Hvidtøl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. september 2009

grube1984

Cris skriver:

Jeg har også hørt, at hvidtøl skulle være rigtigt godt, men det jeg ikke. Men det smager bare så godt, at du kan nyde det alligevel  Men det bliver ikke bedre bare for du laver mere og mere mælk. De små babier styr selv. Når de har brug for mere så ammer de hippigere og sætter produktionen i gang. Brystet er ikke kun mælk, men kontakt og hygge og derfor babier vælger tit at amme mange gange i døgnet, typisk 12 gange. Jeg har ammet min søn hver anden time i 5 måneder. Jeg kunne slet ikke forstå, hvorfor han ikke kunne holde lidt længere men sådan er det bare. I starten skulle han bruge lang tid, men efter den 4. måned blev det til "turbo"-amning på 5 minuter og han kunne også holde de der 2 eller 2 og halv timer. Alt hvad der kan hjælpe til din krop til at lave mælk er velkommen, for der er brug for ekstra kalorier og god ernæring. Men jeg tror ikke, at det ville hjælpe på at han skulle spise mere og blive mæt i længere tid. Babier bestemmer selv med amning, og det passer ikke altid til vores behov

Jeg prøver med hvidtøl og ser om det gør en forskel.. Og ellers så stoler jeg på, at junior har styr på, hvornår han er sulten og hvor længe han vil spise.. De må de små poder  nok bedre vide end os

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. september 2009

grube1984

mor_sabina skriver:

Ja det ville vi nok aldrig blive enige om Heldigvis da.
Phillip har også altid været hurtig til at spise. Men du kan sikkert mærke om han skal lægges til eller du godt kan trække ham, men prøv da med hvidtøllen det skader ihvertfald ikke.
Held og lykke

Mange tak.. Jeg prøver med den hvidtøl og så må vi se..

Anmeld

20. september 2009

BetonSlotsPrinsesserne

grube1984 skriver:

Jeg har hørt en del om at hvidtøl sku sætte fut under mælkeproduktionen..
Der er godt nok fint gang i min mælkeproduktion, (lillemanden vokser ihvertfald som han skal).. Men vil gerne ha ham til at spise i længere tid, så han blir mere mæt...
Så jeg er nysgerrig efter at høre, om der er nogen som har erfaringer med hvidtøl under amning..

Det har jeg også hørt, og min mor nævner det tit hvis jeg mener der ikke er så meget tilbage..

Men for at få ham mæt i længere tid så prøv at ligge ham til, få ham til at bøvse når han gi'r slip og så gøre det samme to gange mere, så det i alt er 3 gange. Det har min veninde fornyligt fået at vide hun skulle gøre a sin sundhedsplejerske.. Og det hjælper- for dem i hvert fald
Held og lykke

Anmeld

20. september 2009

grube1984

Astrids-mor skriver:

Det har jeg også hørt, og min mor nævner det tit hvis jeg mener der ikke er så meget tilbage..

Men for at få ham mæt i længere tid så prøv at ligge ham til, få ham til at bøvse når han gi'r slip og så gøre det samme to gange mere, så det i alt er 3 gange. Det har min veninde fornyligt fået at vide hun skulle gøre a sin sundhedsplejerske.. Og det hjælper- for dem i hvert fald
Held og lykke

Det var da en god ide..
Dog så er der ikke nemt at få lillemanden til at bøvse.. Han vil gøre det, når det passer ham.. Men det er da et forsøg værd

Anmeld

3. oktober 2009

Tina2

Hvidtøl er gyldne dråber  Med min den første var jeg så mega fokuseret på om hun fik nok og min amning gik simpelthen i stå da hun var 3½ mdr:-( Sikkert pga bekymringer......

2. gang bestemte jeg mig for at jeg SKULLE stole på der var nok og det gik også bare fint! Jeg drak en KB hvidtøl HVER dag, hjalp både på mere mælk (selvom der sikkert var nok i forvejen) men også på at jeg blev mere sikker på der var nok.....

Har altid haft store børn der har taget flot på så ved ikke hvorfor jeg har været så fokuseret på det, måske fordi jeg havde en hård start med den første. Var indlagt på barselsgangen og de syntes jeg skulle blive der de anbefalede 5 dage grundet at min amning ikke fungerede optimalt! Var der nogen der GAD bruge bare 5 min på at vise mig HVAD der var galt og hvorfor?? Nix! De kom bare og stoppede babsen i munden på hende! Og hun skreg og skreg:-(

Jeg VILLE hjem på 3. dagen selvom de ikke var meget for det- min kæreste hentede mig efter arbejde, dagen efter kom min mor kl. 8 om morgenen og til middag kunne jeg amme
Filuca tog slet ikke ordentlig ved brystet og det gjorde så ondt da de jo var helt ødelagte pga hun tog forkert ved......

Så her hjalp min søde mutti på det hele, kan huske jeg stod ude på barselsgangen om natten og hylede fordi Filuca skreg og skreg og jeg fik bare kolde svar fra irriterede nattevagter som var midt i deres ½ timers serier natten igennem på tv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. gang var HELT anderledes, jeg havde langt mere overskud og vidste hvordan jeg sku gøre.......
Og så var jeg hjemme 4½ timer efter fødslen:-) Det var fantastisk! Så hvidtøllene stod klar og jeg tog som sagt 1- nogle gange 2 om dagen:-)

Anmeld

3. oktober 2009

Leneur

S.L.S skriver:

Det er der ihvertfald... Og KB er bare en hitter... Jeg drak dem med min den anden, da han spiste hver anden time, døgnet rundt, så min mor anbefalede KB for hun havde samme problem med mig dengang, og jeg syntes da at det gav mere mætheds fornemmelse til knægten her hjemme, så kan da anbefale det.. Hopper da på igen her nu prinsessen kommer, og så er det jo lige årstiden til det snart.. Mums...

Krams herfra

hvor mange hvidtøl om dagen skal man så drikke oh hvornår på dagen er bedst?

Anmeld

3. oktober 2009

S.L.S

Leneur skriver:

hvor mange hvidtøl om dagen skal man så drikke oh hvornår på dagen er bedst?

Der er jo lidt procenter i så en kasse er nok ikke i orden

Spøg til side..  Et par stykker om dagen, måsker det er op til en selv..
Jeg drak 3 fordelt på en hel dag, og det var rigeligt her...
Det er jo forskelligt fra person til person..

Håber det virker hos dig også ....

Knus

Anmeld

4. oktober 2009

grube1984

Tina2 skriver:

Hvidtøl er gyldne dråber  Med min den første var jeg så mega fokuseret på om hun fik nok og min amning gik simpelthen i stå da hun var 3½ mdr:-( Sikkert pga bekymringer......

2. gang bestemte jeg mig for at jeg SKULLE stole på der var nok og det gik også bare fint! Jeg drak en KB hvidtøl HVER dag, hjalp både på mere mælk (selvom der sikkert var nok i forvejen) men også på at jeg blev mere sikker på der var nok.....

Har altid haft store børn der har taget flot på så ved ikke hvorfor jeg har været så fokuseret på det, måske fordi jeg havde en hård start med den første. Var indlagt på barselsgangen og de syntes jeg skulle blive der de anbefalede 5 dage grundet at min amning ikke fungerede optimalt! Var der nogen der GAD bruge bare 5 min på at vise mig HVAD der var galt og hvorfor?? Nix! De kom bare og stoppede babsen i munden på hende! Og hun skreg og skreg:-(

Jeg VILLE hjem på 3. dagen selvom de ikke var meget for det- min kæreste hentede mig efter arbejde, dagen efter kom min mor kl. 8 om morgenen og til middag kunne jeg amme
Filuca tog slet ikke ordentlig ved brystet og det gjorde så ondt da de jo var helt ødelagte pga hun tog forkert ved......

Så her hjalp min søde mutti på det hele, kan huske jeg stod ude på barselsgangen om natten og hylede fordi Filuca skreg og skreg og jeg fik bare kolde svar fra irriterede nattevagter som var midt i deres ½ timers serier natten igennem på tv!!!!!!!!!!!!!!!!!!

2. gang var HELT anderledes, jeg havde langt mere overskud og vidste hvordan jeg sku gøre.......
Og så var jeg hjemme 4½ timer efter fødslen:-) Det var fantastisk! Så hvidtøllene stod klar og jeg tog som sagt 1- nogle gange 2 om dagen:-)

Lyder ærgerligt og træls at din amning gik i stå ved den første så tidligt.. Men jeg godt se, at det ikke er nemt når man bekymrer sig for meget om netop amningen..
Godt at høre, at du havde succes med hvidtøllene.. (også selvom du alligevel havde mælk nok på trods af dem )

Jeg er mere eller mindre stoppet med at bekymre mig omkring, om lillemanden får nok mad ved mig.. For jeg er begyndt at stole på, at han selv ved hvornår han er mæt og hvornår han er sulten.. Det må de små jo selv bedst vide

Dog drikker jeg en hvidtøl hver dag alligevel.. Nok kun af samme grund som dig, at det gir den ekstra sikkerhed og tro på at der er mælk nok

Anmeld

4. oktober 2009

grube1984

S.L.S skriver:

Der er jo lidt procenter i så en kasse er nok ikke i orden

Spøg til side..  Et par stykker om dagen, måsker det er op til en selv..
Jeg drak 3 fordelt på en hel dag, og det var rigeligt her...
Det er jo forskelligt fra person til person..

Håber det virker hos dig også ....

Knus

Hold da op.. JEg troede ikke at man Måtte drikke så mange på en dag.. Både pga procenten, men også den ekstra dannede mælk.. Kommer der ikke overtryk i brysterne så?

Jeg drikker en om dagen, men har da godt nok overvejet om der sku en ekstra til.. Har bare været bekymret for, om der så blir produceret for meget mælk?!? Eller kan der hel taget det?.. Hmm..

Anmeld

5. oktober 2009

S.L.S

grube1984 skriver:

Hold da op.. JEg troede ikke at man Måtte drikke så mange på en dag.. Både pga procenten, men også den ekstra dannede mælk.. Kommer der ikke overtryk i brysterne så?

Jeg drikker en om dagen, men har da godt nok overvejet om der sku en ekstra til.. Har bare været bekymret for, om der så blir produceret for meget mælk?!? Eller kan der hel taget det?.. Hmm..

Hi hi altså det jo over hele dagen.. Et glas i ny og næ.. Det er jo forskelligt fra person til person.. Nu tømte min søn mig jo hvergang han ammede og måtte jo gøre noget ellers  var der jo mad krise dengang..

Du drikker bare det du selv syntes er efter behov...

Knus

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.