Hej I skønne kvinder,
Jeg har en søn på et år, som er mit første barn.
Jeg bliver ædt op af dårlig samvittighed og min krop er begyndt at sige fra.
Jeg har ikke sovet igennem en hel nat, siden han blev født fordi jeg ammer ham og han kan stadigvæk vågne om natten og skrige efter mit bryst. Og selvfølgelig får han det.
Da han var 7 måneder sov han i sin egen seng, men så blev han syg og ville ikke sove alene. Min sundhedsplejerske sagde at når han er syg, så er det ok at han sover med mor, for da har han brug for kropskontakt og tryghed.
Så kom han i vuggestue siden har han ikke villet sove i sin seng. Jeg må indrømme, at jeg også havde givet lidt op på at få ham i egen seng, men jeg kan nu mærke at jeg snart må tage kampen op hvis jeg selv skal komme ovenpå. Jeg ved bare ikke hvor jeg skal samle kræfterne til at gøre det?!
Derudover har jeg vildt dårlig samvittighed over at aflevere ham i vs, hvis jeg selv har en fridag. Jeg går altid og drømmer om at jeg vil aflevere ham, tage hjem og sove i fred og ro i et par timer og så ordne det jeg mangler at få ordnet i hjemmet. Men på en eller anden måde ender det altid med at jeg beholder ham hos mig.
Jeg ved at han har det godt i vs og er glad for de andre børn og pædagogerne. Men min dårlige samvittighed æder mig op, når jeg afleverer ham. Har faktisk kun afleveret ham 1 gang ud af 5 fridage.
Hvis jeg ikke afleverer ham, får jeg intet gjort af huslige opgave, da han simpelthen konstant hænger op ad mig. Og lige nu i dette øjeblik har jeg dårlig samvittighed over at jeg kan tænke det her om min søn. Jeg elsker ham jo over alt på jorden. Men jeg er udmattet og udkørt.
De fleste huslige opgaver hænger på mig, da min mand arbejder meget. Når han er hjemme, kan jeg ordne dem for så leger han med vores søn.
Min mand har lige spurgt mig hvorfor jeg har så store sorte rander under øjnene 
Har I nogle gode råd til, hvordan jeg kan slippe af med at have dårlig samvittighed over nærmest ALT når det kommet til min søn?
Hilsen,
En meget meget træt mor.