Har ikke oplevet præcis det samme, men noget lidt lignende. Fik en pige i 2012 hvor det var en lang sej kamp at få gang i amningen. Det lykkedes til sidst, og ammede til hun var 8 mdr.
Fik så i februar en dreng, og amningen kørte fra starten. Derfor kom det som noget af en overraskelse at jeg lynhurtigt kom til at hade det. Han havde ligeledes et ekstremt stort suttebehov, især om natten hang han ved non stop. Jeg gav ham sut, men det ændrede ikke ved noget. Allerede da han var 1 måned sad jeg en nat og tudede og svor jeg ville stoppe.
Jeg kunne dog ikke få mig selv til at stoppe, men far begyndte at give en flaske om dagen så jeg kunne få fred bare den ene gang. Sådan gik månederne, og selvom jeg jævnligt havde tudeture og var totalt udkørt pga manglende søvn, så hang jeg i. Da vi nåede 4,5 mdr kom han over på flaske om dagen i håb om at det ville mætte mere. Det gav desværre ingen ændring, så da han var 5 mdr stod jeg og tudede nede ved lægen for at få ammestop piller.
Beslutningen blev taget pga desperation og søvnmangel, hvis jeg kunne gå tilbage var jeg nok ikke stoppet, da det heller ikke ændrede noget - han vågner stadig konstant om natten og vil spise - nu skal jeg bare op og varme flasker istedet - dvs han skriger imens og får vækket storesøster (far sover for sig i et andet rum så han kan overleve sin arbejdsdag).
Jeg må indrømme jeg er glad for at have fået min krop igen, at jeg kan spise krydret mad osv, men der er som sagt også nogle ulemper. Da vi i september skulle 2 uger på ferie skulle jeg jo pludselig pakke en halv kuffert bare med MME, flasker, sterilisator osv.
Jeg forstår din frustration, men idet drengen nok søger tryghed, vil det næppe ændre sig selvom du stopper med amningen. Så pas på med overilede beslutninger!
Anmeld
Citér