Anonym skriver:
Så hvis nu man skal læse på en uddannelse som er gruppeorienteret meget af tiden, fx i stil med pædagog/lærerseminariet, sygeplejerske, ergo- og fysioterapeut osv, ville det så ikke kunne hænge sammen?
Tænker at der jo findes Google docs osv i dag, så skulle man blive hjemme fordi baby er syg, så er det vel ikke helt skidt, eller hvad?
Tak for alle jeres svar ellers! 
Det vil jeg tro godt kan lade sig gøre
med gode studiekammerater ...
Mit svar er baseret på at jeg har læst på universitetet på en ingeniør uddannelse hvor hele uddannelsen er projekt orienteret ... Dvs alt læring afhang af projektet og hvert semester skulle man lære alt og vise alt hvad man havde lært gennem et projekt pr semester ... Her var selve studiekulturen at alle var til stede i grupperne altid og meget meget meget ofte fra 8-9 til 19-20 stykker hver dag ... Det blev blandt andet sagt ved studiestart at man ikke skulle regne med at studiejob ville være en mulighed ... (jeg holdt ikke til presset )
Senere har jeg taget en anden uddannelse - som stadig var projektorienteret men ikke med så meget gruppearbejde .. og her fik jeg barn undervejs - uden problemer ... Fordi det var kun mig selv og mine projekter Det ville gå ud over hvis jeg havde barn syg ... Og det var meget lettere at styre at jeg lige kunne arbejde lidt hjemme hist og her, hvis vi havde brug for lidt fleksibilitet ...
Anmeld
Citér