Pernilleh skriver:
1000 tak,det er sødt af dig
Jeg håber lidt det taler til min fordel at jeg aldrig har været på arbejdsmarkedet og ingen uddannelse har.Og så har jeg gået til psykolog over 3 omgange,uden den store effekt
Det lyder som mig.
Jeg har forsøgt, at få kommunen til at forstå jeg skal have førtidspension igennem 13 år nu....

Det er kommunen suverænt der afgør det. Man skal have en diagnose først og fremmest, og derefter skal man i diverse arbejdsprøvninger (og det kan man risikere, at man bare skal blive ved og ved og ved med). Hvis du kan magte at blive arbejdsprøvet, så er det med at gøre det, ellers sker der i hvert fald ikke en skid.
Jeg er blevet arbejdsprøvet en million gange, men da jeg har socialfobi, går det altid i hårdknude for mig, så jeg ikke magter at møde op... Er godt nok ikke nemt, når man som jeg har socialfobi, for de siger at jeg SKAL være der for at kunne vurdere om jeg har brug for pension, og det er jo ikke nemt når man ikke KAN...
Jeg har endda en psykologvurdering, som er til min fordel, men kommunen vender og drejer hvert ord, så det bliver til deres fordel. Så jeg føler desværre det er en håbløs kamp, og jeg har konstant en sort sky hængende over hovedet, af angst for om de nu vil sende mig ud i noget... Har aldrig ro indeni, og har virkelig brug for at få den pension, så jeg kan få noget fred i mit sind.
De vil gøre alt for, at jeg ikke får pension, da det så vidt jeg har forstået er kommunen, der skal udbetale pension, mens det er staten der betaler kontanthjælpen....

Men der er meget forskel på kommuner, så hvem ved.... Håber det snart må lykkes...osse for dig!!!
Anmeld