Parforholdet og bonusbarn??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg har en søn på 7½ hvis far også har sendt ham på samvær med manglende/hullet/for småt tøj og det gjorde mig ærligt talt gal, fordi hans far kunne finde på at fortælle mig og min kæreste at nu havde han været i biografen, købt film og/eller spil og til sidst gik jeg til Statsforvaltningen, for det er jo ikke det mine penge skal gå til.

De sagde at han skulle oppe sig og sørge for tøj, og hvis han ikke gjorde det, så skulle jeg gemme alle boner på tøj og sko vi var nødt til at købe, og have billeder af tøjet, for så kan vi få sat børnebidraget ned.

Vi har lige fået afvist at få sat børnepenge ned fordi de så lige har lavet aftale om tøj osv i fodgen. Men alligevel kommer der hullet/slidt/for småt med. Men min forlovede har siddet med billeder af sko der var 3 numre for små, hullet tøj osv inde i SF, alligevel gjorde de intet. 

Men inden sagde SF at de ikke kunne gøre noget for at hun sørgede for tøj, de kunne ikke tvinge hende til det. 

Drengen kommer også og fortæller om alt det legetøj han har/får hos mor, hvor jeg tænker hvor svært er det at købe noget pænt/passende tøj i stedet for en kasse LEGO. Hun kan jo gøre det billigt hvis hun køber brugt. 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Moar2011

Jeg havde fået andre med ind i sagen, evt kommunen, for knægtens skyld 

hold da op en DÅSE !! (sorry to say) 

STAKKELS DRENG!!

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Moar2011

Anonym skriver:

Vi har lige fået afvist at få sat børnepenge ned fordi de så lige har lavet aftale om tøj osv i fodgen. Men alligevel kommer der hullet/slidt/for småt med. Men min forlovede har siddet med billeder af sko der var 3 numre for små, hullet tøj osv inde i SF, alligevel gjorde de intet. 

Men inden sagde SF at de ikke kunne gøre noget for at hun sørgede for tøj, de kunne ikke tvinge hende til det. 

Drengen kommer også og fortæller om alt det legetøj han har/får hos mor, hvor jeg tænker hvor svært er det at købe noget pænt/passende tøj i stedet for en kasse LEGO. Hun kan jo gøre det billigt hvis hun køber brugt. 

måske hun sender slidt gammel tøj med, for at pisse jer endnu mere af  

hvor tit er han hos far? - kan han ikke bare stoppe børnepengene og selv købe tøj til ham ? 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Moar2011 skriver:

Jeg havde fået andre med ind i sagen, evt kommunen, for knægtens skyld 

hold da op en DÅSE !! (sorry to say) 

STAKKELS DRENG!!

Jeg prøver også at få min forlovede til det! 

Du har helt ret, hun er en DÅSE og hun kan virkelig ikke se at det kun er hendes søn det går udover, ikke os andre!  

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Moar2011 skriver:

måske hun sender slidt gammel tøj med, for at pisse jer endnu mere af  

hvor tit er han hos far? - kan han ikke bare stoppe børnepengene og selv købe tøj til ham ? 

4 dage hver anden uge og så ferier hist og pist  

det har vi prøvet, endda igennem råd fra 2 forskellige inden fra statsforvaltningen, MEN det viste sig så at han må ikke bare stoppe med at betale og dem inde fra SF havde givet forkert rådgivning(hvilket TIT sker derinde fra )

vi køber selv tøj/sko til ham, det er vi jo desværre nødt til.. Jeg køber heldigvis meget pænt brugt tøj, men det er stadig dyrt når vi skal betale BP, sørge for tøj/sko osv til drengen, og jeg har jo også en dreng der skal købes ind til. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym

Anonym skriver:

Det lyder godt nok også hårdt. 

Jeg har bare virkelig svært ved at trække mig fordi det også går udover mit liv og min søn, statsforvaltningen mener jo at der ikke rigtig skal være nogle regler hjemme hos far fordi de har 4/10 ordning, men vi har altså også en anden lille en der skal lærer der er regler, så vi kan jo ikke bare fjerne reglerne de 4 dage han er her, så bliver min dreng jo skrupforvirret  

jeg har prøvet at trække mig rigtig meget, men så kommer min forlovede og søger råd hos mig, og jeg vil jo ikke "svigte" ham eller hans søn. 

Det vil bare være så svært at efterlade min kærlighed, men det vil måske være det bedste for både min søn og jeg, fordi jeg føler virkelig jeg ikke kan trække vejret og bliver kvalt i alt det her! 

Det drengen gør rigtig meget her er at han "glemmer" alt hvad der bliver sagt. Og så går han rigtig meget ind i sig selv og kan lege fantasi leg i flere timer hvis man ikke stopper ham, han hopper rundt og leger han slås, men bruger aldrig noget legetøj. Alting går os ud på at slås når han endelig leger med noget, og ved han er en dreng, men i forhold til hvad jeg har oplevet fra mange andre børn er det bare rigtig ekstremt. 

Tusind tak for dit svar 

At drengen reagere som han gør er bestemt ikke mærkeligt! Børn reagere hvor de er trykke = i dette tilfælde hos jer, drengen lyder ikke til at have det specielt godt, og har brug for hjælp! - fra jer. Jeg er udmærke klar over det kan være svært at overbevise amtet om det samme, men så må i betale hvad en advokat koster, det fortjener drengen. 

Men at hans adfærd er som den er hos jer, er et tegn på han har det svært og brug for hjælp. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Moar2011

Anonym skriver:

4 dage hver anden uge og så ferier hist og pist  

det har vi prøvet, endda igennem råd fra 2 forskellige inden fra statsforvaltningen, MEN det viste sig så at han må ikke bare stoppe med at betale og dem inde fra SF havde givet forkert rådgivning(hvilket TIT sker derinde fra )

vi køber selv tøj/sko til ham, det er vi jo desværre nødt til.. Jeg køber heldigvis meget pænt brugt tøj, men det er stadig dyrt når vi skal betale BP, sørge for tøj/sko osv til drengen, og jeg har jo også en dreng der skal købes ind til. 

det sku ikke okey de rådgiver forkert, i så vigtig en sag, det jer der vil bøde for det i sidste ende

kan godt forstå det er ved at være så frustrerende for dig. 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Moar2011

Anonym skriver:

Jeg prøver også at få min forlovede til det! 

Du har helt ret, hun er en DÅSE og hun kan virkelig ikke se at det kun er hendes søn det går udover, ikke os andre!  

DESVÆRRE er det ofte børnene der lider under et brud  i sidste ende prøver de at hævne sig på faderen igennem børnene

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

At drengen reagere som han gør er bestemt ikke mærkeligt! Børn reagere hvor de er trykke = i dette tilfælde hos jer, drengen lyder ikke til at have det specielt godt, og har brug for hjælp! - fra jer. Jeg er udmærke klar over det kan være svært at overbevise amtet om det samme, men så må i betale hvad en advokat koster, det fortjener drengen. 

Men at hans adfærd er som den er hos jer, er et tegn på han har det svært og brug for hjælp. 

Det er svært at betale hvad en advokat koster når vi ikke har nogle penge og ikke aner hvor vi skal få dem fra, i forvejen er pengene svære fordi vi skal betale for alt såsom børnepenge, tøj til drengen (som mor jo egentlig skal sørge for), sko osv osv. 

Men jeg har derfor forslået min forlovede at han igennem foreningen far kunne få gratis advokat hjælp, der er også gratis advokat hjælp her i byen og han kan os få rådgivning fra nogle advokater hos amtet! Jeg har virkelig gjort alt, fundet alle oplysninger osv. Det eneste han skal gøre er at ringe og aftale et møde, men han har ikke gjort det og det er altså 2 måneder siden jeg fandt alt info til ham!  

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Moar2011 skriver:

det sku ikke okey de rådgiver forkert, i så vigtig en sag, det jer der vil bøde for det i sidste ende

kan godt forstå det er ved at være så frustrerende for dig. 

Nej, vi blev også stik tosset! Men vi stoler efterhånden ikke på hvad SF siger til os, fordi de har sagt så mange forkerte ting  

det er virkelig frustrerende når man søger hjælp at de ikke yder nogen form for hjælp til fars side, min forlovede og hans eks har også været til konflikthåndterings møde 1 gang, hvilket tydelig ikke har hjulpet, så derfor ville min forlovede godt fortsætte med det og komme til nogle flere møder så de muligvis kunne få løst noget af alt det her, men det var ikke muligt. Vi har også været til et børnesavkyndigt rådgivningsmøde fordi at vi havde brug for hjælp til at håndtere hans adfærd og finde ud af om vi gjorde noget forkert(hvilket hun ikke mente vi gjorde), men der valgte mor ikke at dukke op fordi hun ikke mente det var relevant, det er hendes barn det handler om, selvfølgelig er det relevant! Alle de møder som min forlovede har mulighed for derinde som forhåbentlig ville være til fordel for både drengen men også deres samarbejde er valgfrit for mor så derfor vælger hun ikke at dukke op og SF kan ikke gøre noget  

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.