Fedme operation (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. oktober 2015

alenemor42

Jeg syntes det er fint at du holder fast i din beslutning om operation hvis du mener det er det rigtige for dig. Der er mange grunde til at du ønsker operation som ikke nødvendigvis andre kan forstå eller forholde sig til.

Godt gået og held og lykke med din operation

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. oktober 2015

Mami

Tillykke! Hvor er du bare sej 

du behøver hverken forklarer eller undskylde for din operation, du skal bare være pave stolt over dit mål er noget

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Mami

Mami skriver:

Tillykke! Hvor er du bare sej 

du behøver hverken forklarer eller undskylde for din operation, du skal bare være pave stolt over dit mål er noget

Nået

Anmeld Citér

30. oktober 2015

charthys

Rikkemor89 skriver:

Lægerne har vuderet at jeg skal have hjælp pga jeg går med ca 60 kgs overvægt..

Jeg siger ikke lægen imod, det er kun ud fra min sygeplejefaglige viden om konsekvenser og bivirkninger, jeg maner til forsigtighed.

Held og lykke med projektet

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Rikkemor89

Tak skal i have ��

Anmeld Citér

30. oktober 2015

quindelist

Rikkemor89 skriver:

I September begynde jeg en tråd her inde omkring at jeg kun manglede 6.6kg inden jeg blev indstillet til en fedme operation (: 

Jeg skal op den 9 November & have den lavet & har smidt ja 10.2kg (:

Så jeg er glad & spændt (: 

Flot flot  og held og lykke med operationen.

Der er mange der er rigtig glade for den men selvfølgelig også nogle der døjer med komplikationer efterfølgende. Det er typisk dem med komplikationer og dem der tager det hele på igen man hører om Og det er sikkert derfor der er flere der spørger/opfordrer dig til at fortsætte selv.

Der er også masser af succeshistorier derude, husk det.

Folk der ikke selv kæmper med svær overvægt (eller med at holde vægten efter store vægttab) ved sjældent hvor svært det reelt er. Hvis det "bare var at fortsætte" så var der nok ikke så mange fede mennesker.

ja det er i bund og grund købmandsregning mindre ind end der bliver forbrugt = vægttab men virkeligheden er bare sjældent så enkel.

jeg er en af dem der ved egen kraft har tabt rigtig mange kilo -jeg har også taget dem på igen. Det er ikke så nemt som mange gerne vil gøre det til.

Jeg håber operationen er det der skal til for dig mange tanker i din retning

Anmeld Citér

31. oktober 2015

Rikkemor89

quindelist skriver:

Flot flot  og held og lykke med operationen.

Der er mange der er rigtig glade for den men selvfølgelig også nogle der døjer med komplikationer efterfølgende. Det er typisk dem med komplikationer og dem der tager det hele på igen man hører om Og det er sikkert derfor der er flere der spørger/opfordrer dig til at fortsætte selv.

Der er også masser af succeshistorier derude, husk det.

Folk der ikke selv kæmper med svær overvægt (eller med at holde vægten efter store vægttab) ved sjældent hvor svært det reelt er. Hvis det "bare var at fortsætte" så var der nok ikke så mange fede mennesker.

ja det er i bund og grund købmandsregning mindre ind end der bliver forbrugt = vægttab men virkeligheden er bare sjældent så enkel.

jeg er en af dem der ved egen kraft har tabt rigtig mange kilo -jeg har også taget dem på igen. Det er ikke så nemt som mange gerne vil gøre det til.

Jeg håber operationen er det der skal til for dig mange tanker i din retning

Mange tak for din besked ��

Jamen sidste år tabte jeg 15 kg, men tog det mest på igen efter en ned tur på 6 mdr..

Så nu er de kg smidt som de mente jeg skulle & er glad for mit valg ��

Anmeld Citér

31. oktober 2015

MediaAnarchy

Sejt gået! 

Og sikke en spændende tid du går i møde - en tid til at lære en masse om dig selv og en ny krop at lære at kende og forstå.

Jeg synes, det er flot, du tager i mod den hjælp, du kan få. Hvordan er det i dag? Får du tilbudt psykologhjælp i forbindelse med operationen og tiden efter? Hvis ikke, vil jeg helt klart anbefale dig det. Man bliver, som du sikkert ved, ikke så stærkt overvægtig, bare fordi man er madglad. Det er ligesom en hver anden spiseforstyrrelse styret af noget psykisk. Derfor er det vigtigt ikke kun at behandle vægten men også sindet, så du kommer ud på den anden side sundere og gladere.

pøj pøj!

Anmeld Citér

1. november 2015

Rikkemor89

MediaAnarchy skriver:

Sejt gået! 

Og sikke en spændende tid du går i møde - en tid til at lære en masse om dig selv og en ny krop at lære at kende og forstå.

Jeg synes, det er flot, du tager i mod den hjælp, du kan få. Hvordan er det i dag? Får du tilbudt psykologhjælp i forbindelse med operationen og tiden efter? Hvis ikke, vil jeg helt klart anbefale dig det. Man bliver, som du sikkert ved, ikke så stærkt overvægtig, bare fordi man er madglad. Det er ligesom en hver anden spiseforstyrrelse styret af noget psykisk. Derfor er det vigtigt ikke kun at behandle vægten men også sindet, så du kommer ud på den anden side sundere og gladere.

pøj pøj!

Tak skal du have ��

Nej man får ikke tilbudt nogen former for hjælp på den måde, men har selv tænk tanken da jeg godt ved hvad der har gjordt mig fed..

Anmeld Citér

1. november 2015

MediaAnarchy

Rikkemor89 skriver:

Tak skal du have ��

Nej man får ikke tilbudt nogen former for hjælp på den måde, men har selv tænk tanken da jeg godt ved hvad der har gjordt mig fed..

Det er bare for dårligt. Det er ligesom når de giver folk med anoreksi en madplan - det er nok ikke der, problemet ligger.

Jeg ved ikke, hvor du bor i landet - men du kan kontakte Landsforeningen mod spiseforstyrrelser og selvskade for at hære om dine muligheder.

Ellers kan man jo i Danmark få tilskud til psykolog, så det ikke er så dyrt. Det kan man ikke på baggrund af en spiseforstyrrelse. Men hvis det påvirker dig på en anden måde, fx socialearrangementer, nattesøvn, tristhed, mild depression, så er der mulighed for hjælp. Det er sikkert et rigtig godt redskab, ved siden af operationen. 

Så du er sikret bedst muligt i forhold til at bevare det vægttab, du kommer til at opleve.

Ønsker dig alt det bedste!!

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.