Det er møg hårdt for dem. Lige gyldigt miljø... Og selv om de er glade og elsker deres institution, de voksne og legekameraterne, så er det stadigvæk hårdt for dem! Selvf. kan det have noget at sige, og det vil da være hårdere, hvis man ikke trives.
Min søn kan godt synes det er surt, når jeg kommer kl 13 og henter ham den ene dag. Men det er fordi han er midt i en rigtig god leg. Men han kan også være ked af at jeg henter ham kl 16 midt i den gode leg... Ligeså vel som han løber mig i møde med et kæmpe grin kl 13 og kl 16
Så ofte handler det ikke om de trives, eller ikke synes det er hårdt. Det handler om hvor de er lige dér hvor mor eller far træder ind af døren.
Mine børn bliver hentet kl 13.-13.30 to-tre gange om ugen. De bliver afleveret mellem 8 og 9. Desværre har de også 2 lange dage til 16.30. Der bliver de dog først afleveret kl 9, men det er stadig en lang dag. Men pga arb. er det bare sådan virkeligheden ser ud. Ville ønske jeg kunne hente dem kl 13 hver dag. Jeg får bare mere ud af dem de dage. Og det er en fornøjelse at have dem med i madlavningen, fordi de er mere friske og kan overskue de krav der er i situationen. Det kan de ikke, når jeg henter 16.30.
Så mine børn har samme fritider som mig
Eller far, de dage hvor jeg skal lukke eller har en senere dag i "min" vuggestue
Jeg ser også børnene fra den anden side, da jeg selv er pædagog, så ser at selv om børnene bare har en smadder god dag, så er der mange lyde, indtryk, læring, og så de er bare omkring rigtig mange andre børn og voksne som de også skal forholde sig til.
Så jo de kan godt nyde at være i institution, men mange spørger alligevel efter hvornår de bliver hentet, op til flere gange på en dag.
Anmeld
Citér