uskyld mig, men jeg kan overhovedet ikke se at det skulle være en grund at forlade et parforhold for. Prøv lige at høre det selv:
Person1: Hvorfor gik I fra hinanden?
Dig: Fordi han puttede for meget fløde i maden
Person1. Jamen, var der ikke andet?
Dig: Jo, generelt lavede han for fed mad.
Person1: Åh, nå. Var der ikke andre grunde?
Dig: tjo, altså jeg ville jo gerne tabe mig, og jeg synes ikke han støttede mig nok, når han nu lavede fed mad.
Person1: Så et var altså fordi han lavede for fed mad, at du valgte at jeres fællesbarn skulle vokse op som 'skilsmisse-barn' ?
Dig: Ja.
Ja, jeg har jo sagt min mening. Jeg synes det lyder tåbeligt! Hvis man går fra hinanden af sådan en grund, så havde jeg de første 1000 grunde til at gå fra min mand. (ja, indrømmet, hvert år til jul når vi overhovedet ikke kan blive enige om hvordan vi skal holde jul, så ønsker jeg ham derhen hvor peberet gro, og jeg ville ønske at jeg aldrig var blevet gift med ham. Men jeg kunne ALDRIG drømme om at gå fra ham af den grund. -også selvom det går mig vildt meget på at vores 3 børn ikke får den jul, som jeg synes de skal have!).
Hvis du gerne vil tabe dig, få et nyt job, tage en uddannelse, gå til blomsterbinding eller hvad det nu er du gerne vil med dit liv, så er det altså DIT ansvar, og ikke din kærestes!!!
For 20 år siden (gulp, tænk at det er så længe siden!) boede jeg i kollektiv og ville gerne tabe mig. Det gjorde jeg, men jeg gjorde det da selv!!! jeg bad ikke alle i kollektivet om at lave fedtfattig mad, fordi nu ville jeg gerne tabe mig. Det kunne jeg da ikke forvente af dem! Når de lavede fed mad, måtte jeg enten lave lidt til mig selv (og det gad jeg ikke!) eller også måtte jeg bare spise meget lidt af deres mad og når jeg så senere på aftenen blev sulten, så måtte jeg spise lidt ekstra mad (altså sunde alternativer som frugt, en rugbrødsmad osv.)
Det er ikke din kærestets ansvar at du har taget på og det er ikke hans ansvar om du taber dig! Så er den ikke længere.
Ja, det er altså bare min mening, men du bad jo også om vores mening.
Anmeld