Er det dumt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Så hvis nu man skal læse på en uddannelse som er gruppeorienteret meget af tiden, fx i stil med pædagog/lærerseminariet, sygeplejerske, ergo- og fysioterapeut osv, ville det så ikke kunne hænge sammen?  Tænker at der jo findes Google docs osv i dag, så skulle man blive hjemme fordi baby er syg, så er det vel ikke helt skidt, eller hvad? 

Tak for alle jeres svar ellers! 

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Så hvis nu man skal læse på en uddannelse som er gruppeorienteret meget af tiden, fx i stil med pædagog/lærerseminariet, sygeplejerske, ergo- og fysioterapeut osv, ville det så ikke kunne hænge sammen?  Tænker at der jo findes Google docs osv i dag, så skulle man blive hjemme fordi baby er syg, så er det vel ikke helt skidt, eller hvad? 

Det kommer så meget an på dine holdkammerater det er ikke alle som har forståelse for man også har børn ved siden af.  

men det handler nok også om ens egen indstilling og om man er god til at sige fra osv.  

Anmeld Citér

21. oktober 2015

anjo01

Anonym skriver:

Jeg læser til lærer, og der er en del der får børn. Jeg er også selv gravid. Jeg har ikke mødepligt men deltagelsespligt, hvilket vil sige, at jeg skal lave mine opgaver og bevise at jeg er studieaktiv. De fleste opgaver skal - for mit vedkommende - laves i grupper. Jeg har termin i maj, og har eksamener i juni, men håber på at kunne tage i hvert fald nogen af dem. Resten kan jeg rykke til sygeeksamen i august. Vi venter et barn fordi det er den største drøm. Vi ville ikke vente længere. Det kan jo også være at det ikke er så ligetil at blive gravid, man ved det jo ikke før man prøver. Mit råd er, at I skal springe ud i det når I føler jer helt klar.

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Anonym trådstarter

Tusind tak for jeres svar, det giver lidt ro i maven 

Jeg tænker også at det burde være muligt, og at det måske er en god idé at være åben om det fra start, så man får en studiegruppe der er indstillet på vilkårene 

Det er også vores største drøm, og jeg ville hade at skulle udsætte det i så mange år endnu 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

Tullemoar

Profilbillede for Tullemoar
Anonym skriver:

Tusind tak for jeres svar, det giver lidt ro i maven 

Jeg tænker også at det burde være muligt, og at det måske er en god idé at være åben om det fra start, så man får en studiegruppe der er indstillet på vilkårene 

Det er også vores største drøm, og jeg ville hade at skulle udsætte det i så mange år endnu 

I skal gøre det når I er klar? Og hvis det er nu, så er det jo nu  

man overlever de bump der er alligevel. Jeg har i hvert fald overlevet indtil videre trods et studie som ikke er særligt venligt når man har barn og gruppemedlemmer som ikke kunne forstå man havde forpligtelser derhjemme. Men jeg fandt ud af det alligevel selvom det har været hårdt! 

Anmeld Citér

21. oktober 2015

serinasmor

Anonym skriver:

Det vil jeg tro godt kan lade sig gøre med gode studiekammerater ... 

Mit svar er baseret på at jeg har læst på universitetet på en ingeniør uddannelse hvor hele uddannelsen er projekt orienteret ... Dvs alt læring afhang af projektet og hvert semester skulle man lære alt og vise alt hvad man havde lært gennem et projekt pr semester ... Her var selve studiekulturen at alle var til stede i grupperne altid og meget meget meget ofte fra 8-9 til 19-20 stykker hver dag ... Det blev blandt andet sagt ved studiestart at man ikke skulle regne med at studiejob ville være en mulighed ...  (jeg holdt ikke til presset )

Senere har jeg taget en anden uddannelse - som stadig var projektorienteret men ikke med så meget gruppearbejde .. og her fik jeg barn undervejs - uden problemer ... Fordi det var kun mig selv og mine projekter Det ville gå ud over hvis jeg havde barn syg ... Og det var meget lettere at styre at jeg lige kunne arbejde lidt hjemme hist og her, hvis vi havde brug for lidt fleksibilitet ... 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.