Eksperthjælp: Usikker motorik

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

821 visninger
0 svar
0 synes godt om
9. november 2015

Christina Haansbæk

Hej Christina,

Jeg skriver fordi jeg lidt forventer at vi som forældre står overfor et langt forløb i det offentlige med vores datter.
Vi har til været til samtale i børnehaven hvor de påpeger at de stadig ser problemer med vores piges motorik og balance.
Hun kan ikke følge med de andre piger når de løber rundt, og bliver ked af det når de beder hende hoppe på et ben uden at holde ved noget.
Hun var ørebarn som lille, og har nu et dræn tilbage i øret. Hun hører rigtig flot.
Hun cykler uden støttehjul og elsker at gynge, men de har bedt os om at blive henvist til en børne og unge læge, for at blive undersøgt og se om hun skal videre i et forløb.

Hvad kan vi gøre for at hjælpe hende på vej???

Christinas svar

Kære "Bekymret mor".

Mange tak for dit spørgsmål.

Desværre skriver du ikke hvor gammel din datter er og det er derfor svært for mig at rådgive dig præcist.

Det jeg kan bidrage med er nogle overvejelser i forhold til det du skriver som måske kan hjælpe inden det videre forløb.

Ved I om jeres datter er hypermobil?
Har I fået undersøgt om hendes syn er normalt?
Får hun lov til at udfordre sig selv motorisk? Hvordan påvirkes hun opmærksomhedsmæssigt af omgivelserne omkring hende? 

Når man har været/er ørebarn kan man på nogle områder være lidt forsinket i sin udvikling. Det kan f.eks. være sprogligt eller motorisk. Typisk indhenter barnet det relativt hurtigt igen når der kommer styr på ørene.

Er der først opstået bekymringer omkring et barns motoriske udvikling hos forældre eller andre omsorgspersoner vil jeg anbefale at få barnet undersøgt. Enten er der ikke noget galt og der kan lukkes helt ned for bekymringerne eller man finder frem til en problemstilling som man kan hjælpe barnet med.

Du er meget velkommen til at kontakte mig for yderligere spørgsmål eller afklaring på haansbaek@stofanet.dk

De bedste hilsner

Christina Haansbæk

Christina tilbyder udredning, råd og vejledning, motorisk testning samt behandling af børn i alderen 0-15 år. Typiske problemstillinger kan være motorisk forsinkelse, motorisk uro, hypermobilitet, kranie skævhed, usikker hånddominans samt sansemotoriske vanskeligheder. Christina er mobil børnefysioterapeut og kører i Hovedstadsområdet samt Nordsjælland.

Se Christinas hjemmeside: FysioterapiTilBørn.dk

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.