Er det hårdt arbejde at være i institution?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. november 2015

Loa

Jeg har ikke dårlig samvittighed over at sende min datter i børnehave. Kun på de sjældne off dage, ville det da være rart at kunne holde hende hjemme. Men hun elsker det og elsker de andre børn og plager om legeaftaler hver eftermiddag og i weekenden.

Men selvfølgelig er hun også mega træt efter børnehave, for hun er på 100% og skal følge med i alt og leve op til en helt masse andre børn, så selvfølgelig er hun drænet for energi når hun kommer hjem. 

Men hun elsker sin børnehave og de voksne og andre børn

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. november 2015

Chantie

Jeg arbejder i institution, en lille god inst. Med en rimelig normering. 

Og jo det er da hårdt for børnene, selvom de hygger sig og har haft en dejlig dag. Så er de da trætte på samme måde som vi nære kan være efter en dag på arbejde. 

Jeg er ikke vild med mine børn har lange dage. Vil helst gerne at de er hentet kl 15. Jeg er gået ned på 32 timer så de ikke får så lange dage. De har 1-2 dage fra 7-15/15.30 så har de som regel en fridag og de sidste dage fra 9.30-14 

Synes ikke de skal have en længere "arbejdsuge" end mig.. 

Anmeld Citér

5. november 2015

hannetheis

Profilbillede for hannetheis
Sandratoft skriver:

Inspireret af andre tråde, vil jeg gerne høre jeres mening om det at være afsted i dagpleje, vuggestue og børnehave? 

Er det hårdt arbejde eller nyder børnene det? Sender i jeres børn afsted med god eller dårlig samvittighed? 

Jeg læser tit at det er synd for børnene at de skal afsted, da det kan sammenlignes med en voksens arbejdsdag. Ligeledes læser jeg lige så ofte at andres børn nyder at være der og ikke bliver påvirket af at være der 8-9-10 timer dagligt. 

Hvad tænker og hvad gør i?

ja det er lige så hårdt at være i institution som for voksne at være på job.

om man har dårlig samvittighed over at sende dem afsted så ja det her jeg helt vildt især nu hvor jeg går på barsel.

men samtidig ved jeg også at jeg ikke kan give mine store børn det samme som andre børn kan.

mine børn elsker deres børnehave og sfo.

de har 1-2 korte dage fra 8-13 (der slutter skolen) og ellers er de afsted til 15-15.30.

de er da begge trætte når de kommer hjem

Anmeld Citér

5. november 2015

MorTil3+

Mine børn har elsket/elsker det. De vil aldrig med hjem og siger tit at de glæder sig til børnehaven. Men det er også en lille inst med 6 børn i vuggestue gruppe. Og 12 børn på hver af de 2 stuer hvor de store der skal starte i skole laver nogle andre ting nogle af dagene og der er 10 i år så nogle af dagene er der reelt kun 7 børn på hver af de to stuer.

Anmeld Citér

5. november 2015

Bebsen

Min dreng syns klart det er hårdt arbejde. Ikke at han ikke kan have det sjovt og godt deroppe, men han vil meget hellere være hjemme og lege med børnene på vejen, som han også går i børnehave med... 

Anmeld Citér

5. november 2015

lineog4

Man kan vel sammenligne med du er sammen med 12 skønne mennesker, hvor I griner, snakker højt, måske er der en af dine bedste venner der fortæller om et hårdt brud med ex og græder lidt, og måske kommer du selv i tanke om ar du savner din kæreste som er tager 14 dage til Norge. I spiser sammen i en restaurant med en del andre mennesker, I skal måske ud og bowle, eller gå en lang tur, der er en turnering i bordfodbold og når du kommer hjem tænker du; nej nogle skønne 8 timer, men nu trænger jeg også til ro og benene op. 

Sådan tror jeg mine børn har det i institution, de elsker at være der, kan også blive mugne når vi henter midt i en god leg, ja kan sågar om morgenen bede om at blive hentet senere for de ved de skal... Men de er brugte når de kommer hjem, der er smulerne tilbage af dem til os forældre. De elsker fridage og de elsker ferier, de elsker institutionen.

Hårdt arbejde - nej for oplever det ikke som et arbejde, men sgu nogle timer der dræner på både den fysiske og den mentale energi.

hvis jeg selv havde kunne bestemme også økonomisk var mine børn først startet i børnehave og så havde de det som den mindste havde for et par måneder siden: en fridag om ugen afsted forholdsvist tidligt (det er 7 måtte gerne være 8 i den ideelle verden) og blive hentet senest 15.30.

Anmeld Citér

5. november 2015

lineog4

lineog4 skriver:

Man kan vel sammenligne med du er sammen med 12 skønne mennesker, hvor I griner, snakker højt, måske er der en af dine bedste venner der fortæller om et hårdt brud med ex og græder lidt, og måske kommer du selv i tanke om ar du savner din kæreste som er tager 14 dage til Norge. I spiser sammen i en restaurant med en del andre mennesker, I skal måske ud og bowle, eller gå en lang tur, der er en turnering i bordfodbold og når du kommer hjem tænker du; nej nogle skønne 8 timer, men nu trænger jeg også til ro og benene op. 

Sådan tror jeg mine børn har det i institution, de elsker at være der, kan også blive mugne når vi henter midt i en god leg, ja kan sågar om morgenen bede om at blive hentet senere for de ved de skal... Men de er brugte når de kommer hjem, der er smulerne tilbage af dem til os forældre. De elsker fridage og de elsker ferier, de elsker institutionen.

Hårdt arbejde - nej for oplever det ikke som et arbejde, men sgu nogle timer der dræner på både den fysiske og den mentale energi.

hvis jeg selv havde kunne bestemme også økonomisk var mine børn først startet i børnehave og så havde de det som den mindste havde for et par måneder siden: en fridag om ugen afsted forholdsvist tidligt (det er 7 måtte gerne være 8 i den ideelle verden) og blive hentet senest 15.30.

Hov og vil lige pointere her taler jeg ikke om skole børn, for det er "arbejde"

Anmeld Citér

5. november 2015

lineog4

lineog4 skriver:

Hov og vil lige pointere her taler jeg ikke om skole børn, for det er "arbejde"

Anmeld Citér

5. november 2015

Mami

nu går min søn i special gruppe, men ja det er dæleme hårdt arbejde  

mandag: 

formiddags snack

motorik træning 

legeplads 

frokost 

middags lur 

skærmet legeplads med grov motorisk træning 

hjem 

tirsdag: 

sprog træning 

og ellers samme program

onsdag: 

fysioterapi 

og koncentrations træning 

torsdag: 

gå tur hvor de træner sprog, fokus og koncentration 

fredag: 

Hel dag i "almindelig" børnehave med støtte til mange konflikter og misforståelser = meget frusetret dreng når han kommer hjem 

udover børnehave er der ridning, svømning og fælles arrangementer med special gruppen

Anmeld Citér

5. november 2015

Skouboe

Mine unger elsker det og langt de fleste dage vil de - hvis de får valget mellem at hjemmedag med mor, og at komme afsted - vælge at komme afsted. Nu er min ældste skolebarn, og hun har så ikke noget valg, hun skal i skole.

Sidste gang jeg kom og hentede hende da hun fik fri kl. 14, bad hun decideret om at få lov til at gå over i SFO'en et par timer, istedet for at komme med hjem og hygge.

Den yngste gider ikke rigtigt afsted om morgenen, men hvis hun får lov til at blive hjemme, starter hun allerede kl. 9 med at bede om at komme i børnehave, også selvom vi fx sidder og laver noget sammen.

Jeg har ikke dårlig samvittighed over at de skal afsted, det kan ikke være anderledes. Det er lidt forskelligt om den yngste har fri, når jeg har fri, det kommer meget an på hvorfor jeg har fri. Enkelte fridage er som regel af en årsag, og der passer det ikke altid at have hende med, og ofte gider hun heller ikke, men vil hellere ned og lege med veninderne, og det får hun som regel lov til.

De har altid fri sammen med os i ferier og på helligdage, og vi kan som regel også planlægge uden om fx nødpasning.

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.