Amning - bliver irriteret og ked af det.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.903 visninger
21 svar
30 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
27. oktober 2015

Anonym trådstarter

Skriver anonym fordi der nok er lidt af et tabu emne. Men har behov for at komme ud med nogle ting.

Min dreng på 3 måneder har et voldsomt suttebehov i nat. Han vil ikke tage sin sut og han skriger og skriger indtil han får brystet i munden. Han spiser ikke, men ligger bare og sutter. Bare det at skrive det gør mig fysisk utilpas. Efter han har hængt i dem de sidste 3 timer non stop næsten er de ømme og følsomme. Og ærligt jeg væmmes ved amning nu. Synes virkelig det går hen og bliver direkte ulækkert nu. 

Ved ikk hvad jeg skal gøre. Det gør mig ufattelig ked af det at føle sådan. Men ikke desto mindre er det sådan det er. 

Andre der har haft det sådan?

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. oktober 2015

Junipige15

Jeg synes du skal snakke med din sundhedsplejerske så i evt kan finde en løsning sammen. Vær ærlig omkring det så hun kan hjælpe dig bedst muligt.

Din baby gør det af ren og skær tryghed, og intet andet - og det er helt normalt. Og det er synd for ham hvis du ikke vil ligge ham til når han har behov for det, også selvom han kun småspiser og ellers bare ligger der. du skal selvfølgelig hellerikke sidde og føle at du væmmes/det er ulækkert, det er ikke godt for nogle af jer.. Så fat i din SP så i kan snakke om det. 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Sandratoft

Anonym skriver:

Skriver anonym fordi der nok er lidt af et tabu emne. Men har behov for at komme ud med nogle ting.

Min dreng på 3 måneder har et voldsomt suttebehov i nat. Han vil ikke tage sin sut og han skriger og skriger indtil han får brystet i munden. Han spiser ikke, men ligger bare og sutter. Bare det at skrive det gør mig fysisk utilpas. Efter han har hængt i dem de sidste 3 timer non stop næsten er de ømme og følsomme. Og ærligt jeg væmmes ved amning nu. Synes virkelig det går hen og bliver direkte ulækkert nu. 

Ved ikk hvad jeg skal gøre. Det gør mig ufattelig ked af det at føle sådan. Men ikke desto mindre er det sådan det er. 

Andre der har haft det sådan?

Det er rigtig hårdt at amme sådan nogle små størrelser,  og de kan godt være ret krævende.  

Jeg vil anbefale dig at melde dig ind påammenet på Facebook,  de kan helt sikkert genkende de problemstillinger du har her  

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Leonora

Det er super vigtigt at amning er rart for både mor og barn. Og det er ikke meningen at du skal være ked af det og føle ubehag. 

Jeg er synes også du skal kontakte din sp. Og nej din lille dreng skal ikke bruge dig som sut. 

Et godt råd til at få ham til at tage en sut er at dyppe den i noget udmalket mælk. Svøb ham og bliv ved at forsøge at give ham den. Køb nogle sutter i rigtig gummi. Og evt nogle af dem der er runde og ikke flade.

op med humøret - rigtig mange synes ik at amning er en fest.

og en go mor sidder ikke i brysterne. 

fra mig 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

alenemor42

Med barn Nr.  2 fik jeg det som dig, hun brugte mig også som sut... jeg følte jeg sad med babserne fremme konstant og endte også med at få voldsom ubehag ved det, fik direkte kvalme faktisk.

Jeg valgte at stoppe amning og gå over til flaske. Det var den rigtige løsning for mig .

Som en anden siger..... en god mor sidder ikke i babserne 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Mulllesmor

Profilbillede for Mulllesmor

Når han ligger hed dig i amme stilling så prøv st give ham sutten der og prøv evt forskellige slags hvis du ikke allerede har det fx min den ældste ville have de flade den yngste er runde . Når du liggercham fra dig kan du evt prøve med en nusseklud fx et trøje eller top du har haft på som lugter dejligt af dig. Det virkede her og i da hvor han er to år er han stadig meget glad for min trøje som putteklud selvom det er meget lang tid siden den har duftet af mig �� måske er de dreng også ramt ind i ,3  mdr tigerspring som gør ham ekstra tryghedssøgende og det tredje spring varer ret længe og er for mange det værste af de første spring . Appen vidunderlige uger har en god oversigt over hvornår de kommer og hvor længe de varer hvis du ikke allerede har den

Anmeld Citér

27. oktober 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis

Det er hårdt at amme, og i perioder kunne jeg også føle at jeg ammede non-stop og det var ret ubehageligt at være så "bundet". Det har heldigvis været i perioder, og så går det over igen.

Min datter nægter sut, og jeg studser egentlig over at andre skriver at "baby skal ikke bruge dig som erstatning for en sut", for reelt er det jo sådan at sutten er en erstatning for dig...kan du følge mig?

Jeg syntes det hjalp at tænke sådan noget som det her, når hun havde sine amme-hele-tiden perioder:

Babys sutteri handler om behov for tryghed og nærhed. Når baby ammer får baby sin mor helt ind i munden/maven og kan ikke komme tættere på dig. Baby føler sig helt i ro, når bare du er hos ham. Det er den ultimative kærlighedserklæring til dig, at bare du er helt tæt på, så har baby det godt.

Verden er stor, og den udvider sig konstant for så lille en størrelse - så de får brug for den ekstra nærhed i perioder.

Min datter er nu 1 år, og ammer stadig ca 4 gange dagligt, vi nyder begge nærheden. Hun ligger i mine arme (hvilket hun ellers slet ikke har tid til, fordi hun skal lege) og vi har øjenkontakt, småpludrer sammen, hun aer min kind og vi leger "kys fingrene" hvor hun rækker hver finger frem og så skal jeg kysse den. Det er den kærligste stund:-)

Hold ud hvis du kan, amning er hårdt, men det hele værd

Anmeld Citér

27. oktober 2015

StephanieNajim

nemisis skriver:

Det er hårdt at amme, og i perioder kunne jeg også føle at jeg ammede non-stop og det var ret ubehageligt at være så "bundet". Det har heldigvis været i perioder, og så går det over igen.

Min datter nægter sut, og jeg studser egentlig over at andre skriver at "baby skal ikke bruge dig som erstatning for en sut", for reelt er det jo sådan at sutten er en erstatning for dig...kan du følge mig?

Jeg syntes det hjalp at tænke sådan noget som det her, når hun havde sine amme-hele-tiden perioder:

Babys sutteri handler om behov for tryghed og nærhed. Når baby ammer får baby sin mor helt ind i munden/maven og kan ikke komme tættere på dig. Baby føler sig helt i ro, når bare du er hos ham. Det er den ultimative kærlighedserklæring til dig, at bare du er helt tæt på, så har baby det godt.

Verden er stor, og den udvider sig konstant for så lille en størrelse - så de får brug for den ekstra nærhed i perioder.

Min datter er nu 1 år, og ammer stadig ca 4 gange dagligt, vi nyder begge nærheden. Hun ligger i mine arme (hvilket hun ellers slet ikke har tid til, fordi hun skal lege) og vi har øjenkontakt, småpludrer sammen, hun aer min kind og vi leger "kys fingrene" hvor hun rækker hver finger frem og så skal jeg kysse den. Det er den kærligste stund:-)

Hvor er det fint skrevet, jeg er helt enig ☺ ♡ 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

Anonym trådstarter

nemisis skriver:

Jeg ønsker ikke på nogen måde at stoppe med at amme. Elsker at kunne give ham den næring med min krop. Det skal der slet ikke herskes tvivl om. 

Men jeg bliver fysisk dårlig og utilpas når han ligger og sutter i over 3 timer i træk, specielt når han vælger at gøre det om natten så det betyder at jeg ingen søvn får overhovedet. Så er hyggen taget af det og jeg bliver i stedet irriteret og rigtig ked af det. For så har jeg intet overskud til han om dagen og det er endnu mere synd for ham. 

Han tager sut, men han tager den kun når han er træt. Ikke når han er ked af det eller søger tryghed. Ved godt sutten er erstatning for mig og det har jeg det egentlig fint nok med hvis det bare er om natten. Han må gerne hygge sutte om dagen. Men ikke i flere timer i træk. 

Anmeld Citér

27. oktober 2015

nemisis

Profilbillede for nemisis
Anonym skriver:

Jeg ønsker ikke på nogen måde at stoppe med at amme. Elsker at kunne give ham den næring med min krop. Det skal der slet ikke herskes tvivl om. 

Men jeg bliver fysisk dårlig og utilpas når han ligger og sutter i over 3 timer i træk, specielt når han vælger at gøre det om natten så det betyder at jeg ingen søvn får overhovedet. Så er hyggen taget af det og jeg bliver i stedet irriteret og rigtig ked af det. For så har jeg intet overskud til han om dagen og det er endnu mere synd for ham. 

Han tager sut, men han tager den kun når han er træt. Ikke når han er ked af det eller søger tryghed. Ved godt sutten er erstatning for mig og det har jeg det egentlig fint nok med hvis det bare er om natten. Han må gerne hygge sutte om dagen. Men ikke i flere timer i træk. 

Jeg har også mærket det der fysiske ubehag, hvor man bare føler de "suger livet ud af én". Her har jeg altså fået far til at tage hende lidt. Han har så haft hende i slyngevugge, eller svøbt i armene og hoppet på pilatesbold. Det har givet et afbræk, hvor baby stadig får tryghed og jeg lige kunne hvile, få noget søvn og en masse vand, og så overskue lidt mere amning.

Man må gerne sige stop, og man må gerne afbryde en lang ammesession ved at give baby til far - bare man tilbyder det trygge alternativ.

Hold ud, det bliver nemmere:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.