Hjælp! Temperamentsfuld 1 1/2 årig

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
Skouboe skriver:

Vi havde samme problem da min ældste var i den alder (og den yngste i øvrigt også). Jeg tror at det udvikler sig til hysteri fordi de ikke kan rumme mere i hovedet.

Vores ældste begyndte at gå ud på badeværelset selv for at få ro i hovedet når hele verden ramlede, da hun blev et par år. Der er lyst og gulvvarme og faktisk rigtigt hyggeligt. Jeg stak hovedet ind til hende engang i mellem og tilbød hende et kram, når hun var klar til at komme ud og det virkede rigtigt godt.

Jeg tror ikke at man skal prøve at kramme eller tale til dem, når det har det sådan, det er bare en ting mere de skal forholde sig til og det er for meget når hovedet er ved at brænde sammen, jeg tror det er vigtigere at give dem ro.

Når de er så små, tror jeg bare at jeg ville sætte dem på gulvet et sted, hvor de kunne se mig, og evt. give dem yndlingsbamsen eller sutten, og så bare lade dem være, uden at kigge på dem eller tale til dem. Når de så begynder at falde til ro, kan man spørge om de er klar til at komme og få en krammer. 

Det er ikke en straf, de skal ikke blive siddende og de skal ikke ignoreres, de skal bare have lov at sidde og få lidt ro i hovedet, samtidigt med at de kan se at mor er der, men samtidigt må man heller ikke forlange at de skal forholde sig til flere ting, som fx hvad mor siger eller at mor hele tiden holder kigger nervøst.

Tak for gode råd giver mig lidt ro at andre har lignede problemer. Kan hurtigt komme til at tænke, at han mangler et eller andet, at jeg ikke har gjort det godt nok osv. I nat var der skrig og skrål igen, aner ærlig talt ikke hvad der udløste det. Storebror og far måtte lægge sig på madras i andet værelse. Han blev ved en times tid. Derefter sov han uroligt, vågnede op og var så vågen en times tid hvorefter han endelig kom ind i en god søvn. Han er meget snottet og hjørnetænderne er på vej. Så måske det generer ham og gør hans reaktioner endnu voldsommere.

Anmeld Citér

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. oktober 2015

kriis

Herhjemme er det nøjagtigt det samme med lillebror på 18 mdr! 

Omkring putning er det helt galt - både dag og aften - og om aftenen kan det pt tage timer at putte en skrigende dreng! Det har ellers aldrig været et problem før!

Og vi har også oplevet et par natte-skrige-ture hvor jeg måtte stå op med ham for at bryde den hysteriske gråd!

Jeg er helt tyndslidt pga af det pt - men han er vores 3. barn så jeg bliver ved med at prøve at overbevise mig selv om at det er en periode! De to andre har jo ikke disse ture....

Men hold nu op det er hårdt!!!

Anmeld Citér

17. oktober 2015

Roselil

Profilbillede for Roselil
kriis skriver:

Herhjemme er det nøjagtigt det samme med lillebror på 18 mdr! 

Omkring putning er det helt galt - både dag og aften - og om aftenen kan det pt tage timer at putte en skrigende dreng! Det har ellers aldrig været et problem før!

Og vi har også oplevet et par natte-skrige-ture hvor jeg måtte stå op med ham for at bryde den hysteriske gråd!

Jeg er helt tyndslidt pga af det pt - men han er vores 3. barn så jeg bliver ved med at prøve at overbevise mig selv om at det er en periode! De to andre har jo ikke disse ture....

Men hold nu op det er hårdt!!!

Ja, man kan blive helt desperat! Særligt når de bare bliver ved og ved om natten. Aldrig rart at blive vækket med skrig direkte i øregangen. Mht. Dit barn, blev jeg lidt nysgerrig på, om det er vågent eller det evt. Er det man kalder Night terror hvor de er helt ukontaktbare selvom de kan have åbne øjne, de er angste, men uden at drømme. Det havde min ældste søn en periode. Heller ikke rart, men da vidste jeg ligesom hvad det var. Ikke som nu  med min yngste hvor han bare skriger i vrede, sparker og møver rundt uden jeg kan finde grunden

Anmeld Citér

17. oktober 2015

kriis

Roselil skriver:

Ja, man kan blive helt desperat! Særligt når de bare bliver ved og ved om natten. Aldrig rart at blive vækket med skrig direkte i øregangen. Mht. Dit barn, blev jeg lidt nysgerrig på, om det er vågent eller det evt. Er det man kalder Night terror hvor de er helt ukontaktbare selvom de kan have åbne øjne, de er angste, men uden at drømme. Det havde min ældste søn en periode. Heller ikke rart, men da vidste jeg ligesom hvad det var. Ikke som nu  med min yngste hvor han bare skriger i vrede, sparker og møver rundt uden jeg kan finde grunden

Sjovt du nævner det for jeg har flere gange tænkt Night terror og måske er det det nogle af gangene! Han kan nemlig virke helt udenfor rækkevidde og bliver nærmest bange og skubber mig væk hvis jeg prøver at trøste - og han kæmper for at komme væk fra os - helt desperat! Normalt er han ellers den største puttedreng!

Men nogen gange virker han bare vildt overtræt og kørt helt ud hvor han ikke selv kan stoppe igen!

Håber virkelig snart jeg får min nemme sove-unge igen:-)

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.