Fedme operation (:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

29. oktober 2015

Rikkemor89

Mom2Two skriver:

Som så mange andre spørger, hvorfor fortsætter du ikk bare? 

Den der operation, min veninde har fået den, og hun er skide syg nu... Seriøst syg...

Fordi det er et valg jeg har taget ud fra hvad lægerne har rådet mig til (:

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. oktober 2015

årgang84

Profilbillede for årgang84

Flot at du har noget dit. Mål. Og forstå godt hvis du er helt vildt spændt. 

E. Operationen så med fjernelse af ekstra hud om et par.år hvis det skulle komme til at genere eller er det for egen regning??  

Anmeld Citér

29. oktober 2015

mor2011_

Flot at du har noget dit. Mål. Og forstå godt hvis du er helt vildt spændt. 

E. Operationen så med fjernelse af ekstra hud om et par.år hvis det skulle komme til at genere eller er det for egen regning??  

hvis du holder vægten ned er den gratis

Anmeld Citér

29. oktober 2015

EKAB

Profilbillede for EKAB

Hvis det har taget dig 2 måneder at smide 10 kg., så vil det vel heller ikke tage 5-10 år at smide 60 kg.? 

Super sejt gået, i øvrigt!

Jeg er bare nysgerrig, og lidt bekymret når så ungt et menneske vælger at få sådan en operation.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

loop

Rikkemor89 skriver:

I September begynde jeg en tråd her inde omkring at jeg kun manglede 6.6kg inden jeg blev indstillet til en fedme operation (: 

Jeg skal op den 9 November & have den lavet & har smidt ja 10.2kg (:

Så jeg er glad & spændt (: 

Jeg ønsker operationen går godt for dig.

Og jeg håber lægerne har informeret dig grundigt om alle bivirkninger, men også særligt den specielle måde man skal spise på resten af sit liv. Jeg håber du også selv har læst alt der er at læse om operationen, både godt og skidt, også gerne andre opereredes erfaringer.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Rockertand

Rikkemor89 skriver:

Sikke et dejligt spørgsmål om hvorfor jeg ikke BARE forsætter mit vægttab (: 

Det gør jeg ikke fordi lægerne har vuderet at det vil tage imellem 5 til 10 år & tabe de 60 kgs overvægt jeg går med & på de år kan jeg nå at komme til at fejle en hel masse & så er det også sådan at der er måske 1 ud af 150 stk der selv taber så stor overvægt !

Jeg har altid vært overvægtig, men det er først da jeg blev gravid jeg blev fed..

& jeg er meget stolt af at jeg har spurgt om hjælp til min fedme (: 

Jeg spørger, fordi du jo tydeligvis har bevist, at du har evnen til det, og fordi det vil være det bedste for dig selv, at du tabte dig naturligt i stedet for at vælge den usunde metode.

Der er ingen kompetente læger, der nogensinde ville udtale sig om, hvor lang tid du ville være om at tabe dig 60 kg - af den simple årsag, at det kan man ikke. Vægttab er individuelt, men matematisk set ville det tage dig lige omkring 1 år for den samlede vægt, hvis du fortsatte samme tempo - og der er mange, der gør det, det er bestemt ikke umuligt, men man skal jo også have motivationen.

"Man kan ikke blive opereret i maven for et problem, der sidder i hovedet" sagt af en klog kvinde, der fik en GBP og tog vægten på igen.

Anmeld Citér

29. oktober 2015

Rikkemor89

Har snakket med lægerne & operationen har vært overvejet i 4 år så jeg har tænkt igennem (:

Så jeg er ikke i tvivl !

Anmeld Citér

29. oktober 2015

karisima

Bshizzle skriver:

Vi kan da osse leve uden den ekstra mad som mange indtager som er overflødig? 

Man skal jo bare selv være indstillet på hvad man propper i munden, få lagt en personlig kostplan, og dyrke motion hvis muligheden er der. (Dette kan sagtens gøres imens man er hjemme eller står og venter på kartoflerne er færdig med at koge). 

Svært ja.. Helt enig. Men hvis man 110% selv ønsker at tabe sig! så er der altså muligheder som man bare skal ha hjælp til. 

Når dét er sagt.. Så kan vi andre kun støtte op om TS valg, og håbe på hun blir tilfreds og glad for beslutningen. 

Det kræver mod og selv-overbevisning nu og i fremtiden ang kosten mm. 

Så TS? Held og Lykke..  

Jeg tror sammenligningen går på hvis en ex-alkoholiker skulle drikke en (og kun en) snaps hver dag, en ex-narkoman skulle tage et (og kun et) fix en gang om ugen. For nogle er madindtaget lige så svært at styre. 

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Rikkemor89

karisima skriver:

Jeg tror sammenligningen går på hvis en ex-alkoholiker skulle drikke en (og kun en) snaps hver dag, en ex-narkoman skulle tage et (og kun et) fix en gang om ugen. For nogle er madindtaget lige så svært at styre. 

Det har vært svært at styre før hen, men i dag har jeg ingen problemer..

Det siger min kostvejleder osse oppe på sygehuset at det ikke mad der er et problem nu..

Anmeld Citér

30. oktober 2015

Mette25

Ville bare lige dele min historie. Jeg har tabt 50 kg på 8 måneder. Med kost og masser af motion. Og efterfølgende tabt mig 4 mere. Hvor der er vilje er der vej. Ved hvor hårdt det kan være. ��

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.