Det er hårdt at amme, og i perioder kunne jeg også føle at jeg ammede non-stop og det var ret ubehageligt at være så "bundet". Det har heldigvis været i perioder, og så går det over igen.
Min datter nægter sut, og jeg studser egentlig over at andre skriver at "baby skal ikke bruge dig som erstatning for en sut", for reelt er det jo sådan at sutten er en erstatning for dig...kan du følge mig?
Jeg syntes det hjalp at tænke sådan noget som det her, når hun havde sine amme-hele-tiden perioder:
Babys sutteri handler om behov for tryghed og nærhed. Når baby ammer får baby sin mor helt ind i munden/maven og kan ikke komme tættere på dig. Baby føler sig helt i ro, når bare du er hos ham. Det er den ultimative kærlighedserklæring til dig, at bare du er helt tæt på, så har baby det godt.
Verden er stor, og den udvider sig konstant for så lille en størrelse - så de får brug for den ekstra nærhed i perioder.
Min datter er nu 1 år, og ammer stadig ca 4 gange dagligt, vi nyder begge nærheden. Hun ligger i mine arme (hvilket hun ellers slet ikke har tid til, fordi hun skal lege) og vi har øjenkontakt, småpludrer sammen, hun aer min kind og vi leger "kys fingrene" hvor hun rækker hver finger frem og så skal jeg kysse den. Det er den kærligste stund:-)
Hold ud hvis du kan, amning er hårdt, men det hele værd 

Anmeld
Citér