Mine unger elsker det og langt de fleste dage vil de - hvis de får valget mellem at hjemmedag med mor, og at komme afsted - vælge at komme afsted. Nu er min ældste skolebarn, og hun har så ikke noget valg, hun skal i skole.
Sidste gang jeg kom og hentede hende da hun fik fri kl. 14, bad hun decideret om at få lov til at gå over i SFO'en et par timer, istedet for at komme med hjem og hygge.
Den yngste gider ikke rigtigt afsted om morgenen, men hvis hun får lov til at blive hjemme, starter hun allerede kl. 9 med at bede om at komme i børnehave, også selvom vi fx sidder og laver noget sammen.
Jeg har ikke dårlig samvittighed over at de skal afsted, det kan ikke være anderledes. Det er lidt forskelligt om den yngste har fri, når jeg har fri, det kommer meget an på hvorfor jeg har fri. Enkelte fridage er som regel af en årsag, og der passer det ikke altid at have hende med, og ofte gider hun heller ikke, men vil hellere ned og lege med veninderne, og det får hun som regel lov til.
De har altid fri sammen med os i ferier og på helligdage, og vi kan som regel også planlægge uden om fx nødpasning.
Anmeld
Citér