Førtidspension?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. juni 2010

Bebsen

Hej

Kan godt se den her tråd er ved at være gammel, men er altså lige nødt til at give en kommentar med på vejen

Det er altså ikke ALTID svært at få pension, jeg har haft min i 5 år nu, fik den meget hurtigt, var hverken i arbejdsprøvning, eller noget som helst, men med en udtalelse fra en psykiatrisk overlæge havde jeg den på under 3 måneder.  (det skal siges at mine psykiske problemer kom af et (ubehandlet) traume fra barndommen, og jeg nu i flere år har været symptom-medicin og behandlings fri )

Jeg vil dog godt sige at jeg synes jeg er blevet opgivet for nemt!! Gu har det været SKØNT at have min pension, og have fred i den, og ikke skulle kæmpe med kontanthjælp o.l, men jeg har sagt helt fra starten at jeg skulle ikke have pension resten af livet, og nu hvor jeg snart skal være mor, er det endnu mere sikkert for mig at jeg skal igang med en uddannelse når barsel er overstået...

Er du kommet videre med dine pensions ønsker?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. juni 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh
Bebsen skriver:

Hej

Kan godt se den her tråd er ved at være gammel, men er altså lige nødt til at give en kommentar med på vejen

Det er altså ikke ALTID svært at få pension, jeg har haft min i 5 år nu, fik den meget hurtigt, var hverken i arbejdsprøvning, eller noget som helst, men med en udtalelse fra en psykiatrisk overlæge havde jeg den på under 3 måneder.  (det skal siges at mine psykiske problemer kom af et (ubehandlet) traume fra barndommen, og jeg nu i flere år har været symptom-medicin og behandlings fri )

Jeg vil dog godt sige at jeg synes jeg er blevet opgivet for nemt!! Gu har det været SKØNT at have min pension, og have fred i den, og ikke skulle kæmpe med kontanthjælp o.l, men jeg har sagt helt fra starten at jeg skulle ikke have pension resten af livet, og nu hvor jeg snart skal være mor, er det endnu mere sikkert for mig at jeg skal igang med en uddannelse når barsel er overstået...

Er du kommet videre med dine pensions ønsker?

Nej,der er ikke sket mere.Min nye rådgiver skulle kontakte mig når hun havde tid,og det har hun ikke gjort endnu.Jeg har så heller ikke kontaktet hende,der har været så meget her i foråret.Jeg har bl.a været til behandlinger i et familiehus,hvor en psykolog har givet mig diagnosen ængstelig personlighedsforstyrrelse.
Nu skal jeg have et møde næste uge med kommunen,og så må vi se om de vil hjælpe mig videre med noget psykologbehandling.Men ellers vil jeg prøve at gå videre med det pension.Nu har jeg da trods alt en diagnose de måske kan bruge til noget.

Anmeld

1. september 2010

CM

Du skal huske når du søger førtidspension at de tager en beslutning ud fra de allerede foreliggende papirer og dokumentationer, dvs. at de ikke indhenter nye informationer, så husk at få alt dokumentation med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.