra onkler, tanter, fætre, kusiner osv. Der var en gave fra min morfar, min farmor, mine forældre og så en gave fra mine brødre. Jeg har aldrig været skuffet, hvis bare jeg fik de ting jeg ønskede mig. I de mellemste klasser kunne jeg da godt føle at det var snyd, hvis de andre børn havde fået utrolig mange gaver. Som andre nævner, hvis du synes det er for lidt, så pak nogle praktiske ting ind som nattøj, ting til skolen osv.

Anmeld Citér

9. november 2015

God-mor

Anonym skriver:

Hvad gør i andre med hensyn til små familier og julegaver til jeres børn? Min familie består af min mor og søster, som ikke giver gaver til nogen grundet deres økonomi. Og mandens familie består af hans forældre der giver 1 fin gave feks en monster high dukke til hvert barn. Og så er der jo os selv vi giver også en fin større gave til hvert barn. Men! Og under normale omstændigheder er jeg egentlig lidt imod at overforkæle sine børn. Men. Mine børn har jo så kun 1 pakke fra farmor, 1 fra os, og så 1 fra hinanden. Tre pakker at åbne. Vi overvejer at købe ekstra gaver så de har lidt mere at pakke op. Penge er ikke et problem. Vi er ikke fattige. Vores familie er bare uendelig lille. Ville i købe flere gaver eller blot lære børnene at vores familie altså er lille hvilket betyder få gaver under træet. ? Synes jeg står i dette dilemma hver jul. På den ene side har de slet ikke brug for alt det legetøj. Og på den anden side vil vi ikke ha de skal føle sig skuffede over et halvtomt træ juleaften bare fordi vi ingen mostre fætre onkler og oldeforældre har i familien. 

Jeg havde købt et par gaver mere :-) Så de har lidt mere at pakke op, så kan i evt skrive fra julemanden

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.