Hvidtøl

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.281 visninger
30 svar
0 synes godt om
18. september 2009

grube1984

Jeg har hørt en del om at hvidtøl sku sætte fut under mælkeproduktionen..
Der er godt nok fint gang i min mælkeproduktion, (lillemanden vokser ihvertfald som han skal).. Men vil gerne ha ham til at spise i længere tid, så han blir mere mæt...
Så jeg er nysgerrig efter at høre, om der er nogen som har erfaringer med hvidtøl under amning..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. september 2009

mor-til-vanessa

grube1984 skriver:

Der er godt nok fint gang i min mælkeproduktion, (lillemanden vokser ihvertfald som han skal).. Men vil gerne ha ham til at spise i længere tid, så han blir mere mæt...
Så jeg er nysgerrig efter at høre, om der er nogen som har erfaringer med hvidtøl under amning..

har ikke født endnu. har aldring hørt om den med hvitøl, men har hørt at hvis man blander mælk med ris så skulle det mætte mere. men ved ikke lige hvordan man skal gøre det.

Anmeld

18. september 2009

S.L.S

Det er der ihvertfald... Og KB er bare en hitter... Jeg drak dem med min den anden, da han spiste hver anden time, døgnet rundt, så min mor anbefalede KB for hun havde samme problem med mig dengang, og jeg syntes da at det gav mere mætheds fornemmelse til knægten her hjemme, så kan da anbefale det.. Hopper da på igen her nu prinsessen kommer, og så er det jo lige årstiden til det snart.. Mums...

Krams herfra

Anmeld

18. september 2009

mor_sabina

grube1984 skriver:

Man skulle vel gå ud fra at han spiser det han har brug for og så skulle han vel kunne holde sig 3-4 timer!? Min sundhedsplejerske sagde at jeg gerne måtte trække ham lidt så hans mave fik lidt ro og ikke var igang hele tiden. Prøvede også hvidtøl og jeg fik mælk men om det mættee mere ved jeg ikke. Synes det jeg lagde mest mærke til var at jeg faktisk blev en anelse beruset
Hvor er han da iøvrigt lækker din lille dreng, han mangler lige lidt for at være på linje med min lækkermås

Anmeld

18. september 2009

grube1984

mor_sabina skriver:

Man skulle vel gå ud fra at han spiser det han har brug for og så skulle han vel kunne holde sig 3-4 timer!? Min sundhedsplejerske sagde at jeg gerne måtte trække ham lidt så hans mave fik lidt ro og ikke var igang hele tiden. Prøvede også hvidtøl og jeg fik mælk men om det mættee mere ved jeg ikke. Synes det jeg lagde mest mærke til var at jeg faktisk blev en anelse beruset
Hvor er han da iøvrigt lækker din lille dreng, han mangler lige lidt for at være på linje med min lækkermås

Han vil gerne spise hver 2. time.. og nogen gange når der kun at gå en time imellem.. Godt nok siger min sundhedsplejerske, at han nok får suget igennem på kort tid, hvor mange tager lang tid om at spise.. For jeg kan amme ham på ca 10 minutter..
Så derfor vil jeg gerne prøve at se om hvidtøl gør en lille forskel.. Og med den lave procent, så skader der vel næppe

Og jeg siger mange tak for de søde ord om min skønne dreng.. Han er også bare helt fantastisk.. Din han er nu også sød  
Tror det ku blive noget en hyggelig diskussion om hvem der er mest skøn

Anmeld

18. september 2009

grube1984

S.L.S skriver:

Det er der ihvertfald... Og KB er bare en hitter... Jeg drak dem med min den anden, da han spiste hver anden time, døgnet rundt, så min mor anbefalede KB for hun havde samme problem med mig dengang, og jeg syntes da at det gav mere mætheds fornemmelse til knægten her hjemme, så kan da anbefale det.. Hopper da på igen her nu prinsessen kommer, og så er det jo lige årstiden til det snart.. Mums...

Krams herfra

Hvad ændrede sig ved spisningen/amningen, da du begyndte at drikke KB? Gik der længere tid imellem amningen?
For min dreng han vil også gerne spise hver 2. time.. nogen gange hver time..

Anmeld

18. september 2009

kiroo

grube1984 skriver:

Han vil gerne spise hver 2. time.. og nogen gange når der kun at gå en time imellem.. Godt nok siger min sundhedsplejerske, at han nok får suget igennem på kort tid, hvor mange tager lang tid om at spise.. For jeg kan amme ham på ca 10 minutter..
Så derfor vil jeg gerne prøve at se om hvidtøl gør en lille forskel.. Og med den lave procent, så skader der vel næppe

Og jeg siger mange tak for de søde ord om min skønne dreng.. Han er også bare helt fantastisk.. Din han er nu også sød  
Tror det ku blive noget en hyggelig diskussion om hvem der er mest skøn

hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke han når at få det mælk der mætter på ti min, ammer du ham på begge bryster hver gang eller kun det ene, det er vigtigt at han kommer til at få det man kalder råmælken, og der går altså lige lidt før det kommer og det mætter meget mere end det mælk der kommer til at starte med, jeg fandt en gang en side på nettet ang. amning men kan selvfølgelig ikke finde den nu men skal nok sige til hvis jeg gør..
men syntes ikke det lyder som om du ikke har nok mælk. udmalkning sætter gang i det..

held og lykke
fra kitt der ammede sin store datter til hun var 1½ og fik en pige der var rund og sund (ALDRIG syg)

Anmeld

18. september 2009

grube1984

kiroo skriver:

hvis jeg skal være ærlig så tror jeg ikke han når at få det mælk der mætter på ti min, ammer du ham på begge bryster hver gang eller kun det ene, det er vigtigt at han kommer til at få det man kalder råmælken, og der går altså lige lidt før det kommer og det mætter meget mere end det mælk der kommer til at starte med, jeg fandt en gang en side på nettet ang. amning men kan selvfølgelig ikke finde den nu men skal nok sige til hvis jeg gør..
men syntes ikke det lyder som om du ikke har nok mælk. udmalkning sætter gang i det..

held og lykke
fra kitt der ammede sin store datter til hun var 1½ og fik en pige der var rund og sund (ALDRIG syg)

Det er som regel gerne begge bryster.. Nogen gange kun det ene.. Men han stopper selv, når han ikke vil have mere.. Selvom jeg gerne presser lidt på, og gir ham brystet igen og igen, så blir han sur og spytter det ud..
Min sundhedsplejerske mener, at han når at suge godt igennem på den korte tid.. Og det mener hun, fordi han vokser som han skal.. Og det mener en anden sundhedsplejerske også..
Ved godt det med råmælken, men hvis han ikke vil spise i længere tid, så kan han ikke tvinges

Anmeld

18. september 2009

kiroo

jeg ville trække den lidt så han når at blive mere sulten, jeg havde så meget mælk at hun var ved at blive kvalt nogen gange der stod 6 stråler ud af hver vorte, men ti min var altså stadig ikke nok og slet ikke når du bruger begge, bare min meningen, efter hvad jeg har fået afvide, syntes også tit der er for mange sp´er der ikke ved hvad de snakker om..

leder stadig efter den side, dem er mega go, og nu er jeg letter irretteret over jeg ikke kan finde den..

Anmeld

18. september 2009

kiroo

juhu fandt den

Ammenet.dk

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.